Jump to content
Sign in to follow this  
Sniq

Jaki silnik?

Recommended Posts

Jaki silnik spalinowy powinien być do katamarana Eopxy ? jakiej pojemnosci?

katamaran ma długość 900mm i szerokości 280mm i wysokosci 110mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie odpowiem ci konkretnie ale... jesli to coś w rodzaju Lamborghini cat 1 to siedzą tam zdaje mi się od 3,5 do 4 coś tam. Identyczny kadłub jak Lamborg... ma kupiony na allegro Admiral - 103cm. Po zabawie w wersji elektro wstawiłem silnik ASP 46M czyli 7,5cm. wybierając silnik patrz na jego parametry, a nie tylko na pojemnosć. Te o mniejszej pojemności mają dużo lepsze własciwości napędowe niż mój większy. Za to jest dużo tańszy, a mnie ma służyć tylko do zabawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak . Silnikach żarowych jestem "zielony" pierwszy raz będę miał z nimi styczność Latam tylko szybowcami tam żadnych silników nie ma ;D i nie wiem jaki (wiem ze chodzeniem wodnym ;D ) nie wiem na jakie parametry patrzeć . I bym prosił jakąś podpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłodzenie wodne to akurat każy ma. Te inne parametry to np obroty na minutę: ASP ma duzo mniej niż np OS MAX ale i mniej nitro potrzebuje i jest tańszy. Wejdź np na www.modele.pl i w dziale szkutniczym możesz przeczytać o tych silnikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj czegoś używanego z CMB . Ani Os max ani ASP nie da sobie rady z takim klamotem. Oscylował bym pojemność 7,5 cm. sześć. A najlepiej wsadź tam elektryka i zapuść z 8S lipo. Wtedy będzie szybko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Michale Do CMB to trzeba dorosnąć :blink: , i na pewno nie uzywany ( jeżeli już). Do tej łodki wystarczy MVVS 6,5 z Modelmaking , silnik o tyle dobry, co niedoceniany, do tego jakaś rura nawet od Webry 6,5 i będzie działać. nawet przekładni nie potrzeba do tego modelu :)

a.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem o Mvvs , a faktycznie widziałem u Was w modelu, że daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po latach odgrzebuję temat. Jaką śrubę powinienem zastosować do tego silnika ASP 46 M? jest to oczywiście wersja do łódek z wodnym chłodzeniem ale tłumik ma zwykły "lotniczy".

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.04.2021 o 17:56, Irek M napisał:

Po latach odgrzebuję temat. Jaką śrubę powinienem zastosować do tego silnika ASP 46 M? jest to oczywiście wersja do łódek z wodnym chłodzeniem ale tłumik ma zwykły "lotniczy".

Pytanie z dziedziny Jaka powinna być żona :) no to pytanie nie jest w stanie nikt Tobie odpowiedzieć. Andrzej C pisząc o tłumiku miał na myśli rurę rezonansową .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydawało mi się, że pytanie dość proste dla pływających. Gdyby chodziło o śmigło do silnika 2 suwowego 7,5cc to ja jako latający bez trudu odpowiedziałbym. Nawet w instrukcji podają rozmiar śmigła zamiast śruby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety z wodą tak już nie jest wpływa no to bardzo dużo parametrów. Co do spaliny to Andrzej C. Podpowie od jakiej zacząć a jeśli chodzi o elektryka to Michał H. Jest mistrzem w tej dziedzinie. Wielokrotnie korzystałem z jego doświadczenia i zawsze miał rację. Miałem FSR 7,5ccm i przerobiłem w efekcie końcowym na elektryka i teraz sobie pływam. W białych rękawicach 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.