Skocz do zawartości

"Prawie SU 26" - a może jednak spalinka


TKC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dłubiąc przy speedzie 400 aero (tutaj jest relacja z jego budowy), zastanawiałem się co wrzucę na pokład mojego "prawie SU26" (tutaj parę informacji o nim i relacja z budowy) ( pełna wielozadaniowość ;) ) i przyszło mi do głowy, że może by wsadzić tam spalinkę.

Jako, że jestem całkowitym laikiem jeżeli chodzi o silniki spalinowe i konstrukcję modeli pod te silniki, spędziłem 2 dni w sieci zbierając wszystkie okruchy informacji, które pomogły by mi poszerzyć moj zakres wiedzy w tym temacie.

I tak zastanawiam się na razie czy to wogóle ma sens:

 

- ze względu na wytrzymałość konstrukcji. Idąc od środka kadłuba ścianka ma następującą budowę - laminat, styropian, papier na wikol i farba - myślę jednak, że tutaj nie powinno być większych problemów.

 

- czy temperatura silnika (tłumika) nie zacznie mi wpływać negatywnie na przekładkę styropianową (topić ją)

 

- wydaje mi się że do napędu tego modelu silnik OS MAX 46AX powinien być odpowiedni, czy się nie mylę i nie przeginam albo w jedną albo w drugą stronę ?

 

- na pewno trzeba będzie czymś zabezpieczyć farbe akrylową przed paliwem - czyli następna warstwa(y) lakieru - z tego co znalazłem stosuje się w tym celu lakiery dwuskładnikowe lub jednoskładnikowe ( poliuretanowe) - a może jakieś inne rozwiązanie niż lakier poluretanowy(?), jaki konkretnie typ lakieru (np. domalux ma kilka różnych) i czy mi się to nie pogryzie z obecnym malowaniem (pewnie trzeba będzie przetestować). Nadmienie że malować chcę natryskowo małym pistolecikiem (troche większy od aerografu) - tak został pomalowany już kadłub.