Skocz do zawartości

Śmigło, przekładnia do popularnej czterysetki.


HubertFab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Najpierw opiszę temat:

Zbudowałem model samolotu. Silnik 400 ze śmigłem 6x3 - Mały ciąg. Więc kupiłem śmigło 7x3,5 już jest lepiej ale jednak jeszcze mi mało. Zdecydowałem się na śmigło 7x6 :faja: tyle, że nie odważyłem się z nim wystartować. Silnik chodzi powoli ale ciąg pozostaje na poziomie śmigła 7x3,5.

 

Silnik SPEED 400 7,2V

Regiel 50A (praktycznie zero strat mocy)

Pakiet NIMH 8,4 (7x KAN 1100mAh)

 

Średni pobór prądu waha się w granicach 3,82A- 4,26A.

 

Na tej stronie piszą,że do śmigła 7x5,5 wymagana jest przekładnia. Tylko jaka ?

 

Tu zarazem ktoś napisał, że tym silnikiem można napędzać do 3kg model.

 

 

Moje pytanie brzmi:

 

1. Jak uzyskać ciąg ponad 400gram? (teraz to max 250gram)

2. Jakiej przekładni użyć?

3. Czy jak kupię przykładowo tą

przekładnię to będzie mi potrzebne coś jeszcze? (Mam silnik bez żadnej tryby, mam piastę)

4. PROSZĘ NIE PISAĆ PROPOZYCJI : "A MOŻE BYŚ ZMIENIŁ NA BEZSZCZOTKĘ" zmienię jak dostanę za free z regielem.

 

Proszę o szybkie a zarazem zrozumiałe dla mnie wypowiedzi. Pozdrawiam Hubert.

Paweł R:

poprawiłem literówkę w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Proszę o szybkie a zarazem zrozumiałe dla mnie wypowiedzi.

masz jeszcze jakieś wymagania? :mrgreen: Rozmiar biustu?

 

a)w komplecie z przekładnią jest koło zębate na oś silnika i specyfik do jej zamocowania

B) na szczęście już nie pamiętam, ale do takiego przełożenia zakres śmigieł 8x4-9x6 IMO - masz tyle miejsca?

c) latasz na niskowoltowym pakiecie, na 8 cel obecny układ działałby sporo lepiej

d) cena tej przekładni (są też tańsze, na panewkach) to cena prostego silnika BL i prawie 1/2 regla ...

EDIT:

 

serdecznie polecam google - słyszałeś? (wiem, wiem trzeba chcieć, a nie mieć wymagania)

po 30 s googlania:

http://www.icare-rc.com/gearboxes.htm

8 x 6 or 9 x 5 dla 2.33:1 i 10 x 6 dla 2.5:1

http://www.electrifly.com/motors/speed400.html

ciąg 9.4 oz. (7.2V), 10.5 oz. (8.4V)

3:1 - APC 10 x 7SF

http://www.hobby-lobby.com/2.331_gearbox_only_for_speed_400_motor_526_prd1.htm

2.33:1 - 6 to 8 cells - 8-4, 9-5 props

 

Tu fajne wyniki: http://webx.dk/rc/sp400test.htm

 

Prąd/napięcie/ciąg/śmigło/przekładnia

10.6A 8.1V 175 grames 5.7x3 None

13.2A 7.8V 420 grames 9x6 2.3:1

13.2A 7.8V 500 grames 10x4.7 2.3:1

 

http://www.mcallisterdesigns.co.uk/chapter10.htm

SPEED 400FG 7.2v motor & gearbox 1.85:1 ratio, 7 x 700 or 1000mAh AA cells (Sanyo), 8 x 6 CAM fixed propeller. 22 oz

 

i tak dalej....

 

EDIT 2"

 

Średni pobór prądu waha się w granicach 3,82A- 4,26A.

Czyli masz istotnie nie dociążony silnik. Coś jest nie tak - za małe śmigło, walnięty regler lub kiepski pomiar. 8-10A to IMO wynik oczekiwany. 4A oznacza, że latasz na 8,4x4 x50% (optymistycznie) = ok. 17W. Do trenerkowatego latania warto przyjąć 100-200W/kg.

Jeżeli twój model waży np. 500g i masz do pakiet 8,4V, to jak widać przy 8-10A będziesz mniej więcej na początku zakresu. BTW - ew. przekładnia istotnie poprawi sprawność.

 

Tu zarazem ktoś napisał, że tym silnikiem można napędzać do 3kg model.

chyba na polerowanym lodzie :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: A gdzie można kupić takie tańsze przekładnie?

 

Nie bracie - odpuść, to hobby jest dla ciebie za trudne....

kilka pozycji niżej niż przekładnia, którą podałeś:

 

modele.sklep.pl

 

Przekładnia 400 STD 2,33:1 - 21.90zł

 

Latam na śmigle 7x3,5.

moim zdaniem zbyt mały skok w obecnej konfiguracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O lol.

