Skocz do zawartości

Proszę o pomoc (pierwsza aparature i wyposażenie)


michalg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem początkujący w technice RC. Chciałbym kupić pierwszą aparature i wyposażenie, wybrałem Gaupner MX-12,ładowarke SHARK 10, serwa HS55, silnik BM 2410-12,regulator Jeti eco 18A.

Czy taki zestaw będzie kompatybilny ze sobą i dobry na początek przygody z RC?

Jakie dobrać śmigło do tego silnika(samolot-Zefir) oraz jaki pakiet aku?

Są jakieś rzeczy niezbędne do oblatania modelu, oprócz wymienionych? Potrzebne jest coś jeszcze do ładowania pakietów,jakieś złącza?

Pozdrawiam i proszę o doradztwo,

Michał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostownik raczej nie bardzo. Ustawiony na takie napięcie wcale nie daje 12V tylko coś w okolicach 6V. Przynajmniej tak było u mnie jak mierzyłem. Jeśli ktoś wie lepiej to proszę mnie poprawić i ewentualnie wyedytuję tego posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz możliwość robienia np. zakupów za granicą przez internet? (karta kredytowa + serwis paypal).

jeżeli tak, to ja polecałbym tobie zastanowienie się nad zakupami np. w sklepie UnitedHobbies. I tak:

- zamiast Sharka 10 kupić np. taką ładowarkę:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5548

 

Ma ona praktycznie identyczne parametry, ale też od razu wbudowany balancer do ogniw li-pol, który jest bardzo użyteczny. Cenowo, to wyjdzie Cię taniej nawet z transportem.

 

Podobnie serwa, silnik, lipole.

 

Tylko pamiętaj, zanim się zdecydujesz na cokolwiek, to przeczytaj niniejszy wątek

http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1229

(żebyś miał świadomość ew. podatku, cła, czasu dostaw itp...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.