Skocz do zawartości

przycinanie śmigieł


razor

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w miarę nowy, stąd może proste pytanie, ale dla mnie ważne :)

 

mam silnik RAY CD2822/27

proponowane dla niego śmigło dla 7.4V to 8''x4'' - mam śmigło GWS-EP0843 (to 8''x4.3'' ?)

 

chce ten silnik puścić na 11.1V, dla tego napięcia proponowane jest 7''x4'' - niestety takiego śmigła nie mam pod ręką i musiałbym na takie trochę poczekać.

 

czy mogę przyciąć (pilnikiem itp.) długość posiadanego śmigła (EP0843) do 7'' i będzie ok ?

 

 

p.s.

niestety miernik, który mam w domu (jakiś prosty) może mierzyć prąd do 10A, więc na tym silniku max prądu już nie zmierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie że możesz, sam do focusa przyciąłem śmigło i lata aż miło , weź obetnij z każdej strony po 2-3 cm i powinno być ok :)

oczywiście że mogę obciąć i będzie latał - dopóki nie spali mi się silnik :) w sumie tego nie napisałem, czy silnik mi przeżyje? :) w domu na chwilę go odpaliłem na pełnych obrotach i po ~20sek. silnik był gorący (trzymanie go dłużej niż 10sek. było niekomfortowe)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mogę przyciąć (pilnikiem itp.) długość posiadanego śmigła (EP0843) do 7'' i będzie ok ?

GWSy łatwo tnie się nożyczkami.

Sam rozmiar ma mniejsze znaczenie, bo po odcięciu z 8" jednego cala i tak nie zrobisz śmigła 7" (chociażby inna szerokość łopat, inny skok) - ważne, żeby zrobić to jednakowo na wszystkich łopatach.

Ja trasuję cyrklem i po odcięciu nie ma konieczności wyważania, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycinałem 9 calowego trzy-łopatowego GWS-a do ok. 7,5 do Polarisa. Odmierzanie cyrklem itp. niewiele dawało. Tak jak napisał Leszek_K, trzeba wyważać po obcięciu bo one są niewyważone już fabrycznie! Na 8 śmigieł tylko jedno było przed obcięciem jako tako wyważone. Ale to pewnie przez przypadek :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie.

No może niekoniecznie .Jak posłuchasz dźwięku modeli w zawodach ESA to te modele buczące jak bąki, to mają śmigła popękane,wyszczerbione lub ze złamaną w walce jedną łopatką .

Napewno wyważone lepiej lata ale brak wyważarki nie jest przeszkodą w lataniu.

Te małe silnki Łukasza mają przewymiarowane( pochodzące od dwa razy większego silnika )łożyska- wytrzymają.

Śmigła gws są fabrycznie dobrze wyważone ,nie to co Tower Pro.

Obcięte śmigło można wyważyć wstępnie na śrubie wspartej na krawędziach dwóch szklanek.

PS Sprawdzałem ok 40 szt śmigieł GWS tylko 4 były nie wyważone ,może to kwestia partii produkcyjnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowane dla niego śmigło dla 7.4V to 8''x4'' - mam śmigło GWS-EP0843 (to 8''x4.3'' ?)

Zwróć uwagę, że śmigło GWS 8x4 (czy 7x3.5) to śmigło HD. Śmigło 8x4.3, które chcesz zastosować, to śmigło SF. Jest zupełnie inaczej zbudowane - szerokie łopatki, cienkie osadzenie - i można je bezpiecznie kręcić do 5-6k obr/min. Twój silnik potrafi na pakiecie 3s wykręcić 9-10k obr/min., więc śmigło SF będzie pracowało powyżej swojego zakresu - nieefektywnie, a do tego zbyt mocno obciążając silnik - nawet po przycięciu końcówek. Lepiej zastosuj śmigło polecane przez producenta.

 

Napewno wyważone lepiej lata ale brak wyważarki nie jest przeszkodą w lataniu.

Te małe silnki Łukasza mają przewymiarowane( pochodzące od dwa razy większego silnika )łożyska- wytrzymają.

Ale jakie straty mechaniczne! Równie dobrze może wziąć wyważone śmigło i oczko mniejszy silnik. Osiągowo wyjdzie na to samo, za to zyska na masie :P.

 

Śmigła gws są fabrycznie dobrze wyważone

Nie są.

 

PS Sprawdzałem ok 40 szt śmigieł GWS tylko 4 były nie wyważone ,może to kwestia partii produkcyjnej

Kwestia słabej wyważarki.

 

Faktem jest, że śmigieł GWS 7" najczęściej nie wyważam, ale większe owszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TooM i inni ktorzy smigiel nie wywazaja - lekcja fizyki : zeby czymkolwiek trzasc/trzepac trzeba energii. Jedynym zrodlem energii w modelu jest silnik.

Ergo - jezeli model jest trzesiony/trzepany czesc energii ktora powinna krecic smiglem jest tracona na trzesienie/trzepanie modelu - efekt - mniej energii jest wkladane w to co nas, lataczy, interesuje czyli latanie.

PROSTE?

Pomijam oczywiscie takie drobiazgi jak pozegnanie sie silnika z cala reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowane dla niego śmigło dla 7.4V to 8''x4'' - mam śmigło GWS-EP0843 (to 8''x4.3'' ?)

Zwróć uwagę, że śmigło GWS 8x4 (czy 7x3.5) to śmigło HD. Śmigło 8x4.3, które chcesz zastosować, to śmigło SF. Jest zupełnie inaczej zbudowane - szerokie łopatki, cienkie osadzenie - i można je bezpiecznie kręcić do 5-6k obr/min. Twój silnik potrafi na pakiecie 3s wykręcić 9-10k obr/min., więc śmigło SF będzie pracowało powyżej swojego zakresu - nieefektywnie, a do tego zbyt mocno obciążając silnik - nawet po przycięciu końcówek. Lepiej zastosuj śmigło polecane przez producenta.
tak wygląda śmigło do większych obrotów ? (cieńsze, bardziej proste)

Dołączona grafika

 

czyli te moje, przy napięciu ~7,4V, silnik 1200kV osiąga 8880rpm ? (czy obciążony silnik kręci się znacznie wolniej?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.