turel Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam proszę o pomoc bo mam dość juz kupowania i palenia kolejnych świec . A mianowicie posiadam silnik Asp 25.A dotarty i zamontowany do modelu paliwo BYRON - 10% PREMIUM 18 BLEND swieca zamontowana była na początek Os.Max 8 podczas 2 lotu silnik z gasł w powietrzu i po wylądowaniu spokojnym bez kreta i oględzinach i następnym szykowaniu sie do odpalania swieca spalona brak żarzenia .Tak samo z 2 Świeca os,max 7 juz tez tu napięcie żarzenia w granicach 1-1,2V i to samo .podobnie miałem z silnikiem Webra 80 trochę nalatany i podczas chyba 3 lotu tez zgasł w powietrzu i tez przepalona świeca .Swiece zakupione ostatnio w sklepie w Polsce -moze taka wadliwa partia moze paliwo już sam nie wiem prosze o pomoc czy kupić jakaś inna swece moze byc droga by działała .silnik asp troche moze przelewany pluje olejem ale chyba to nie ma nic do palenia świecy ? Przyznaje ze to moje pierwsze kroki z spalinami bo latam na elektrykach . Proszę doradzić co zrobić i jaka kupić świece chce latac silnikami Webra 80 i Asp 25A paliwo takie jak wspomniałem BYRON - 10% PREMIUM 18 BLEND. Pozdrawiam Paweł T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Sprawdź czy nie ma opiłków w przepalonym oleju. Wszelkie brudy, zardzewiałe łożyska, wzajemne ocieranie elementów to potencjalne przyczyny Twojego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turel Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Ok sparawdze w silniku Webra ale ale jak to sie ma do nowego silnika ASP ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 A czego używasz do żarzenia świecy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turel Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Do żarzenia świecy używam panelu startowego Firmy Ripmax i na w skazniku do swiecy sa 3 kolory i zakres od 0-5 i pierwszy kolor 0-2,5-czerwony ,od 2,5-3,5 kolor zielony i na nim zarzona swiec i kolor trzeci czerwony od 3,5-5 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam.ASP-25 to chiński klon OS-25.Ja do tej Osy używam z powodzeniem od paru lat świecy OS nr.3.Podobnie do Webry należy zastosować zimną świecę np.Novarossi/MVVS nr.5 lub 6.Poza tym Webry i MVVS-y nie "lubią" nitra w paliwie w przeciwieństwie do Os.Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Złóż sobie filter paliwa jeżeli go nie masz. Jeszcze możesz spróbować inne świece wytrzymują wyższe napięcie do 2 V http://www.modelarski.com/produkt-%C5%9Awieca_Fire_Power_F4,436.html takie Ja osobiście na takich latam i jest ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Panowie świecy nie szkodzi napięcie (V) tylko zbyt wysokie natężenie prądu (A) i ono również (właściwie dobrane) odpowiada za jej żarzenie.... Poza tym prąd żarzenia różnych świec jest różny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Panowie świecy nie szkodzi napięcie (V)Śmiała teza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Tylko jak ograniczyć jej prąd przy zachowanym na niej napięciu? A wszystkie moje ASP nie chcą chodzić na innej, niż OS A3... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Przepraszam bardzo - ale o czym koledzy tutaj gadaja? Kolega ma problem ze swieca, ktora sie przepala w locie a nie na ziemi. Sproboj zimniejszej swiecy (jak koledzy radzili na poczatku) - niestety ona bedzie wymagala innej regulacji silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Tylko jak ograniczyć jej prąd przy zachowanym na niej napięciu? A prawo Ohma jeszcze pamiętasz :lol2: ;D I nie akceptuj wszystkiego co mówi Paweł P. ... bo też o tym prawie zapomniał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Było to pytanie z tzw. przekąsem... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Było to pytanie z tzw. przekąsem... :devil: A to sorry, zwracam HONOR ... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turel Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam Panowie ponownie dziękuję za odpowiedzi i za interesowanie tematem ale chyba juz wszystko wyjaśnia sie samo tzn .Kolega modelarz pożyczył mi świecę Webra nr 3 o zakresie zasilania-żarzenia do 2V .Postanowiłem sprawdzić jak sie zachowuje-żarzy na panelu startowym na zakresie tym co pisałem zielonym i jak sie żarzy na grzałce na aku-czyli paluszek 1,2v .I tak na grzałce paluszku włókno było koloru pomaranczowego ale nie za jasno a na panelu na tym zakresie zielonym bardzo sie "rozświetliło"czyli wniosek taki ze panel podaje za duży prąd na tym zakresie i świeca mogła sie przegrzewać- przepalać juz przy samym odpalaniu.Postanowiłem ja odpalać na grzałce paluszkowej i nagle wszystko ok 4 loty odpalanie moze nawet z 7 bo regulacja do nowej świecy i wszystko ok. Więc podsumowując te testy wychodzi na to ze z panela powinno sie grzać swiece na polu niebieskim czyli w zakresie od 0-2,5V lub ampera to co pokazuje wskaźnik na panelu. Jest jeszcze jedno ale które muszę sprawdzić mianowicie to ze to świeca ze starych zapasów-bardzo starych i moze super dobra zamówiłem juz parę świec różnego typu i bede testował te nowe jak przyjdą .Dam znac co i jak zakupiłem świecę Asp i jeszcze inne ale o tym w następnych postach . Bede je testował najpierw na grzałce paluszkowej a potem na panelu ale w zakresie niebieskim i opisze co i jak . Pozdrawiam Paweł T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Ok sparawdze w silniku Webra ale ale jak to sie ma do nowego silnika ASP ? Silniki, a zwłaszcza tanie silniki, mogą mieć w środku opiłki poprodukcyjne. To one są przyczyną palenia świec w nowym silniku. Zwykle silnik pali do trzech świec zanim wszystko wypluje. Dlatego warto silnik umyć od środka przed pierwszym uruchomieniem. A jeśli chcesz potwierdzić lub wykluczyć tę przyczynę, to po zniknięciu problemu wróć do typu świecy którą spalił.Z moich doświadczeń wynika, że niemal każda świeca z zakresu ciepła-średnia powinna dobrze pracować w większości popularnych silników modelarskich. Regulacja silnika załatwia sprawę. Oczywiście są niuanse, ale o tym jak dobierać świecę do aktualnej wilgotności i ciśnienia powietrza może ci poopowiadać Paweł Praus i chyba nikt inny w naszym gronie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Marcinie ja się przecież nie znam.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Pawle, nikt nie chciał twierdzić że się nie znasz, wręcz przeciwnie! Tylko z tym napięciem/prądem użyłeś tak niefortunnego skrótu myślowego, że chciał nie chciał, docinki posypać się musiały... :twisted: A przy tej okazji ciekawostaka - od tygodnia mam na chamowni nowiutkiego SAITO FA-30S GK. Wstępnie go dotarłem na bogatym w olej paliwie, przeszedłem na paliwo normalne (20% nitro i 18% Klotz), optymalnie wyregulowałem i chodził jak zegarek. Sprawdzam wczoraj po dwudniowej przerwie z ulewami i okazuje się, że aby chodził na wolnych jak wcześniej, muszę je przetrymować w nadajniku aż o 10% na plus... I dopiero teraz MASK mi uświadomił, jak duży wpływ na spalanie musi mieć wilgotność powietrza. Silniki gasną, niektóre kleje nie schną... Istny potop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi