Skocz do zawartości

Pękająca folia.


Phase

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam taki oto problem:

Otóż w modelu, który jest prawie nieużywany, a konkretniej stoi na meblach od ponad 7 miesięcy spękała mi folia w paru miejscach.

Sama z siebie się "roztargała" na stateczniku poziomym (ok. 1/3 jego rozpiętości) i w jednym miejscu pod kadłubem.

Jaka może być tego przyczyna?

Model odbył 1 "lot" a dokładniej dłuższy podskok, po czym trafił na szafkę, dla tego zdziwiła mnie spękana folia (wcześniej tego nie było).

O dziwo skrzydła są całe.

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 miesięcy to długi okres czasu. Możliwe że folia była mocno naciągnięta, a model "złapał" trochę wilgoci przez co troszeczkę się rozszerzył i folia nie wytrzymała takiego naciągu.

Taka jest moja teoria ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego raczej robił nie będę.

Nie mam czym i nie mam doświadczenia, już nie mówiąc, że musiał bym rozklejać cały statecznik pionowy i poziomu co spowoduje dodatkowe uszkodzenia folii.

Stateczniki są tak wklejone, że ryzyko uszkodzenia ich konstrukcji podczas próby demontażu jest bardzo wysokie.

Pomysł odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, co to za folia? Jaki model?

Jeżeli jest to niedrogi ARF, to będzie najprawdopodobniej folia samoprzylepna, nie termokurczliwa. Taką folię najlepiej naprawić łatami ze zwykłej kolorowej folii - żeby się lepiej trzymała można potraktować sprayem UHU power. Przy próbie przyklejenia do takiej folii łatek z termokurczliwej, zwykła pokryciowa folia samoprzylepna może się rozciągnąć i zdeformować (zniszczyłem w ten sposób kawałek poszycia w moim pierwszym trenerku).

 

Jeżeli model oryginalnie pokryty jest folią termokurczliwą (w co wątpię, bo są one z reguły bardzo wytrzymałe na rozciąganie i same z siebie nie powinny pękać) to naprawisz je łatkami z folii termo "naprasowanymi" żelazkiem.

 

Pozdr.,

Michał