Skocz do zawartości

Zlecę przewinięcie 2 silniki


JarekF

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Przewijałem kilka silników Turnigy, właśnie złotych i nie problem je przewinąć ale raczej problem z odwinięciem spalonego uzwojenia które jest sklejone jakąś żywicą. Koszty przesyłek to będzie ~jedna trzecia wartości nowego silnika :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawijać rękawy chłopaki i do dzieła: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=36963

No właśnie sęk w tym, że te silniczki są w sumie tanie 10-15$ a przy przewijaniu troche roboty jest, do mojego zamówiłem drut 50mb z przesyłką 15PLN, kupiłem klej do poprawienia izolacji statora 14PLN, bedę musiał jeszcze jakiś lakier zakupić do nasączenia uzwojenia po przewinięciu.

Zabrałem się za to, w sumie żeby się spróbować, ostatnie co przewijałem to silnik od frani, i przedewszytkim dlatego że silniczek dostałem za friko od baxtera.

 

Odwinięcie uzwojenia? Po mojej pierwszej walce sądzę, że najpierw trzeba zdemontować cały stator z uzwojeniem z korpusa, i albo na gorąco odwijać, albo poprzecinać wiązki z jednego końca i w całości zdjąc cały koszyczek uzwojeń.

 

A tak zagadując z :ass: strony: Ile albo co oferujecie potencjalnemu wykonawcy za usługę przewinięcia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że "nie taki diabeł straszny jak go malują". Kiedyś przezwajałem silniczek szczotkowy od tylnej wycieraczki samochodowej i przerabiałem na 6V. Wyszło bardzo dobrze. Chodzi do dziś. Jednak bezszczotkowca nigdy nie robiłem. Po za tym jakby trzeba kupić drut (nie mam tutaj w Anglii), lakier i zabrać się po raz pierwszy to może zlecić komuś kto ma już doświadczenie i niezbędne materiały. Oczywiście jak nie będzie innej możliwości to sam sprubuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kijuik, jak sobie ze szczotkowym poradziłeś to tym bardziej i bezszczotkę ogarniesz. Jak będziesz miał problem z zakupem drutu to wystarczy znaleźć jakiś transformator tylko nie "sklejony" i rozwinąć uzwojenie, sprawdzić jakim drutem był nawijany, jak za cienki to dać kilka żył. Przewijając w taki sposób trudno będzie dobrać grubość drutu i ilość uzwojeń tak żeby silnik miał parametry fabryczne ale jak zrobisz to zgodnie ze schematem uzwojenia na pewno będzie działał :wink: Polecam zrobić to samemu, super jest coś naprawić :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.