Jump to content
Janeczek

zdjecia silnikow -

Recommended Posts

10 minutes ago, witold_pi said:

daje to 0,5 cm3

 


To już jakiś konkret! Teraz tylko trzeba znaleźć co on jest za jeden. Znajomy przysłał mi zdjęcie swojego WMD 0,5 (jego zdaniem). Zupełnie inny silnik. 

 

On 12/22/2019 at 9:53 AM, d9Jacek said:

to ja napiszę jeszcze raz HP? a TY Marcinie doprecyzuj moją odpowiedz?

 

Proszę Jacku:)

 

DSC_1614.thumb.JPG.028243d3e3267a2ab96ee54b14ef1299.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, MASK napisał:


To już jakiś konkret! Teraz tylko trzeba znaleźć co on jest za jeden. Znajomy przysłał mi zdjęcie swojego WMD 0,5 (jego zdaniem). Zupełnie inny silnik. 

 

 

Proszę Jacku:)

 

DSC_1614.thumb.JPG.028243d3e3267a2ab96ee54b14ef1299.JPG

fiu,fiu....rzadko spotykany motorek ,gatulacje

 

a konkret Marcinie to jest taki , że 0,5 = .03?.... i uparcie powtórzę  za Platonem i nie tylko, nie robiono w  ZSRR  tego silnika  a silnik jest z 1963 roku

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.01.2020 o 02:06, d9Jacek napisał:

fiu,fiu....rzadko spotykany motorek ,gatulacje

 

a konkret Marcinie to jest taki , że 0,5 = .03?.... i uparcie powtórzę  za Platonem i nie tylko, nie robiono w  ZSRR  tego silnika  a silnik jest z 1963 roku

 

No Panowie, gdyby rzeczywiście udało się udowodnić, że to inny silnik, to byłaby to mała sensacja :) Tymczasem otrzymałem kolejne opinie, że to Veterok. Zeby było jasne,  nie upieram się i nie uważam, że skoro większość tak mówi, to racja jest po ich stronie! Możliwe, że korzystają z błędnego źródła, z jakiego i ja skorzystałem :)  
Na razie mamy fi tłoka 8,5 mm, skok w okolicach 6-10 mm. Daje to zakres pojemności 0,34 - 0,57 ccm. Czekamy aż kolega Witek wybije przeciwtłok i zmierzy dokładnie :)

Jacku, ten HP 40 nigdy nie wszedł do produkcji, to prototyp #2. Nie znalazłem w sieci żadnego zdjęcia, oprócz tych, które sam zamieściłem :)


Ten silnik już kiedyś pokazywałem, ale nadal nie wiem co to jest. Tak więc: śrubki angielskie, pojemność 2cc, pokrywa zbiornika paliwa z pleksi. Ktoś coś?
 

DSC_1142.jpg

DSC_1141.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinie, nie doczytałeś , więc napiszę jeszcze raz  0,5 ccm = 0,03 cala  sześciennego, stąd tez w anglojęzycznych zródłach oznaczenie 0.3 ( żeby zmierzyć skok  to przeciwtłoka nie trzeba wybijać).....skok będzie ~~8-8,5 mm....ale pozostanę przy swoim ...to nie jest  silnik z byłego CCCP

 

 

 

a HP jeszcze raz gratuluję

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, MASK napisał:

 

No Panowie, gdyby rzeczywiście udało się udowodnić, że to inny silnik, to byłaby to mała sensacja :) Tymczasem otrzymałem kolejne opinie, że to Veterok. Zeby było jasne,  nie upieram się i nie uważam, że skoro większość tak mówi, to racja jest po ich stronie! Możliwe, że korzystają z błędnego źródła, z jakiego i ja skorzystałem :)  
Na razie mamy fi tłoka 8,5 mm, skok w okolicach 6-10 mm. Daje to zakres pojemności 0,34 - 0,57 ccm. Czekamy aż kolega Witek wybije przeciwtłok i zmierzy dokładnie :)

Jacku, ten HP 40 nigdy nie wszedł do produkcji, to prototyp #2. Nie znalazłem w sieci żadnego zdjęcia, oprócz tych, które sam zamieściłem :)


Ten silnik już kiedyś pokazywałem, ale nadal nie wiem co to jest. Tak więc: śrubki angielskie, pojemność 2cc, pokrywa zbiornika paliwa z pleksi. Ktoś coś?
 

