Skocz do zawartości

Usuwanie wkręconej części zerwanej śruby


Robert Holeczek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio podczas rutynowego czyszczenia MVVS'a 2.5 po zdjęciu głowicy jedna ze śrub mocujących ożebrowanie wyleciała. Musiała pęknąć podczas eksploatacji silnika, gdyż wcześniej już rozbierałem ten silnik i śruba była w porządku, a ja jej nie ukręciłem.

 

Niestety śruba pękła na równi z karterem, więc nie było możliwości złapania jej i wykręcenia. Tu z pomocą przyszedł Paweł Praus, gdyż ja trochę bałem się wykonywać tej operacji, bo karter jest całkiem dobry (jeszcze żaden "szpec" go nie miał w rękach) i szkoda by mi go było gdybym uszkodził gwint.

 

Cała operacja polegała na napunktowaniu idealnie na środku kawałka śruby, który pozostał w karterze i rozwiercenie jej wiertłem o 0.5mm mniejszym, niż średnica rdzenia urwanej śruby (między wiertłem a gwintem w karterze było tylko 0.25mm, lecz Paweł dał radę i gwint nie został naruszony :wink:). Następnie skrobak z tego tematu został z wyczuciem wbity w śrubę i została ona za jego pomocą wykręcona.

Tak wygląda śruba po tej operacji:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Zdjęcia na razie z telefonu, bo akumulator w aparacie padł, ale jak tylko się naładuję to zmienię fotki na lepszej jakości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.