 

Nie widziałem ich... Wyglądem się nie rozróżniają.

 

Jak bym chciał zastosować śmigło 10 cali to samolot wyglądał by mniej więcej tak:

 

1. Obrazek: tak jest teraz.

2. Na śmigle 10"

 

Dołączona grafika

 

Czyli nie wygląda mi to za dobrze.

 

Ale czy to w ogóle poleci na tak wysoko umieszczonym silniku ?

 

 

edit///

 

Czyli masz istotnie nie dociążony silnik. Coś jest nie tak - za małe śmigło, walnięty regler lub kiepski pomiar. 8-10A to IMO wynik oczekiwany. 4A oznacza, że latasz na 8,4x4 x50% (optymistycznie) = ok. 17W. Do trenerkowatego latania warto przyjąć 100-200W/kg.

Jeżeli twój model waży np. 500g i masz do pakiet 8,4V, to jak widać przy 8-10A będziesz mniej więcej na początku zakresu. BTW - ew. przekładnia istotnie poprawi sprawność.

Ja latam na pełnym gazie bo inaczej szybko traci prędkość i wysokość. Mój model waży 520gram. Ciąg silnika 400 7,2V, zasilanie 8,4V, śmigło 7x3,5 ciąg = 230gram. Problem w tym, że założyłem 7x6 i ciąg nie uległ zmianie.

 

PS: Kupię jeszcze śmigło 8x4 może będzie koło 280gram ciągu.

 

 

PS2: A czy nie lepiej było by użyć pakietu 7,4V LIPO Turnigy ? Mam taki w aparaturze. Mogę zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kup sobie ten silnik

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6633

i ten regler

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6456&Product_Name=Hobbyking_SS_Series_15-18A_ESC

z przesylka wyjdzie Cie pare groszy wiecej

a ciagu bedziesz mial tyle co dwie 400 :wink:

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma kasę to nie będzie trudne! Jak bym miał 100zł to bym sobie kupił TowerPro dzwonek i regiel i bym miał ciąg 500 gram. A tak jak ja nie mam teraz funduszy to lipa! Muszę się zadowolić tym co mam.

 

PS: Mam zlecenie na regiel 24V 60A więc zarobię coś kasy i kupię ten silnik. A co do HK to nie mam konta w banku więc nie kupię.

 

Koniec imprezy. Dziękuję dobranoc!!! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie ... wiesz teraz jest trend na napedy 3f i jak widzisz jak to nie wie co i jak to od razu pisze kup sobie 3f, bo to najprostrza odpowiedź. Podobnie na zakupy w HK.

 

W necie jest pełno planów modeli pod napęd szczotkowy taki jak twój i uważam że spokojnie możesz na nim polatać. Ja użuwałem pakietów shark 8x1050mah czyli 9,6V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych bezszczotek to pobierają 3x więcej prądu. :twisted:

 

A znasz jakieś fajne niepopularne sklepy modelarskie rc ? -pakiety, szczotki, śmigła, itp w dobrych cenach...

 

PS: Co do twojego modelu "Katarinka" wykonałem bardzo podobny, a nawet nie widziałem wcześniej twojej stronki. :ble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tych bezszczotek to pobierają 3x więcej prądu. :twisted:

 

A znasz jakieś fajne niepopularne sklepy modelarskie rc ? -pakiety, szczotki, śmigła, itp w dobrych cenach...

 

PS: Co do twojego modelu "Katarinka" wykonałem bardzo podobny, a nawet nie widziałem wcześniej twojej stronki. :ble:

Hubert znasz troche fizyke ? jesli Ci pobiera 3 x wiecej pradu to masz 3 razy mocniejszy silnik o duzo wyzszej sprawnosci

Inaczej, jesli do lotu bedziesz potrzebowal 50 wat i tyle da Ci 400 to jak zalozysz silnik 100 wat to bedziesz mogl latac na mniejszym gazie ale dluzej bo:

silnik szczotkowy ma duzo mniejsza sprawnosc niz bez szczotka

 

Jesli chciales wydac przeszlo 50 zl na przekladnie do slabego silnika to Ci dalem propozycje bezszczotki , silnika ktory ma przyszlosc , a z 400 zrob sobie wentylatorek na upaly

W hobbycity kupuja wszyscy lacznie z 15latkami wiec tez kupisz wystarczy chciec , a jak Ci sie nie chce, to ciut drozej kupisz w sklepi ABC-RC kolegi Leda

Na chomiku: woyager

masz kilka planow pod 400 , nawet bardzo szybki pylonik jak slipso byl projektowany pod 400.

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tutaj

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6097

Zamiast przekładni za 50 zł.

pajietu 3S poszukaj juz sobie sam.

Jak szukać, jaka wydajność miec powinien (Parametr C), poszukaj na forum. Wykaż trochę inicjatywy. Odpowiesz nam jutro, a najwczesniej dzis wieczorem co znalazłeś. zaopiniujemy.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.