Skocz do zawartości

Śmigła drewniane do elektryka - ogolnie o smiglach


Rogus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dopiero uczę się latać swoją cesną i mam pytanie czym się różni śmigło drewniane do elektryka od śmigla drewnianego do spaliny ? Chodzi mi o to, że strasznie się lamą i gną śmigła gws czy inne plastiki mimo montowania ich do silnika na piastę na gumkę. Śmigieł drewnianych do spalin jest dużo więcej. Konkretnie interesuje mnie śmigiełko 10x6. Wydaje mi się że drewniane śmigiełko jest wytrzymalsze od plastikowego. Czy śmigła składane są odporne na "nieoczekiwane lądowania" ? :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zły dział. Przenieś do "INNE"

 

Moja rada: skoro tak łamiesz te śmigła to kup sobie śmigło 10x6 składane Aeronaut albo CAP Pro Graupnera. Ale pamiętaj że nawet jeśli masz śmigło składane i przywalisz nim o ziemie ( np. przy lądowaniu) na pełnym gazie to może się złamać.

Drewniane śmigła spalinowe od drewnianych elektrycznych różnią się jakością wykonania tzn. śmigła do spaliny są twardsze i sztywniejsze niż te do elektryków.

No i wadą drewnianych śmigieł jest to że się szczerbią np. od trawy (ale to w przypadku spaliny, kiedy wylądujesz a silnik dalej chodzi i kosi trawe :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tower pro to klony APC. Więc jak jedne mogą obciążać silnik a drugie nie?

 

Do elektryków są specjalne drewniane śmigła z lekkiego drzewa. Powinno być napisane w specyfikacji czy to śmigło spalinowe czy elektryczne.

 

Użycie spalinowego do elektryka szybko wykończy silnik bo jest dużo cięższe, czasem niewyważone. Więc jeśli nie urwie Ci wręgi z silnikiem zaraz po starcie to rozwali łożyska w drobny mak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tower pro to klony APC. Więc jak jedne mogą obciążać silnik a drugie nie?

 

a widziałeś wykończenie APC i wykończenie Tower Pro :?: APC ma gładziutkie natarcie i spływ a TP postrzępione i mniej aerodynamiczne. Pewnie dlatego bardziej obciążają silnik. Jak już napisałem "ponoć obciążają silnik" dlatego "ponoć" bo to słyszałem niejednokrotnie ale sam w praktyce nie odniosłem tego wrażenia. Jedni zachwalają drudzy potępiają. Ile ludzi tyle opinii. Według mnie są za kruche.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tower pro dla mnie maja jedna zasadnicza wade -- wywazenie , a wlasciie jego brak , co do gladkosci natarcia , to nie zakladam do modelu smigla z nadlewkami tylko drobny papierek i szlifuje , choc czesto jest tak ze i Apc sa w nieciekawym stanie po kilkulotach :lol:

Jan

Masz całkowitą rację. Trzeba wyważyć i przeszlifować, ale to kwestia kilku chwil i odrobiny zaradności.

 

Ale co tam. Niektórzy wolą dać 3x więcej i mieć "porządne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli warto kupić te tower pro czy lepiej wydać prawie 2 razy więcej za GWS'y ??

I czy do e-maxa 2822 potrzeba smigło te szybko obrotowe czy można jeszcze zastosować te zwykłę gws's albo tp z szerokimi łopatkami. A i jeszcze jedno, czy jak do silnika jest zalecane 10x4,7 to można dać 10x5 dokladniej chodzi o silnik e-max cf2822 albo jakie inne zeby były dość dobre osiagi (ciąg w granicach 600g-650g) Już przeczytałem zalecane jest smigło 10x4,7 SF. Więć teraz pozostaje tylko te pierwsze pytanie Czy smigła tower pro są dużo gorszej jakości od GWS ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.