Jump to content
przemo

Od Infineon - I3D do pierwszej w połowie własnej konstrukcji PZL Szerszeń ... zimowe wariacje z nartami i nie tylko

Recommended Posts

Przyszła zima a do wiosny daleko a że chęć ogromna do polatania i montaż nart do mojego dwu silnikowca zakończył się fiaskiem a konkretnie przy dodaniu gazu zapadanie się przedniej narty pod śnieg, więc postanowiłem wykonać coś lekkiego coś do 600 g co by utrzymywało się na nartach na śniegu. Szukałem i szukałem aż w końcu wpadłem na pomysł żeby zrobić Inifeon'a (I3d) raz jeszcze tylko dokonać paru zmian. Mam ogromny sentyment do tej konstrukcji z racji że nauczyłem się na nim latać na lotkach. Plany sugerują żeby wykonać go z EPP ale ja zamieniłem to na depron. Co do zmian:

  • Pierwsza: W oryginale jest to dwupłat ale ja zrobiłem jednopłatowca jak przeglądałem wątek na rcgroups i natrafiłem na zdjęcie takiego.

    post-8897-0-22926500-1358615694.jpg

  • Druga modyfikacja to dodałem zaledwie 8 cm do rozpiętości (teraz to równe 90 cm a długość 81 cm z groszem) i co nie co powiększyłem cięciwę przy końcach płata oraz delikatnie wpłynąłem na kształt SK i SW.
  • Trzecia modyfikacja to oczywiście profil ... ja użyłem oczywiście profilu KFm-2 z racji prostoty budowy i dobrych właściwości. Drugi stopień zrobiłem z depronu 6 mm.
Do lotu waga wskazuje jakieś 560 g ... mogło by być troszkę lżej jak bym zastosował drut na podwozie 2 mm a nie 3 mm ale po pierwszych przygodach z RWD 5 denerwowało mnie notoryczne prostowanie takiego podwozia.

Wyposażenie jakie zastosowałem to:

  • Silnik EMAX GF 2210/30 - 1200 kv, 170 W
  • Regulator zwykły prosty nie programowalny 20A
  • Serwa 4 x Tower Pro SG 91R 1/2 metal 11g
  • Śmigło trójłopatowe 8x6 (ale jest stanowczo za małe i brak mocy według producenta zaleca on śmigło 10x5 więc będę szukał jakiegoś trójłopatowego 9x6 uparłem się na trójłopatowe i do takiego będę dożył )
  • Pakiet dulsky 1300 mah
Przepis na narty wziąłem ze strony Pana Wojtka Bochniaka tylko nie trzymałem się tak kurczowo długości nart. Narty wykonane ze sklejki 2 mm i wyginane na mokro.

post-8897-0-75818500-1358615879_thumb.jpg

 

post-8897-0-44176500-1358616019_thumb.jpg

Do pierwszego lotu nie zdążyłem zrobić narty ogonowej (w trakcie tworzenia) więc zrobiłem szybką prowizorkę w do słownie 5 minut ale muszę przyznać że zdała egzamin, myślałem że będzie jedno razowa ale jeszcze poleci i to nie raz ale do celowo będzie wykonana ze sklejki.

post-8897-0-15198900-1358615903_thumb.jpg

Do modelu będę dorabiał jeszcze maskę silnika, praktycznie zrobiłem ją z depronu ale chyba zrobię ją z PET'a. Model czeka teraz na malowanie ma już pewien pomysł więc od jutra startuję z wykończeniem tego małego bąka.

 

I tak o to prezentuje się mój Inifeon w wersji centropłata przed malowaniem :)

post-8897-0-60901800-1358616007_thumb.jpeg

 

post-8897-0-63895100-1358616035_thumb.jpg

 

Film z dzisiejszego oblotu

http-~~-//vimeo.com/57744988

 

Frajda żeby się poślizgać po śniegu OGROMNA !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorób profil KFm4, to bardziej akrobatyczny profil.

Jak ty go widzisz w zimowym krajobrazie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do lotu mialem przyklejone czerwone paski z tasmy pakowej na spodzie skrzydla i kadluba zeby sie nie zgubic :) na filmie widocznosc wydaje sie byc kiepska ale w rzeczywistosci bardzo dobrze widac nawet na sniegu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna tak narta już pomalowana i zaimpregnowana AK20 waży jakieś 17 g. a co do wymiarów to liczyłem na Jackal Twin'a i skorzystałem z tych wymiarów

post-8897-0-11634700-1358633356_thumb.png

Ogólnie projekt zimowy Jackal'a upadł a narty pozostały więc je wykorzystałem do tegoz I3D. Co do wymiarów to byłem wierny szerokości narty a jak chodzi o długość to co nie co skróciłem do 160 mm bo te 220 mm jakoś wydawało mi się za długie ale na świeżym śniegu trzeba delikatnie operować gazem bo przy gwałtownym wychyleniu drążka lubią się wbić w śnieg i kapotarz gotowy. Następnym razem to zrobił bym jednak dłuższe narty dla lepszego rozłożenia ciężaru czyli jak radzi tabela :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dorobiłem osłonę silnika z depronu i taka zostawiam. Mocowanie osłony na trzech magnesach neodymowych. Model jest dość kanciasty więc tego też się trzymam jak widać na zdjęciach :) Już w połowie model rozebrany do malowania ...

