jędrek 382 Report post Posted February 8, 2012 Witam Zakładam temat w imieniu naszego Pana Prezesa Henia. Chop jest tak zajęty budową modeli, że niema czasu pisać . Będąc kilkanaście lat temu :shock: w Krośnie u Grzesia Peszke , dostałem od niego kadłub laminatowy do Su 26 z fragmentem planów budowy modelu. Jest to prawdopodobnie zestaw francuskiej firmy MRA (tak wynika z planów). Części modelu przeleżały te parę latek na strychu . Przymierzałem się do zbudowania go, ale ostatecznie zbyłem go Heniowi, no i ten zabrał się za budowę. Na początek parę fotek, później będę uzupełniał temat. Rozpietośc 1800mm, długość 1480mm. Share this post Link to post Share on other sites
Henio 25 Report post Posted February 9, 2012 Silnik do tego modelu okazyjnie nabyłem drogą kupna od kolegi z forum (Sławko) Relacja będzie jak składa się silnik i jak pracuje Share this post Link to post Share on other sites
olo 37 Report post Posted February 9, 2012 Heniu wydasz kupę kasy na PB 95. Na wiosnę to pewnie więcej niż 6 zł Share this post Link to post Share on other sites
utopia 6 Report post Posted February 9, 2012 że niby sugerujesz silnik na olej z pestek? Share this post Link to post Share on other sites
olo 37 Report post Posted February 9, 2012 Dokładnie,a konkretnie to z pestek słonecznika z tych prażonych to nawet ciut mniejsze zużycie wychodzi Heniu,w locie uważajcie na G bo może ten historyczny laminat nie wytrzymać. Share this post Link to post Share on other sites
utopia 6 Report post Posted February 10, 2012 Heniu,w locie uważajcie na G bo może ten historyczny laminat nie wytrzymać. ha ha ...jakbyś nie wiedział jak Adrian lata .... juz on go przetestuje Share this post Link to post Share on other sites
GOGO 1 Report post Posted February 10, 2012 Czekamy na oblot :faja: Share this post Link to post Share on other sites
solutatio 0 Report post Posted February 10, 2012 Henio dobrze ,że to nie diesel bo teraz jest droższy niż benzyna:) Share this post Link to post Share on other sites
Henio 25 Report post Posted February 10, 2012 Olo już ja go wzmocnię Share this post Link to post Share on other sites
olo 37 Report post Posted February 11, 2012 Wiem,wiem coś będzie strong Share this post Link to post Share on other sites
Shock 1,118 Report post Posted February 12, 2012 Fajnie ze model po takim czasie "leżakowania" wzbije się w powietrze Zerkając na silnik to będzie aż nadto mocy i ciężaru....Oby model wyszedł w miarę lekko bo będzie mały pocisk.. :wink: Share this post Link to post Share on other sites
Motylasty 102 Report post Posted February 12, 2012 A ja tam twierdze , ze nie poleci, Heniu się nie zna na budowie modeli, a Kolo na lataniu. Przereklamowany tandem Share this post Link to post Share on other sites
Tom 10 Report post Posted February 13, 2012 W niedzielę będzie gotowy, a do Wilczych będą pierwsze poprawki (naprawki) Noga troszkę bolała, ale radość że nie muszę ciąć skrzydeł spowodowała całkowity zanik bólu. Pozdrawiam Wszystkich Share this post Link to post Share on other sites
Osa 47 Report post Posted February 14, 2012 Ja chciałbym się dowiedzieć jaka jest grubość żeber przykadłubowych i tych wzmocnień wklejonych w rdzenie pod rurę. Właśnie jestem na podobnym etapie w innym modelu i nie chcę zrobić zbyt pancernie. Share this post Link to post Share on other sites
Henio 25 Report post Posted February 15, 2012 Sklejka 3 mm, rury pod bagnet laminatowe. EDIT: Posprzątałem wątek z zbędnej dyskusji. Rafał B. Share this post Link to post Share on other sites
jędrek 382 Report post Posted February 19, 2012 Witam Budowa lekko ruszyła dalej to i parę fotek i sam Pan Prezes, udało mu się motorek złożyć, dlatego taki zadowolony ;D Share this post Link to post Share on other sites
Kamil S 0 Report post Posted February 19, 2012 Witam p.Andrzeju. Jak pan skleił fornir do siebie od czoła, chodzi mi o to, że płaty forniru byłe wąskie a u pana jest już gotowa płachta na całe skrzydło? Czy pan je naklejał na jakaś tkaninę aby uzyskać tę fornirową płachtę. Jakim klejem przyklejał pan fornir do rdzeni? Pozdrawiam, Kamil Ps. świetny model z pewnością będę śledził wątek Share this post Link to post Share on other sites
jędrek 382 Report post Posted February 19, 2012 Witam Skrzydełka i stateczniki oklejane są balsą. A co do klejenia poszczególnych elementów poszycia, to po docięciu są one sklejane żółtą taśmą malarską od zewnętrznej strony. W czasie oklejania rdzeni klej "wlizie" we wszystkie szczeliny. Sprawdzone wielokrotnie. Poszycie do rdzeni klejone jest (stateczniki) i będzie (skrzydła) klejem poliuretanowym Soudal D4. Share this post Link to post Share on other sites
Kamil S 0 Report post Posted February 19, 2012 Dzięki p.Andrzeju. Trzymam kciuki na model Share this post Link to post Share on other sites
herkristo 74 Report post Posted February 19, 2012 Witam co tu dużo gadać jestem następnym .....ze Słupska:( fotka prezesa Henia rzeczywiście odzwierciedla jego stan ducha po złożeniu wymarzonego silnika(jeśli można dodać- sam polewałem olejkiem tłok przed włożeniem go do tulei cylindra>>> Share this post Link to post Share on other sites