Jump to content
MASK

Polskie silniki spalinowe

Recommended Posts

4 minuty temu, Rysiek napisał:

czy metalowej uszczelki nie było . Oczywiście,że nie było.  Jestem baardzo odporny na przytyki . Hihihi.

ad 1/ to metalowe to nie uszczelka , to podkładka

ad 2/ to,że nie było to nie jest  takie oczywiste....twój egzemplarz Jaskółki 1 nie miał ( w temacie  " w która stronę kręci sie  Jaskółka 0 zapytałem się kto wie dlaczego )

          napisałem , też ,że nie z poniedziałku...to powinno dać do myslenia

ad 3/ tu nic nie było przytykane ani przetykane też nie?? , ale odpornośc w erze COVID-19  to porządana jest

tak jak napisałem gratulacje, tylko smigło  trochę z innej bajki

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwalam sobie spuścić na dalszą dyskusję na temat domniemanej podkładki  woalkę milczenia z papieru japońskiego tryśniętego rzadkim cellonem i pyłem ze szlifowanej balsy . Jeśli jesteś z Warszawy- to pojedź na Bemowo- gdzie się wychowałem . Tam na lotniskowym betonie może jeszcze są ślady po dość twardych lądowaniach moich i starszego brata -  sławnych modeli o nazwie ŻUK . Silniki Jaskółka można było kupić czytając Młodego technika , albo Małego modelarza - gdzie były kupony do zamówień.  chodziłem wtedy do pierwszej klasy i latało się na uwięzi ze szpagatu . To był rok..1963-4 ...

 Śmigła wykonywałem sam przez długie lata wg. książki Schiera  kiedyś -  doprowadzając dłonie do perfekcji w posługiwaniu się piłką do metalu  , dobrym  imadłem , wiertarką stołową, tarnikiem, pilnikiem i papierem ściernym   .  Chyba mam jeszcze jedno osobistej produkcji i może użyję go do ponownej demonstracji Jaskółki.

Chęć jak najszybszego uruchomienia silnika - jaki nigdy nie pracował - spowodowała szybki mezalians kombinacji prowizorycznej "hamowni" i idealnie wyważonego śmigła, bo motorek nie ma żadnych  wyczuwalnych niepożądanych luzów .Wszystko zadziałało . Chodziło o to , żeby silnik  wskrzesić i  zademonstrować , a później użyć do napędu modelu z "epoki". Tak postanowiłem i tak będzie. Oddam go w godne ręce. 

 Serdecznie dziękuję jeszcze raz Koledze Pawłowi  (Wujkowi - Samo Zło) , który wykonał  perfekcyjnie rozpylacz do silnika , oraz coraz mniej  widocznemu na forum koledze z Kielc - od którego otrzymałem korbowód  w jakim musiałem jedynie  delikatnie liznąć średnicę  na czop wału . Znam jego nazwisko, ale nie wypada przedstawiać Go - skoro zapomniałem imię. To kolega Poliszuk- znawca silników . Musiałem go jednak uhonorować .  Pozdrawiam wszystkich !

 

  • Upvote 1
  • Haha 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Rysiek napisał:

zapomniałem imię

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.07.2020 o 09:18, Janeczek napisał:

Przed laty udalo mi sie kupic od p. Andrzeja Rachwala czesci  do Castingu silnika PIORUN 2,5 ccm  !  Andrzej mowil mi ze chcial ruszyc z produkcja tego silnika i mial

przygotowany do tego  kpl .  czesci  ... ale  niestety  nie udalo sie juz Andrzejowi zrealizowac tego pomyslu ...

Czekam wiec na skonczenie przez naszego specjaliste Mariusza produkcji  silnika SiM 2 b  , i wtedy moze Mariusz  skusi sie  na produkcje PIORUNA 2,5 ccm ?

A moze nasz kolega Kamil -  od produkcji Feldgiebla bedzie tym zainteresowany ?  Oboje maja bardzo duza wiedze o obrobce , maszynach i materialach wiec mysle

ze po skonczeniu swoich projektow ktorys z nich zajmie sie dokonczeniem tego co zaczal  nasz  niezapomniany motorkowiec Andrzej Rachwal ...

       

IMG_2452.JPG

IMG_2453.JPG

IMG_2473 (2).JPG

IMG_2469.JPG

 

 

widzę że jestem znany w środowisku co mnie cieszy ;) 

Janeczek silnikiem można sie zająć ale ważniejsze jest to czy posiadasz jaką kolwiek dokumentację do niego? tak się składa że mam wnętrzności do 2,5 może zapasują oprócz dokumentacji przydały by się modele odlewnicze ewentualnie kokila w której były lane te elementy bo wykonana musi być sera aby to sie opłacało 

jak masz więcej info o motorku odezwij sie porozmawiamy a nuż coś z tego wypali 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kamil ,   nie posiadam zadnej dokumentacji do tego silnika PIORUN 2,5 ccm - od Andrzeja Rachwala dostalem tylko te 3  czesci , nie bylo do tego zadnej dokumentacji , zadnych kokili.

Od Andrzeja dowiedzialem sie jedynie tyle, ze planowano podjac produkcje tego zmniejszonego o polowe silnika - nie pytalem sie kto planowal te przedsiewziecie ... a  szkoda !

niestety  bylo  to ostatnie spotkanie z Andrzejem .......

Wiec moze ktos czytajac ten post  bedzie wiedzial wiecej na ten Temat  ?

Kamil  , wkrotce zglosze sie do Ciebie   ,pozdrawiam Janek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerzucając szpargały silnikowe znalazłem taki obrazek. Może ma ktoś lepszy skan i chciałby się podzielić?

1706912951_silnikigorskiego.thumb.jpg.2fe3e2f4acc65747212ddc9ad0d606d9.jpg
 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Marcinie, mam tego😁, w końcu jakaś w miarę wiarygodna informacja o nim...

2 wiersz pierwszy od prawej...

370D00BA-510F-440A-A717-3A4D182807C1.jpeg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.04.2021 o 00:30, Paweł Praus napisał:

Dzięki Marcinie, mam tego😁, w końcu jakaś w miarę wiarygodna informacja o nim...

2 wiersz pierwszy od prawej...

370D00BA-510F-440A-A717-3A4D182807C1.jpeg

 

Pamiętam, pokazywałeś go na 7 stronie tego wątku. Absolutnie wyjątkowy motor!  Ale jakbyś go odpalił i dał na You Tube to by dopiero sensacja była ;)


Inny, który kojarzy mi się z tym zestawieniem silników Górskiego, to silnik, który pokazał Zbyszek (Bynek)  tutaj. Sugerowałeś zresztą Paweł, że to jakiś Górski :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.