Skocz do zawartości

Materiały lakiernicze do laminatu szklanego.


Artur Caban

Rekomendowane odpowiedzi

Wykonujemy w klubie renowację elementów z laminatu szklanego owiewek motolotni. Ubytki i pęknięcia powierzchni zostały "ustabilizowane" żywicą ew. przelaminowane, zaszpachlowane, wyszlifowane, powierzchnia zmatowiona na wodę z użyciem papieru 400.

Proszę Kolegów biegłych w technice lakierniczej o podpowiedź jaki zastosować podkład i lakier. Chcemy uzyskać czarną, błyszczącą powłokę.

Pozdrawiam -

Artur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedź jaki zastosować podkład i lakier

-właściwy

Nie jestem złośliwy ale chcę wskazać najczęściej popełniany błąd przez kogoś kto nie ma kontaktu z chemią lakierniczą .

Nie jest prawdą że po wyschnięciu np podkładu epoksydowego możesz nakładać na to poliestry czy lakiery "wodne "

Jeśli udasz się do mieszalni lakierów tam otrzymasz właściwy zestaw : podkład, lakier bazowy i lakier bezbarwny UV . W prawdziwym lotnictwie szeroko stosuje się lakiery epoksydowe odporne na UV ale nie warto chyba iść w tak drogie materiały.

 

Miejsca gdzie były prowadzone teraz prace z żywicą powinny być dokładnie wymyte acetonem . Przy znacznych obszarach najlepsza do odtłuszczania jest metoda stara jak świat czyli gorąca woda ( nie więcej jak 80 stopni ! ) i jakiś detergent plus szczota.

Nie podam Tobie konkretnej nazwy lakierów choć pewnie tego oczekiwałeś bo jak to bywa na miejscu znajdziesz np .mieszalnię Akzo -Nobel zamiast 3M i tam będą wciskać "podobne ale to to samo..."

chodzi o to że nie warto oszczędzać kilkadziesiąt złotych na tańszy podkład który zareaguje później z lakierem albo w ogóle go nie przyjmie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkład zależy od materiału z jakiego są wykonane te cześci - to jest najistotniejsze. Resztę powiedzą w sklepie z artykułami dla lakierników samochodowych.

Większość owiewek do motolotni jest wykonanych ze zwykłych poliestrów ale zdarzają się epoksydowe.

W przypadku materiałów poliestrowych malowanie nie stwarza żadnego problemu bo stosuje się ogólnie dostępne szpachle, podkłady i lakiery stosowane przez lakierników samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 lat temu robiąc swoją motolotnię (fajna była latałem nią) też miałem problem z malowaniem konstrukcji i owiewki (poliestrowej). Zasięgnąłem opini właścicieli podobnego sprzętu z Gliwic i Rybnika i okazało się że wszyscy stosują lakiery i podkłady z branży samochodowej. Lakiery te wcale nie są ciężkie obecnie stosuje się je nawet do malowania wyczynowych modeli klasy F3A. Tym bardziej że teraz są one na bazie wody.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Leszek Przytocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.