Skocz do zawartości

.... jak rozwiązać problem z chłodzeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dna kadłuba - najczęściej - wystaje kawałek pionowej rurki albo kształtowanej by wlot wody był skierowny do przodu lub jedna krawedź ścięta dla lepszego"zbierania"wody. Gdy model płynie rurka "zagarnia " wodę, która prezepływa albo przez rurkę owijającą cylinder silnika, albo przez głowicę silnika - gdy jest to silnik typu"wodny" czyli przystosowany do chłodzenia wodnego. Tak czy siak woda przepływając wokół lub przez głowicę chłodzi ją, a wypływa z tyłu lub boku. Jest to przepływ wymuszony bo oryginalne wodne chyba nie mają żadnej membrany wymuszającej przepływ ( :?: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Witam wszystkich. Pytanie tego typu ostatnio postanowilem sobie w wolnym czasie zrobić łodz spalinowa. Co prawda juz posiadam jeden model samochodu spalinowego i moze wydać sie to glupie o co pytam. Ale sprawa tego typu na jakiej zasadzie jest chlodzony silnik spalinowy w lodzi. A dokładnie chodzi mi o podłaczenie tych przewodów jak to jest ze z jednej strony ciągnie ta wode a z drugiej wylatuje( zasada podciśnienienia czy jak). Na jakiej zasadzie to działa bo nie moge tego załapać. z gory dziekuje za wytlumaczenie. :)

 

Kolego, zmień tytuł ! Jak nie zmienisz to temat poleci do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ,

aktualnie sprawdzone są dwa systemy podawania wody , które są stosowane również przez innych , są to :

1. Pobieranie wody z płetwy sterowej w której jest wykonany kanał tłoczący

2. Z dna kadłuba , rurka jest ustawiona pod katem 45 - 80 stopni w celu atakowania wody i jest zeszlifowana równo z profilem dna , ja stosuje oba te systemy w celu odrębnego chłodzenia wody dla silnika i regulatora , dla modeli slizgów np. FSR w których śruba znajduje się pod dnem kadłuba , należy rurkę 1 szt. lub 2 szt. wyprowadzić za śrubą tj. w stronę steru a nie przed , wystawienie rurki przed śruba i na chwytem na zewnątrz powoduje że kadłub skręca w stronę po której jest rurka.

Nie na pisałeś jaki masz kadłub tj. gdzie masz wał tak , jak w modelach katamaranów Hydro czy MONO a może FSR ? to bardzo duże różnice , ale ogólnie możesz zapoznać sie na podstawia załączonych zdjęć jak to działa :

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=99b5be567dd7ee18

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a6632e50a198e546

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=45bda02bc76c03b0

Obszerne informacje możesz znaleść w moim temacie w :

http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=2042&postdays=0&postorder=asc&start=60

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.