DSC_1142.jpg

DSC_1141.jpg

konstrukcyjnie  to do ED podobny....znowu jakiś proto czy  wytwór szalonego  konstruktora ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjątkowo muszę się zgodzić z Kol. Kamyczkiem.

Ten motorek zbyt stary nie jest... Świadczy o tym choćby zastosowanie śrub imbusowych i jakość wykonania.

Coś jak SiM 2B  w wykonaniu Kolegi Mariusza. Niby SiM. Tyle, że "nowoczesny".

A jak jeszcze będzie pokolorowany ten dany SiM Mariusza tu i ówdzie, to to będzie wyglądało jakbyśmy oglądali czarno biały obraz w TV z nałożoną na ekran taką szybką, którą kiedyś można było kupić i nałożyć na ekran I mieliśmy kolorowy obraz.

Na dole zielony, na środku żółty, a na górze niebieski. I pięknie było?

A.C.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, to ja tez nie mówię, ze stary. To pewnie silnik zbudowany do SAM. Pytanie tylko co to jest. Wyglada na produkcje krotkoseryjna raczej, niż jednostkowa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, MASK napisał:

 

No Panowie, gdyby rzeczywiście udało się udowodnić, że to inny silnik, to byłaby to mała sensacja :) Tymczasem otrzymałem kolejne opinie, że to Veterok. Zeby było jasne,  nie upieram się i nie uważam, że skoro większość tak mówi, to racja jest po ich stronie! Możliwe, że korzystają z błędnego źródła, z jakiego i ja skorzystałem :)  
Na razie mamy fi tłoka 8,5 mm, skok w okolicach 6-10 mm. Daje to zakres pojemności 0,34 - 0,57 ccm. Czekamy aż kolega Witek wybije przeciwtłok i zmierzy dokładnie :)

Jacku, ten HP 40 nigdy nie wszedł do produkcji, to prototyp #2. Nie znalazłem w sieci żadnego zdjęcia, oprócz tych, które sam zamieściłem :)


Ten silnik już kiedyś pokazywałem, ale nadal nie wiem co to jest. Tak więc: śrubki angielskie, pojemność 2cc, pokrywa zbiornika paliwa z pleksi. Ktoś coś?
 

DSC_1142.jpg

DSC_1141.jpg

Jedno co o nim wiem to że jest całkiem ładnie wykonany :-))

19 minut temu, Grzesiek napisał:

Dzisiaj kolega z ukrainy który pracuje w polsce przywiózł mi prezent 

20200108_181054.jpg

Niestety bolączką tych motorków są pękające wały...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w miejscu wlotu mieszanki, widziałem co najmniej 2 tak uszkodzone, w tym jeden mój...jak dostał nowy wał to wylądował w gablocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Paweł Praus napisał:

w miejscu wlotu mieszanki, widziałem co najmniej 2 tak uszkodzone, w tym jeden mój...jak dostał nowy wał to wylądował w gablocie.

tam jest karb, więc  wał strzela- trzeba ten karb usuwać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pawel , ten Twoj Diesel to moze byc  wieksza wersja   EPC Moth  0,85cc z 1951  England ( jego inna, nowsza  wersja o wiekszej pojemnosci) wg.Mike Clanford str.69 /2006...

Pozdrowienia Janek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wydatnej pomocy Jarka z Malmö w mojej kolekcji znów przybyło 5 fajnych motorków ? oto jeden z nich.

20200116_200602.jpg

Fotki pozostałych wrzucę później. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.