Skocz do zawartości

Tak się robi modele redukcyjne.


madrian

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginalny temat:

http://launch.dir.groups.yahoo.com/group/billybeartrivia/message/137722

 

Nie wiem jak wy, ale ja mam problem z tymi zdjęciami w oryginalnym temacie.

Z w/w powodu, zdjęcia dodaję trochę okrężną drogą.

Linki pożyczone z Forum strzelecka.net

http://strzelecka.net/viewtopic.php?t=2149

Chyba warto to zobaczyć.

 

AMAZING! Has to be seen to be believed.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

P51 Mustang

Dołączona grafika

Corsair

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Using a tweezers, the controls can be moved. All cables and linkages are in place to work the wing control surfaces as well. Young Park has since carved a pilot's face and hands from solid aluminum and built an articulated pilot to sit in the cockpit Remember this as you look at the pics...........

All the controls work as designed, by cables, chains, linkages and levers.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

All these controls WORK!!!!!........ And that means they work the parts of the aircraft via rods and chains as in the original aircraft!!!! Every single part hand made and fitted.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Don't forget the tiny scale......... go up again and look at the pic of the fingers and tweezers!

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Machine guns and bullets.........

Detail of three .50 Cal. machine guns and ammo cans. Ammo cans are loaded outside the aircraft and then simply set into place in the wing. Their doors become the top surface of the wing. This allowed for rapid reloading by the ground crew.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Mr. Park generously donated the first (cutaway) Corsair model to the Joe Martin Foundation. It can be seen in person in its display at the Foundation's museum in the Sherline building in Vista, California. A collection of photos showing how the model was built and all the historical data on the Corsair Mr. Park collected to build it has also been donated and is available for viewing. In 2005, Mr. Park also donated the second corsair and it is also now on display in the Foundation's museum.

Dołączona grafika

Showing the extent of his carving skills, Mr. Park sculpted a pilot's head and hands out of solid aluminum. The articulated figure is dressed in a custom made uniform and can be placed in any position to give a good sense of scale to the model.

Dołączona grafika

P51 MUSTANG

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Inside the left wing you can see the .50 cal ammunition threaded into the three wing guns. Each round is machined in 3 parts brass cartridge with copper bullet and primer and is held together with a small copper feed jacket.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

engine exhaust ports....... pic taken during assembly.

Dołączona grafika

Control wires are being threaded around their pulleys underneath the cockpit during construction. (Y. Park photo)

Dołączona grafika

The radiator air intake sits under the fuselage ready for installation. Much of the detail of some of the parts is hidden once it is assembled. (Y. Park photo)

Dołączona grafika

The wing being made.

Dołączona grafika

Each panel is hand formed over a wooden shape. The metal is annealed to the proper softness and then pounded and bent into shape. The plane is made up of many individual panels, and the fits between panels are just about perfect. (Y. Park photo)

Dołączona grafika

Here we see the panel above in it's final position. Looks easy now, doesn't it? (Y. Park photo)

Dołączona grafika

The form for the air intake and the final part. As is often the case in machining and model making, fixtures, moulds, formers and jigs to make the final parts can take a long time to make and are never seen by the public viewing the finished model. (Y. Park photo)

 

Koniec. Można znów wcisnąć gały do oczodołów i poszukać kopar na podłodze. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Taaa..... emerytowany dentysta, musi się jakość chłopina wyżyć jak całe życie rwał albo borował..... ogólnie respect, ale osobiście wolę modele Andrzeja Ziobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczepan wiesz jak oglądałem model MISTRZA Andrzeja to zastanawiałem się jaki stopień sprężania mają te malutkie silniczki w Lancasterze... i jakie ciśnienie jest w oponkach. Bo te wentyle maja taki mały gwint ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.