post-8897-0-80924800-1358691674_thumb.jpg

 

post-8897-0-29926900-1358691685_thumb.jpg

 

Dodatkowo dzisiaj polatałem też na większych śmigłach czyli na dwułopatowym 9x5, 9x6 oraz 10x5 w zasadzie różnicy nie odczułem w ogóle. Modelu nie miał mocy żeby zrobić chociaż beczki. Silnik to GF 2210/30 1200 kv i 170W. Troszkę mnie to męczyło więc przekręciłem silnik z jednego mojego parkjeta GF 2210/20 1534 kv 170W i na śmigle 7x6 różnica ogromna ładnie się rozpędza lata szybciej a może też wolniej i da się zrobić beczkę czyli pierwszemu silnikowi dziękujemy i wygrywa wyższe kv :D

Model dzisiaj rozbieram i idzie do malowania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemku tak jak piszesz przyszła zima, śniegu pełno, a do wiosny daleko - latać się chce trzeba zdjąć opony i założyć nartki.

Więc padło na mojego powiększonego I3D z EPP, narty które zrobiłeś do mojego modelu pasują idealnie.

Zresztą zobacz sam na zdjęcia, teraz tylko pogoda i lecimy. :)

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda super na tych nartach :) No to niebo nad Luszowicami znowu zostanie przeorane już niebawem :P a ja dzisiaj przed momentem skończyłem malować mojego I3d ... teraz tylko poczekać aż wyschnie nakleić parę detali i na łąkę :) ale wcześniej jeszcze muszę skończyć moją tylną nartę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem podobnej wielkości nartki do P11 i do puchatego śniegu w ogóle sie nie nadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A widzisz zapomniałem o tym napisać że na puch to właśnie jest delikatna klapa :( i dlatego też pisałem że następnym razem zrobiłby je dłuższe takie jak tabela pokazuje z racji lepszego rozłożenia ciężaru na śniegu ... ja wyczekałem moment gdzie temperatura za dnia była nieco powyżej zera przynajmniej przez jeden dzień i śnieg wtedy robi się z wierzchu nieco twardszy a pod spodem i jest dość sypki ale w zupełności wystarczy żeby utrzymał model na nartach. Przy oblocie właśnie taki był czyli z wierzchu nieco twardszy a pod spodem sypki. W zasadzie u mnie teraz pogoda jest taka że śnieg aż lśni bo pada deszcz i zaraz zamarza na jego powierzchni samochodem miałem biedę ruszyć na płaskiej drodze a na takie warunki trzeba by chyba dorobić łyżwy :P ... ja tam z nart jestem zadowolony choć rozważam jeszcze je przedłużyć jak też pisałem wcześniej :)

a dzisiaj skończyłem malowanie mojego bąka i zrobiłem go coś ala na worbird'a :) Detale już wydrukowane i dzisiaj zaczynam naklejanie ... żeby nie było robię luźne ujęcie tematu i będzie miał nasze szachownice :) a tym czasem parę zdjęć jak to wygląda

post-8897-0-47779600-1358789163_thumb.jpg

 

post-8897-0-33139500-1358789186_thumb.jpg

 

post-8897-0-28297500-1358789198_thumb.jpg

 

post-8897-0-00015800-1358789212_thumb.jpg

 

W drugi dzień latania zaliczyłem przy lądowaniu parę kapotarzów co skutkowało dostanie się śniegu do komory regulatora i odbiornika więc do maski silnika dokleiłem kawałek siatki do szlifowania gładzi, która sądzę ograniczy ten niecny proceder ;)

 

post-8897-0-16523900-1358789320_thumb.jpg

 

post-8897-0-50728400-1358789333_thumb.jpg

 

 

A z początku budowy wzięło mnie właśnie na malowanie ala warbird i za pomocą paint'a narysowałem taką mordkę "rekina"

 

post-8897-0-59829400-1358789550_thumb.jpg

 

post-8897-0-54098200-1358789563_thumb.jpg

 

a i na koniec w końcu znalazłem wymarzony silnik to tegoż latadła ... w sumie nie wiem jak to się ma nazywać bo niby inifeonem już nie jest a niby jest ... co do silnika

http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html

i do tego śmigło trójłopatowe mam 8x6 i 8x4

spróbuje polatać na obu i zobaczymy jak bardzo będzie się grzał silnik i regulator choć w zimie to raczej nie będzie miarodajne ...

 

C. D. N.

....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne :)

 

Dziękuje Robercie :)

 

Mając już pomalowany model i wydrukowane detale normalnie grzechem by było jak bym się tym jeszcze dzisiaj nie zajął ... jak zrobiłem go w malowaniu ala warbird to też poleciało na niego godło dywizjonu 303 :) w zasadzie model gotowy tylko pociągnąć lakierem wodnym bezbarwnym. Kończy mi się już lakier do boazerii 3v3 więc dzisiaj zakupiłem też wodny lakier bezbarwny z domalux'a i zobaczymy co jest warty ... myślę że nie będzie źle :)

 

FOTY :)

post-8897-0-34989000-1358799102_thumb.jpg

 

post-8897-0-17014700-1358799115_thumb.jpg

 

post-8897-0-84267000-1358799123_thumb.jpg

 

post-8897-0-77998500-1358799134_thumb.jpg

 

Silnik zamówiony większy więc czekam aż przyjdzie no i w górę :) a narty wykonam jeszcze raz ale tym razem dłuższe niż te co mam ... na fotach oczywiście na koła czyli wersja letnia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj mrozem trzaskało i na brak opadów śniegu tez nie można było narzekać ale to i tak Infineon'owi Wojtka Sz nie przeszkadzało w tym co by się troszkę na nartach poślizgał a przy okazji polatał :) Króciutki film z zimowych lotów Wojtka jego Infineon'em :)

http-~~-//vimeo.com/57950160

 

a ja skończyłem dzisiaj tylną nartę która jest nakładana na koło ogonowe i blokowana na gumce recepturce

post-8897-0-00725300-1358882606_thumb.jpg

 

post-8897-0-75916300-1358882621_thumb.jpg

 

Teraz tylko czekać na temperaturę bliżej zera bo świeżego puchu przybyło a ręce tak marzną że nie idzie wytrzymać paru minutowego lotu. Model poskładany do "kupy" brakuje tylko silnika i jak pogoda pozwoli to wybieram się na "narty" ;) ale poważnie zastanawiam się nad przedłużeniem nart, sklejki 2 mm brak ale mam owocówkę w domu i może coś z tego wydłubie ...

post-8897-0-47480600-1358882777_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jest sukces z nartami :rolleyes: skoro już ktoś ładnie obmyślił szerokość i długość nart to czemu to poprawiać i wynajdywać koło na nowo jak to też chciałem zrobić z pierwszymi naratmi. Przejrzałem raz jeszcze tabelę i wyszło mi że długość powinna oscylować między 170 mm a 220 mm więc mniej więcej spotkałem się po środku i zrobiłem nowe o długości 200 mm i szerokości 40 mm ale ze sklejki tym razem 1,5 mm (tylko ta mi pozostała) która okazała się strzałem w dziesiątkę bo niby dłuższe a wyszły lżejsze jak narty ze sklejki 2 mm. Tutaj dam małe sprostowanie bo wcześniej źle podałem wagę nart pisałem że to 17g a w coś mi się chyba waga źle wytarowała i narta ta krótsza ze sklejki 2 mm waży 14g już po malowaniu po czym nowa dłuższa z 1,5 mm sklejki i długości 200 mm waży 12 g. Różnica nie wielka ale nie do tego dążę. Jak tez Robert zauważyłem że na świeżym śniegu model się zapada i nie chce się po nim ślizgać co jest racją to na nowych nartach pomyka niczym łania ;) Skończyłem po 21.00 i o tej porze zdążyłem przetestować nowe narty przy warunkach temperatura -5 st C i na świeży ledwo co napadanym śniegu ... oczywiście pierwsze próby skończyły się kapotarzem z powodu przymarzającego śniegu do nart ale doświadczenia z dzieciństwa przy jeździe na nartach nauczyły mnie że natarcie nart woskiem czy świeczką w takich sytuacjach pomagało i pomogło tym razem :D Postaram się może w piątek nakręcić jakiś film z lotów co by udokumentować dojście do ładu z nartami ;)

 

Zdjęcia nowych nart w porównaniu do starych czerwonych :)

post-8897-0-37594500-1358974087_thumb.jpg

 

Przyjechał również nowy motor :) 260 W i 1534 kv

post-8897-0-00791700-1358974166_thumb.jpg

 

A jeszcze mam zapytanie bo jakoś uparłem się na to śmigło trójłopatowe bo ładnie wygląda i jak myślicie śmigło jakie zaleca producent to 8x4 a ja mam identyczne tylko że trójłopatowe. Oczywiście jestem świadom że dopierając śmigło trójłopatowe powinienem zmniejszyć o jeden cal z wielkości i dodać jeden cal do skoku. Bardzo dodatkowa łopata będzie obciążać silnik ? czy według was można spróbować polatać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wzdłuż i tym razem namoczyłem w gorącej wodzie same czubki nie moczyłem całej narty. Szybciej schną i nie miałem kłopotów potem z wichrowaniem narty. Potem tylko 3 warstwy rozcieńczonego AK 20. W zasadzie narty zacząłem robić dzisiaj rano a na wieczór już były w modelu i biorę się za następną parę od piątku dla dwupłatowego I3D Wojtka :) W piątek postaram się zrobić jakiś film z lotów o ile się na nie wybiorę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Króciutki film z dzisiejszych bardzo skromnych lotów, które zakończyły się delikatnym uszkodzeniem modelu ... nie wiem jakim cudem ale silnik zdołał mi się wyrwać z łoża i narobić kilak szkód ... tak wyglądała maska silnika jak podczas lotu usłyszałem trzask i ze śmigła trój łopatowego miałem jedno łopatowe :(

post-8897-0-86855100-1359150278_thumb.jpg

Ogólnie maska silnika odbudowana na nowo ale kadłub zyska parę uszczerbków do których muszę się przyzwyczaić bo trudno naprawić zarysowany depron. Reasumując temperatura - 5 st. poniżej zera, troszkę wiało co widać na filmie że po wylądowaniu znosi model i wywala się na skrzydło ale ślizg bo śniegu prawidłowy co mi się podoba ... teraz wyczekuje pogody bezwietrznej co by polatać :)

 

Film bardzo skromny ale sądzę że obrazuje że trzymając się tabeli ze strony Pana Wojtka Bochniaka odnośnie budowy nart można cieszyć się taką modyfikacją modelu :) ja z tego tytułu mam ogromną frajdę :)

http://vimeo.com/58238716

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj przepraszam mój błąd. Dobrze że poloniści czuwają ;) już poprawiam co by w oczy nie szczypało ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By AKocjan
      Mój poradnik dotyczący lądowania modelami myśliwców (modeli wyposażonych w chowane podwozie oraz klapy) 
    • By Leszekm35
      Witam jak w temacie teraz super cena za ten model
       
      https://www.olx.pl/oferta/spitfire-280cm-cy-model-CID767-IDD0RxW.html#
    • By kkdarch
      Witam
      W związku z ciągłym brakiem czasu na wycinanie a i  naoglądaniem się Zera Adama  w Bobrownikach zainteresowałem się kitem z modelesuchocki.pl  http://modelesuchocki.pl/model-56 .
      Czy jest ktoś kto buduje z tego kitu (sprzedał kilka) a nie ujawnia się na forum.Może ktoś skończył i lata tym modelem lub Mustangiem ?
      Cenne byłyby informacje jak ze sztywnością konstrukcji,pasowaniem itp.
      Pozdrawiam Dariusz
    • By desstructo
      Cześć,
       
      chcę zbudować swój pierwszy model samolotu, padło na Hawker Hurricane Mk II (http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/hawker-hurricane-mk-ii-detail) Od 4 lat latam racing kopterami więc ogólną wiedzę posiadam ale o samych samolotach 0. Nadajnik jaki posiadam to Frsky Taranis X9D Plus. Raczej celuję w wersję budżetową
       
       
      Chcę zamontować:
      - Silnik Emax2812 kV1534 (chyba że polecacie inny?)
      - regiel jakiś 20a z bec
      - serwa analogowe czy cyfrowe? Pomocy
       
      i moje główne pytanie dotyczy odbiornika w samolocie jaki powinienem kupić.
      Odbiorniki FrSky które mają wyjścia na wtyczkę do serwa kosztują 100-200zł, mam w domu odbiornik FrSky XSR który ma wyjście tylko na SBUS
       
      moje pytanie brzmi, czy taki odbiornik mógłby być? 
       
      Pomyślałem że mógłbym wsadzić kontroler lotu naze32 3F (też mam), podpiąć go poprzez sbus do odbiornika, a w miejsce gdzie normalnie wpinamy regulatory do FC mógłbym wpiąc serwa. Tylko czy to będzie działać? 
       
       
      nie zależy mi żeby spełniał standardy na zawody, nie będę brał w nich udziału, bardziej zależy mi na spokojnym polataniu po okolicy, planuję też zamontować lekką kamerę fpv do niego
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.