Jump to content
wapniak

YAK54 EPP 3D Profile KIT (35.4in)

Recommended Posts

Witam.

Poskładałem model jak w temacie:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15302

 

I parę uwag,

 

Model na gotowo z Emax CF 28-12, Aku 1300mAh 3 S 20C, regulatorem HK SS 20 A, serwa 4x turnigy 900, waży mniej więcej 500 g.

 

Z tym ,że śc wypada jakieś 15 mm za skrajnym zalecanym.

Czyli serwa sterów trzeba montować pod skrzydłem a nie w miejscach pod nie przeznaczonych przez producenta( to na jutro zajęcie).

Na szczęście nie trzeba ciąć żadnej dziury, można wykorzystać na serwa tą od odbiornika, a regulator z aku dać pod Welcro. Ma to tę zaletę, że nie trzeba stosować przedłużek do kabli serw.

 

To co widać na fotkach w HK na kadłubie to rurki 3 mm wklejone w dwóch rzędach i przyklejone do wręgi silnikowej.

 

W skrzydłach od dołu wklejona rurka o kwadratowym przekroju 4x4 mm i wklejony w nią pręt fi 3 mm służący do połączenia obu części skrzydła.

 

Całość sprawia wrażenie solidności.

 

Wszystkie ruchome powierzchnie sterowe odciąłem i połączyłem na taśmę zbrojoną szkłem przyklejaną na ten klej:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3822

 

jest rzadki i wydaje się do tego celu idealny. Nalewa się stróżkę wzdłuż krawędzi i rozsmarowuje palcem. Po chwili na przeschnięcie, przykleja się taśmę i gotowe.

Fotki jutro.

 

Edit:

 

Fotki są tu:

 

http://www.fotosik.pl/u/wapniak100/album/1057808

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny model!poleciłem go koledze,lada dzień powinna przyjść paczka.sam jestem ciekaw jak lata ten model.

bardziej nastawiony jestem na yaka 55 bo to praktycznie klon telinka który zbiera świetne recenzje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle zamontowałeś serwa od lotek, będą się łatwiej wyrywały/luzowały w skrzydle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak były wycięte otwory na serwa. Więc tak zrobiłem. Siła reakcji serwa działa w ten sposób na większą powierzchnię EPP. Więc to chyba korzystne rozwiązanie.

Poza tym samolocik ma koła, więc najpierw to one się wyrwą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi mi o wyrwanie/luzowanie przy lądowaniu tylko w locie. Pokołysz sobie serwem w obie strony i zobacz w którą stronę jest sztywniej, miałem racje? :P Ale skoro już wkleiłeś to bym nic nie zmieniał to była taka uwaga na przyszłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem,że chodzi Ci o przeszkody przy lądowaniu czyli badyle, trawa itp. Czyli o powierzchnię narażoną na spotkanie z nieoczekiwaną przeszkodą.

 

Siły działania serwa są w kierunku równoległym do cięciwy skrzydła. Serwo pcha lub ciągnie lotkę z całą siłą uciągu serwa, nawet kilkaset gram.

W poprzek czyli wzdłuż rozpiętości skrzydła działają siły bezwładności serwa, czyli powiedzmy 3 x ciężar serwa...

 

No i pokołysałem serwem, wychodzi na to, że tak jak jest , jest dobrze, czyli znacznie sztywniej w kierunku działania siły serwa.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również zmontowałem ten modelik, niestety nie pora na oblatanie aktualnie, ale mam nadzieję że nie długo będzie ku temu okazja.

Z pomocą andrzej351 wyposażyliśmy go w:

Turnigy Park450 Brushless Outrunner 1050kv

Turnigy AE-30A Brushless ESC

Turnigy 1300mAh 3S 25C Lipo Pack

SF E-Prop 10x4.7 / 254x119.5mm

4x HobbyKing 939MG Metal Gear Servo 2.5kg/ 12.5

 

Na tym wyposażeniu modelik waży 580g

 

Czekamy na pogode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powiem, trochę ciężki wyszedł. Koniecznie wstaw jakiś filmik z oblotu, może czyde? 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.