Cygan Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Witam Poszukiwałem na forum i w innych źródłach ale nie udało mi się odnaleźć sposobu jak obliczyć zużycie paliwa dla silników żarowych, niestety producenci nie podają takiej informacji. Szczególnie zależy mi na informacji o zużyciu paliwa silnika O.S. Max 25 FX informacje o jakie bym prosił to ilość paliwa, czas lotu, oraz mniej więcej sposób latania(czy cały czas na maksymalnych obrotach itp). Również byłbym wdzięczny za informacje na temat innych silników żarowych w tym przypadku prosił bym o podanie także nazwy silnika. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Mój GMS .25 w ciągu lotu trwającego około 12-15 minut spala 110ml przy typowo trenerkowatym lataniu.Gdy był zamontowany w pylonie gdzie pracował na maksymalnych obrotach 120ml starczało na jakieś 5 minut zabawy.Z tego co pamietam to spalanie oblicza się według takiego wzoru-4cm3 paliwa razy x pojemności silnika i daje to wynik ilość spalonego paliwa na minute.Dla przykładu 4cm3 x 10ccm x 12=480ml czyli tyle powinien spalic silnik 2T o pojemnosci 10ccm przez 12minut pracy na pełnym gazie.Mam nadzieję że pomogłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 cos jest nie tak w tych obliczeniach... nie mozna uogólniać. moj asp pracuje 75 aII na zbiorniku 300ml przy gazowaniu 75%-100% w stosunku 5:10 czyli 5 min na 75% gazu i10 min na 100% -czyli 15 min a to pojemnosc 12,5ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Robraf-to są tylko czysto teoretyczne obliczenia przy załozeniu największego możliwego spalania,w rzeczywistości silnik może spalić mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 mój asp 25 zadowalał się 220ml paliwa na ponad 20 minut "trenerkowego" latania,a jak się go "deptało" to 15minut max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 ....było, na forum również. Konrad, coś za duże spalanie Ci wychodzi, bo, w/g Schiera, żarowe liczy się ok 4ccm/ccm/min, ale to na pełnym gazie; w praktyce ok 1/4 mniej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Karlem-rzeczywiście,pomieszałem cyferki,miało być 4 już edytuje.Tak sie właśnie zastanawiałem czy tam było 3,4 czy 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Dobra pełny gaz pełnym gazem ale na jakim śmigle i obrotach bo od nich najwięcej zalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Śmigło optymalnie dobrane do silnika czyli takie dzięki któremu silnik może rozkręcac się do górnego zakresu obrotów i tym samym osiągac na pełnych obrotach jak najlepsze osiągi pod względem stosunku ciągu statycznego do prędkości strumienia zaśmigłowego.Optymalne to znaczy sie po prostu takie jakie zaleca producent,by silnik pracował jak nalezy,nie przegrzewał się i nie był przeciązony.A obroty najwyższe jakie realnie i bezpiecznie da się osiągnąć na danym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 czarny kavan 9x6 max co można założyć do asp25. p.s.: trener ważył ok 2,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Ja do swojego GMS zakładam 8x6 do szybkiego latania,9x4 do trenerka i tak samo maksymalnie co jest on w stanie realnie ciągnać to 9x6.Będę jeszcze testował 10x3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygan Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Dziękuje wszystkim zz odpowiedzi, zgodnie z obliczeniami wychodzi odpowiednio: ze wzoru 4ccm*ccm*min - 16ccm/min Licząc dokładnie na podst. wzorów z książki Schier'a "Miniaturowe silniki spalinowe" z uwzględnieniem składu paliwa mając jedynie niewiadomy wsp. napełniania wychodzi -13,9 ccm/min Z analizy podanych danych spalania -12,767 ccm/min Niestety do dalszych obliczeń potrzebuje charakterystyki mocy od obrotów dla dowolnego silnika 4ccm, może ktoś będzie takie posiadał albo wie gdzie znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A do czego potrzebny Ci tak dokładny wynik?Mi zwykle nie robi róznicy czy polatam 10min i 20sec czy 10 min i 5 sec.Z resztą co dają Ci wzory skoro i tak podczas lotu przepustnica nie ejst ciagle w tym samym położeniu,często trzeba otworzyć maksymalnie gaz by wywinąc się z trudnej sytuacji,przy starcie to samo,a na dużej wysokości lata się zwykle na 1/3 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygan Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Musze udowodnić prowadzącemu zużycie paliwa, niestety zużycie potrzebne jest dla niższej mocy niż max dlatego konieczne są charakterystyki dzięki którym będę mógł przejść z mocy na obroty i dalej już na zużycie paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 ....było, na forum również. Konrad, coś za duże spalanie Ci wychodzi, bo, w/g Schiera, żarowe liczy się ok 4ccm/ccm/min, ale to na pełnym gazie; w praktyce ok 1/4 mniej :wink: A jak się mają te szacunkowe obliczenia do silników 4T. Trochę polatałem przy pełnym gazie ("zacięte" serwo gazu :rotfl: ) modelem z silnikiem Saito 100 4T i wiadomo , że zużycie było dość spore. Potem zmieniłem rodzaj paliwa i polatałem tym modelem "trenerkowato" i z przerażeniem stwierdziłem , że zużycie znacznie wzrosło. Albo to paliwo jest do bani albo silnik (niestety odkupiony używany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miszczu Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Szczególnie zależy mi na informacji o zużyciu paliwa silnika O.S. Max 25 FXna 100% gaz mi taka OS'a pali około 180ml na ~10 min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 na 100% gaz mi taka OS'a pali około 180ml na ~10 min No to się przestaję martwić o mojego 4T 17ccm - też musi spalić swoje... dość drogi ten sport... - 180ml na 10 min tj 1080ml na godzinę... :wink: Dobrze , że tankowanie trochę trwa bo inaczej trochę czasu na polu i wracasz z pustym pojemnikiem niedawno zakupionego paliwa. :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 dość drogi ten sport... - 180ml na 10 min tj 1080ml na godzinę... :wink: Dobrze , że tankowanie trochę trwa bo inaczej trochę czasu na polu i wracasz z pustym pojemnikiem niedawno zakupionego paliwa. :lol2: Mój silnik spala 300ml /min czyli 18000ml/h !!! :mrgreen: i zawsze po lotach wracam z pustym pojemnikiem :cry: Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Mój silnik spala 300ml /min czyli 18000ml/h !!! :mrgreen: i zawsze po lotach wracam z pustym pojemnikiem :cry: Pozdrawiam Robert No to się nie dziwię , że pojemnik jest pusty. Ale to zużycie zbliża się do zużycia dwuosobowego ultralajta. Nie wiem na jakim paliwie latasz ale gdyby to była mieszanina metanolu nitrometanu i olei syntetycznych to po przeliczeniu na PLN wyjdzie taniej polatać normalną Cessną 150 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Przepraszam za offtopic ... Wyjaśnię tylko że chodzi o zużucie nafty Jet A1 + 5 % oleju ,przez średniej wielkosci turbinę modelarską Pozdrawiam Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.