Jump to content
Piotrek9932

Trudne zadanie z matmy.

Recommended Posts

Panowie, mam jakieś zaćmienie i za nic nie idzie mi rozwiązanie takiego zadania:

W trójkącie ABC punkt D dzieli bok AB na odcinki długości 4 i 8. Miara kąta ACD jest dwa razy mniejsza niż kąta DCB. Wyznacz długość boku BC, jeśli wiadomo, że |AC|=6.

 

Jeśli ktoś by podrzucił jakiś pomysł to będę wdzięczny :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kąt ACD jest dwukrotnie mniejszy niż DCB to przy tej samej wysokości długość DB jest dwukrotnie wieksza niż AD. Powstają nam 2 trójkąty prostokątne. Reszte masz na rysunku

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kąt ACD jest dwukrotnie mniejszy niż DCB to przy tej samej wysokości długość DB jest dwukrotnie wieksza niż AD. Powstają nam 2 trójkąty prostokątne.

Tak mnie uczono w technikum łaczności,najlepszym w Polsce. Ale moge się mylić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CD to odcinek. Może się okazać że będzie wysokością, ale to byłby przypadek szczególny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, nie można zakładać, że to przypadek szczególny. I tu pies pogrzebany :D Jestem noga z matmy, ale spróbuje powalczyć :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli kąt ACD jest dwukrotnie mniejszy niż DCB to przy tej samej wysokości długość DB jest dwukrotnie wieksza niż AD. Powstają nam 2 trójkąty prostokątne.

Tak mnie uczono w technikum łaczności,najlepszym w Polsce. Ale moge się mylić.

Coś mi nadal nie pasi. Pomyślę po kolacji :)

 

Piotrek, jaka to książka i które zadanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To z Operonu, Matura 2012 zakres rozszerzony matematyka.

Rozdział bodajże Planimetria, zadanie 4.

Zaraz wrzucę skana swoich wypocin, zatrzymałem się na cos3a..

 

Edit:

 

imageshack.us/photo/my-images/69/20110908195159.jpg

 

Mamy cos3a i zadanie rozwiązane..

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.