Jump to content

Recommended Posts

tak coś człowieka czasem najdzie...

 

chodził za mną chodził aż... sie urodził! :)

 

w sobotę z sześciennego bloku epp wyłonił się taki oto piękny kształt...

 

"dziecko" ma 120cm rozpietości ...

 

dostanie oczywiście rpzeszklona kabinkę (pewnikiem z pilotem) oraz chowane podwozie...

 

maszynka BAAARDZO cieszy oko...

 

chcialbym żeby cieszyła też uszy.. przydałby sie jeszcze jakis elektronik któremu chciało by sie powalczyc z generatorem dzwieku...

 

w tle widac mojego "staruszka" Spitfire wielkosci ESA (80cm rozp.)

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuszny samolot w słusznym rozmiarze. :)

Nie za mały statecznik pionowy, a może zdjęcie przekłamuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdjęcie przekłamuje: mój warsztacik ma ograniczoną powierzchnie i nei mam odejścia żeby robić fotki z b. normalnym obiektywem...

a przy szerokim kącie... sam widzisz... :)

 

w każdym razie jest zgodny z oryginałem

powiekszyłem tylko poziomy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie BOMBA .... słuszny rozmiar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marku! No rewelacja, wreszcie jakiś konkretny rozmiar modelu. Zapowiada się kolejny ładny model i jeszcze będzie robił wrrr... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buduj spaline i generator dzwięku nie bedzie potrzebny:P. Model hmm nic nowego....znudzi ci się kiedyś to epp?

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmiar jak trzeba aby zmienić kategorię :-)

 

Kadłub chyba nie jest cięty z bloku tylko składany jak w Ballili?

Te proste elementy przy kabinie nie wyglądają na drążenie a element ba kabiną jest chyba zamknięciem skrzynki kadłuba.

Wygląda bardzo obiecująco - jaką wagę szacujesz do lotu?

Wzmocnienia węglem, siatką czy może cieniutki laminat w okolicy silnika?

 

Marku - więcej szczegółów bo mnie skręca z ciekawości ;)

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszłym roku popełniłem takiej wielkości model pozyskany z CF. Zastosowałem silnik 1200kv / 20A - mocy nie brakuje lecz zauważalna jest dużo mniejsza prędkość lotu co dla przyzwyczajonego do ESA jest co nieco bolesne. Za to powolne przeloty wyglądają fantastycznie,makietowo...

 

post-5774-0-98410900-1349719618.jpg

 

post-5774-0-38502900-1349719582.jpg

 

Tak więc jeżeli ktoś reflektuje to zmienię silnik na "szybszy" i możemy się poganiać ... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem go chyba zdaje się w zeszłym roku w Bełchatowie. Mam rację?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się kolego - mój znajomy kończy budowę JU 87 w tej rozpiętości więc już niedługo będzie można zobaczyć dwa takie modele w akcji :)

Acha - to czekamy na Marka - może przelecimy się małym kluczem ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie model słusznych rozmiarów!! te zdanie chyba będzie jak echo powtarzane :) a generatory dźwięku istnieją ale cena i waga głośników troszkę studzi

Papcie,kawa i siadam do obserwacji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj udało mi sie skleić skrzydło i je przeszlifować

 

przy okazji wrzuciłem na wagę pianki: 240 gram... :)

 

kadłub jest wycinany z 3 elementów z których tylko nosek będzie podlegał szlifowaniu :) reszta wycięta prawie że na gotowo;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę w końcu podziałałem przy Spicie :)

 

pierwsze poszło w ruch usterzenie:

porozcinane, ze wstawionymi plastikowymi zawiasami

dostało wzmocnienia węglowe z płaskowników 3x1 i 3x0,5mm

 

Dołączona grafika

 

w skrzydła wkleiłem element ustalająco-mocujący:

Dołączona grafika

 

fragment elipsy ze szczeliną będzie wklejony później w kadłub

Dołączona grafika

 

po odrysowaniu pisakiem wewnętrznego obrysu, za pomocą lutownicy zrobiłem wybranie pod półkę i akumulatory:

Dołączona grafika

 

przykleiłem także wręgę silnikową:

Dołączona grafika

 

następnie skleiłem półkę nośną/rdzeń mojego latawidełka:

Dołączona grafika

 

i osadziłem ją rowkach w głównym segmencie kadłuba:

Dołączona grafika

 

 

trzeba przyznać że fajnie to wygląda... :)

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

a tak prezentuje się kadłub z "dołu":

widać mocowanie skrzydeł (przód na wpust, tył na śrubę) oraz wycięcia pod serwa wysokości i kierunku:

Dołączona grafika

 

ciąg dalszy nastąpi... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciąg dalszy nastąpi... :)

 

A jak taki model może latać .... Marku , mam nadzieje że Twój poleci jeszcze lepiej !!!

 

i

 

miłego oglądania .... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zabawy ze Spitem ciąg dalszy :)

 

postanowiłem... zamontować chowane podwozie :)

Dołączona grafika

 

potem zająłem się dopracowaniem "garbka" za kabinka pilota:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

wkleiłem wzmocnienia pod podwozie i zrobiłęm otwór pod mocowanie seva: fajnie bo samo servo będzie schowane pod atrapą chłodnicy

Dołączona grafika

 

uzupełniłem podcięcia skrzydeł w części przykadłubowej

Dołączona grafika

 

resztę wieczoru poświęciłem na wykonanie szablonów do przejść skrzydło/kadłub:

Dołączona grafika

 

oraz efekt finalny:

 

Dołączona grafika

 

a tak prezentuje się całość w zestawieniu:

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wnioskuję, że skrzydło będzie na stałe przymocowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe, widać to na zdjęciach. Od strony natarcia, na skrzydle jest specjalny "bolec", a bliżej spływu jest miejsce na śrubę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa ok, już widzę, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.