Jump to content
Sign in to follow this  
Sniq

Jaki silnik?

Recommended Posts

Jaki silnik spalinowy powinien być do katamarana Eopxy ? jakiej pojemnosci?

katamaran ma długość 900mm i szerokości 280mm i wysokosci 110mm

nie odpowiem ci konkretnie ale... jesli to coś w rodzaju Lamborghini cat 1 to siedzą tam zdaje mi się od 3,5 do 4 coś tam. Identyczny kadłub jak Lamborg... ma kupiony na allegro Admiral - 103cm. Po zabawie w wersji elektro wstawiłem silnik ASP 46M czyli 7,5cm. wybierając silnik patrz na jego parametry, a nie tylko na pojemnosć. Te o mniejszej pojemności mają dużo lepsze własciwości napędowe niż mój większy. Za to jest dużo tańszy, a mnie ma służyć tylko do zabawy.

Powiem tak . Silnikach żarowych jestem "zielony" pierwszy raz będę miał z nimi styczność Latam tylko szybowcami tam żadnych silników nie ma ;D i nie wiem jaki (wiem ze chodzeniem wodnym ;D ) nie wiem na jakie parametry patrzeć . I bym prosił jakąś podpowiedz

Chłodzenie wodne to akurat każy ma. Te inne parametry to np obroty na minutę: ASP ma duzo mniej niż np OS MAX ale i mniej nitro potrzebuje i jest tańszy. Wejdź np na www.modele.pl i w dziale szkutniczym możesz przeczytać o tych silnikach.

Szukaj czegoś używanego z CMB . Ani Os max ani ASP nie da sobie rady z takim klamotem. Oscylował bym pojemność 7,5 cm. sześć. A najlepiej wsadź tam elektryka i zapuść z 8S lipo. Wtedy będzie szybko.

Kolego Michale Do CMB to trzeba dorosnąć :blink: , i na pewno nie uzywany ( jeżeli już). Do tej łodki wystarczy MVVS 6,5 z Modelmaking , silnik o tyle dobry, co niedoceniany, do tego jakaś rura nawet od Webry 6,5 i będzie działać. nawet przekładni nie potrzeba do tego modelu :)

a.C.

Zapomniałem o Mvvs , a faktycznie widziałem u Was w modelu, że daje radę.

Po latach odgrzebuję temat. Jaką śrubę powinienem zastosować do tego silnika ASP 46 M? jest to oczywiście wersja do łódek z wodnym chłodzeniem ale tłumik ma zwykły "lotniczy".

W dniu 14.04.2021 o 17:56, Irek M napisał: