Jump to content
Sign in to follow this  
pauletto007

ASP 25 A, docieranie, paliwo, świeca

Recommended Posts

Cześć.

Zakupiłem w HK silnik ASP 25 A z tylną regulacją. W tej chwili czekam na przesyłkę. Jak tylko przyjdzie to go rozbiorę i dokładnie wypłuczę w benzynie ekstrakcyjnej lub nafcie, żeby się pozbyć ew. opiłków. Zachodzi problem docierania i doboru świecy.

Instrukcja docierania jest na stronie z Nastika, ale czy ktoś z Was już tam opisaną procedurę stosował do silników ASP?

Czy świeca OS A3, będzie odpowiednia do tego silnika? Mam aktualnie ponad 2 l paliwa Model Technics Contest 10 (10% nitro). Czy będzie to dobre paliwo na docieranie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do docierania raczej nie używamy paliwa z domieszką nitro. Po dotarciu oczywiście można. Nie wiem jak podają na stronie Nastika ale u nas docierało sie tak: po uruchomieniu silnika ustawiasz przepustnicę na maxymalne obroty, nastepnie zmniejszasz je tylko ustawieniem igły zaworu. Czyli po uruchomieniu" przelewasz " by pracował na jak najmniejszych równych obrotach. Po kilku minutach takiej pracy na ok 1 min przechodzisz na maxymalne obroty - oczywiście igłą zaworu czyli wkręcasz ją, nastepnie znowu wykrecasz i tak pare razy. Przy tej pojemności silnika z 3 zbiorniki pakiwa ( te w modelu nie kanisterki) wystarcza. Dalsze docieranie to juz w powietrzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do docierania używaj paliwa z zawartością 20 % oleju rycynowego. Silnik natomiast najlepiej wypłucz w paliwie, łatwiej się składa silnik. Benzyna ekstrakcyjna wszystko wysusza i łatwo o zarysowanie części.

Regulację docierania możesz zrobić tak jak kolega wyżej napisał lub tak jak pisze na stronie nastika. Ważne żeby silnik pracował na przelaniu i żebyś go nie przegrzał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie to składać tylko i wyłącznie na olej maszynowy lub jakikolwiek, a myć można obojętnie czym, przy nitro i acetonie tylko trzeba uważać na uszczelki i plastik:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do płukania silnika świetna jest nafta, paliwo do docierania bez lub z niską zawartością nitro (do 5%). Świeca gorąca, 2-3 pierwsze zbiorniki wypal "na przelaniu" wolne obroty i paliwo ma płynąć z tłumika, uchroni to silnik przed przegrzaniem, później stopniowo zwiększaj obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Agapit
      Ze stron nastik.pl zniknęła informacja o wymiarach przedmiotowych silników.
      Poniżej pliki z wymiarami dla ASP i O.S. Max.
      Pozdrawiam.
      ASP FS91AR - ASP - Nastik.pdf
      OsMaxDimensions.pdf
    • By radek_lodz
      Witam,
       
      zabieram się powoli za budowę Diablotina w wersji 1.5m.
       
      Posiadam plany, które są dołączone do posta oraz korzystam ze strony : http://ssouvodochody.web2001.cz/diablotin/uvod.htm
       
      W planach oryginalnych boki kadłuba są ze sklejki 3mm topolowej plus wzmocnienie z tejże samej sklejki w obrębie skrzydła.
       
      Na planach, które znalazłem w sieci (dołączone do posta) boki są z dwóch elementów o grubości 3mm oraz 1.5mm. Czy to 3mm to sklejka topolowa czy balsa? TO 1.5mm to sklejka? Robił ktoś ten model z tych planów i wie co jest co? Gdzie sklejka a gdzie balsa?
       
      DIABLOTIN-Kadłub .dxf
    • By dorod
      Ostatnio po zaliczonym krecie wyczyściłem silnik i zalałem olejem, gdyż idzie zima i nie będę go używał. Leżał sobie na półce, a dzisiaj patrzę i paliwo wyciekło "z wału" w miejscu gdzie łączy się z tym trzpieniem na którym opiera się kołpak i śmigło. Czy ten silnik ma szanse jeszcze działać?
    • By Modelarz 2123
      Witam mam problem ze zbiornikiem paliwa. zamontowałem go tak jak w instrukcji ale wydaje mi się że jest on za wysoko w stosunku do śilnika i przez to się zalewa

      gdy wyreguluje silnik na maksymalnych obrotach to jak daje mu mniejsze do dosyć mocno dymi i przy połowie otwarcia przepustnicy zaczyna gasnąć. Jak szybko zwiększam na maksymalne to troche hlapie z gażnika paliwo.

      Nie wiem w jaki sposób to naprawić czy po przez regulację śrubą niskich obrotów coś pomoże
    • By pauletto007
      Cześć.
      Mam świeżo po dotarciu po 4ch zbiornikach silnik 2T jak w tytule. Docierałem na paliwie Model Technics Castor 80/20. Silnik jest zabudowany w modelu Kastora, tak jak tutaj: http://imageshack.us.../p1050496h.jpg/
      Ma dobre przejście z niskich na wysokie zarówno w pozycji poziomej w modelu, jak i gdy kadlub jest pochylony do góry lub do dołu pod kątem 45st. Prawidłowo pracuje również nosem w dół (nie gaśnie). Jest doregulowany wstępnie. Dalej pracuje na tym samym paliwie, na którym był docierany. Problemy się pojawiają, jak go wezmę do pionu nosem do góry, popracuję chwilę i przygasa, aż gaśnie zupełnie. Co może być nie tak, podpowiecie?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.