Skocz do zawartości

pomysł na serwo?


Radzjiu

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie klecę tą moją Cessne i zastanawiam się czy nie było by fajnie wymyślić serwa do szczególnie większych modeli opartych o 2 małe silniczki na jeden ster. Połączone by były nawiniętym sznurkiem który by się zwijał na jednym a na drugim rozwijał wykonując wychył danym sterem. Minus to pewnie trochę większa waga modelu i pobór prądu ale plus to chyba większa siła takiedo serwa oraz precyzja. A może były już takie próby i wcale ameryki nie odkryłem ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może były już takie próby i wcale ameryki nie odkryłem ?

Znasz obowiązkową lekturę W. Schiera "Miniaturowe Lotnictwo"? Ten modelarski elementarz traktuje o początkach RC i tam także znajdziesz opisy i rysunki takich prostych "serw" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja prostsza-mniej części do uszkodzenia idt.

Ale jak szarpniesz powierzchnią sterową, to w "ślimaku" zęby lecą od razu. Chyba dlatego.

W "zwykłych" zębatkach prawdopodobieństwo uszkodzenia jest mniejsze, bo kontruje tylko silnik - a ten można obrócić zewnętrzną siłą. Oczywiście, tarcie i inne takie powoduje, że te zęby też potrafią się połamać, ale to nie jest sztywny opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kilku zębatek mamy tylko dwie więc jest z czego zrobić je solidniej.Samohamowność wydaje się być bardziej zaletą niż wadą bo w przypadku obciążenia serwa silnik nie musi "walczyć" aby utrzymać pozycję.Kształt serwa mógłby być "talerzowaty" a płaskie serwo łatwiej zmieścić np w skrzydłach.Poza tym podczas pracy zwykłego serwa można uznać że jest ono"samohamowne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie nie o to chodzi z tą samohamownością. Jest ona spowodowana jest tarciem między współpracującymi elementami. Jak zabraknie smarowania, to przekładnia może zahamować na amen. Poza tym taka przekładnia wymaga bardzo dużej precyzji wykonania i montażu. Same wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co to jest samohamowność dla tego ostatni wyraz w poprzednim poście ma cudzysłów :) Co do precyzji to zwykle w serwach tryby wykonywane są wtryskowo więc precyzja tak czy inaczej musi być zachowana bo przy wykonywaniu form wtryskowych jest ona niezbędna(pośrednio się tym zajmuje więc mam jakieś pojęcie) W zwykłych serwach tryby nie muszą być precyzyjne?(każda niedokładność i luz sumują się przez ilość trybów).Co do smarowania to prawda że przekładnie ślimakowe muszą mieć je zapewnione.Z drugiej jednak strony w tak mało skomplikowanej budowie serwa łatwiej jest dopasować obudowę ściśle do przekładni a co za tym idzie wstrzyknięty smar nie będzie się miał gdzie gromadzić i będzie zmuszony wędrować między zębami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.