Skocz do zawartości

Pioneer 1400, poskładany, polatany :-)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten modelik to moje pierwsze skrzydlate latadło. Zdecydowałem się na niego za sprawą właśnie tego forum. Kupiłem modelik w wersji ARTF. Prawie kompletne wyposażenie i niewiele do składania. Póki co nie mam zbyt dużego doświadczenia, ani w składaniu modeli, ani w lataniu, więc nie wychylałem się specjalnie. Na dodatek jeśli coś robię to w mieszkaniu.... żona bręczy jak robię bałagan :o

Ale żeby nie było tak łatwo trochę w modelu pozmieniałem i dokupiłem to co mi poradzono.

Kleje:

 

Uhu do pianek

 

post-12298-0-45270800-1366725593_thumb.jpg

 

I Nutlock, do blokowania gwintów.

 

post-12298-0-64028600-1366725638.jpg

 

Dokupiłem też na zapas dźwignie, snapy, mocowania bowdenów.

 

post-12298-0-83222400-1366726796_thumb.jpg

 

post-12298-0-21794200-1366726810_thumb.jpg

 

post-12298-0-49987900-1366726820_thumb.jpg

 

Snapy się przydały od razu, bo te które były w komplecie rozleciały mi się w rekach. Te kupione mają metalowy pręt z dobrym zatrzaskiem. Oryginalne były całe plastikowe.

 

Dokupiłem też rzepy samoprzylepne w rożnych rozmiarach do mocowania komponentów w modelu.

 

post-12298-0-65954500-1366727461_thumb.jpg

 

No to można zacząć prace. Postanowiłem zamontować zawiasy w modelu. Do tych piankowych jakoś nie miałem zaufania, po za tym bardzo ciężko pracowały.

Na pierwszy ogień poszedł statecznik poziomy. Nakleiłem taśmę maskującą, wytrasowałem miejsca na zawiasy, rozciąłem ster od statecznika, wyfrezowałem wpusty na zawiasy i skleiłem w całość.

 

post-12298-0-58538400-1366728269_thumb.jpg

 

post-12298-0-78923900-1366728469_thumb.jpg

 

post-12298-0-18071400-1366728476_thumb.jpg

 

Podobnie zrobiłem ze statecznikiem pionowym.

 

post-12298-0-03039100-1366728726_thumb.jpg

 

post-12298-0-46094400-1366728727_thumb.jpg

 

post-12298-0-36878500-1366728728_thumb.jpg

 

Analogicznie z klapami.