Jump to content
Sign in to follow this  
Kreky

Kłopoty z Mini-X Twister Swift

Recommended Posts

Witam,

 

Około rok temu zakupiłem Heli Mini-x twister swift. (Taki jak na obrazku poniżej) 1320747316.8917.jpg

Latałem nim około miesiąc miałem mały wypadek i model trafił na półkę. Ale jakiś czas powróciłem do niego. Wymieniłem mu części, które moim zdaniem uległy uszkodzeniu. A więc zakupiłęm orginalny osprzęt:

-bateria (http://www.helipad.p...70mah-3881.html)

-wirnik (http://www.helipad.p...swift-3164.html)

 

Zamontowałem zakupione części. Włączam sprzęt wznoszę się do góry ale zamiast zawisnąć w powietrzu heli zaczął krążyć kółka. a po minucie lotu nie był wstanie polecieć powyżej 0,2m.

 

Przyjrzałęm się dokładniej zobaczyłem że nie mam dobrze wyważonego flybara wyważyłęm go i nadal ten sam problem.

 

Mógłby mi ktoś doradzić so warto sprawdzić wczym może tkwić problem

 

 

 

Byłbym wdzięczny za kążdą poradę

Kreky

Share this post


Link to post
Share on other sites

...heli zaczął krążyć kółka. a po minucie lotu nie był wstanie polecieć powyżej 0,2m.

Jak dokładnie wygląda to "krążenie kółek"? Jeśli helikopterek obraca się wokół osi wirników, to znaczyć może, że któryś silnik traci swoją moc. Sprawdź czy zębatki silników nie są zbyt ciasno spasowane z zębatkami wałów wirników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zachowuję się jak na tym rysunku. Tylko że jeszcze się obraca, ale jeszcze nie jest dobrze wytromowany.9865540500_1322049318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ ten helikopter nie ma możliwości sterowania na boki, przyczyną przemieszczania się muszą być wibracje. Piszesz, że wymieniłeś wały wirników na nowe ale nie wiadomo czy są one proste. Sprawdź to, odkręcając łopatki, następnie włącz go i zaobserwuj czy wszystko kręci się bez wibracji.

Jednak to, że nie chce on się wznieść wyżej niż kilkadziesiąt centymetrów, to już przyczyna wyeksploatowanego silniczka. Mają one stosunkowo krótki czas działania i możliwe, że kres któregoś z nich (lub obu) już nadszedł ;) Wtedy jedynym sposobem będzie wymiana.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja wygląda następująco:

1. zdjąłem łopaty pozostał flybar

- model kręcił się według własnej osi

- można było zaobserwować małe wibrację

2. Potem zdjąłem górne mocowanie łopat razem z flybarem

- model miał minimalne mało zauważalne ( dużo mniejsze niż, gdy był flybar) wibrację

- wał wyglądał na prosty

 

A więc jeśli wał jest prosty to może być to wina górnego mocowania razem z flybarem?

 

PS. poważnie zastanawiam się nad porzuceniem pracy nad tym modelem, ponieważ efektów nie widać a wydałem już na to 50 zł a nowy heli można kupić za 110 zł

i też sprostuję, że jest to model Twister Swift a nie mini-x Twister swift

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. poważnie zastanawiam się nad porzuceniem pracy nad tym modelem, ponieważ efektów nie widać a wydałem już na to 50 zł a nowy heli można kupić za 110 zł

i też sprostuję, że jest to model Twister Swift a nie mini-x Twister swift

I to chyba będzie najrozsądniejsze rozwiązanie. Zamiast pakować pieniądze w tą zabawkę, lepiej kup jakiś mikro helikopter ale 4-kanałowy. Sporo tego narobiło się ostatnio i ceny też są przystępne. Przynajmniej będziesz miał namiastkę "prawdziwego" helikoptera rc ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By jaco
      I tak na początek proszę o pomoc.Dostałem helikopter Trex 450 SE do samodzielnego montażu i do tego pilot Graupner JR mx-12. Helikopter złożyłem ale nie wiem jak to uruchomić. Chodzi mi o podłączenie wszystkich urządzeń elektronicznych. Nigdzie nic nie znalazłem.Pozdr. 
    • By mak
      Od jakiegoś czasu pisałem artykuł pokazujący kompletną konfigurację modelu w OpenTX. Dzisiaj udało mi się skończyć (choć pewnie drobne korekty będą jeszcze wymagane):
       

       
      https://forum.77hobby.pl/topic/214-opentx-konfiguracja-helikoptera-nitro-i-nie-tylko/
       
      Operuję na przykładzie heli, ale artykuł we większości jest uniwersalny – niezależnie od tego, czym się lata.
       
      Mam nadzieję, że się przyda.
    • By KaRtOnFLY
      Witam
      Ostatnio kupiłem sobie taki oto heli
      ,
      mam problem ponieważ wcześniej latałem tylko samolotami nigdy tego typu helikopterami, jest on spalinowy ale posiada dwa zbiorniki, jak widać na zdjęciu
      .
      Mniemam ze jeden większy jest na paliwo a drugi mniejszy wygląda jak by wyrodku był jakiś olej, i teraz pytanie czy mogę normalnie zalać go paliwem modelarskim czy jak to powinienem ogarnąć? Proszę o pomoc i jakieś dobre rady na start
    • By Krzysiek "Viper"
      Ponieważ siedzę w temacie heli już dosyć długo, prowadzę forum śmigłowcowe, czynnie latam śmigłowcami i samolotami, postanowiłem zamieścić tutaj linka do poradnika PDF dla adeptów latania śmigłowcami RC. Widzę, że ciągle pojawiają się podstawowe pytania i często są mylone pojęcia. Ten poradnik powinien trochę rozjaśnić tematykę RC heli. Jest co prawda po angielsku ale myślę, że współcześnie nie ma z tym problemu. 
       
      Link http://www.knowledgelabs.com/RadioControl/Helicopter/Primer/
       
      Są dwa pliki. Pierwszy obrazki w małej rozdzilczości, drugi w dużej.
       
      Zawsze też można zadać pytanie na priv lub wejść na http://epheli.pl/index.php i tam zapytać. Z racji tego, że robi się często chaos i wypowiedzi czasami są z tych " dzwoni w jakimś kościele ale nie wiadomo gdzie... " Ja rozumiem, że jest sporo ludzi, którzy kiedyś coś tam liznęli tematyki heli a potem z jakiegoś powodu porzucili temat i zostali przy samolotach czy szybowcach. Jednak smutna prawda jest taka, że nasza malutka rodzina śmigłowcowa to jedynie odłam modelarstwa, zarezerwowany dla prawdziwych maniaków Ludzi latających heli i na prawdę znających temat jest relatywnie mało. 
       
      Miłej lektury
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.