Skocz do zawartości

Redox alpha spalony po ładowaniu z akumulatora samochodowego


meisadam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

wczoraj pierwszy raz podłączałem ładowarkę Redox Alpha do akumulatora samochodowego. Wcześniej ładowałem pakiety 3s prądem 2A, bo tylko na tyle pozwalał słaby zasilacz, wczoraj natomiast pozwoliłem sobie na 4A (2C). Ładowanie w trybie Charge zakończyło się wcześnie (ok. 4V na ogniwo), na wyświetlaczu FULL, ładowarka natomiast pachnie nieprzyjemnie.. Myślałem, że jakieś tworzywa zaczęły tak cuchnąć od wysokiej temperatury, ale nie sądziłem, że ładowarka się zepsuła. Dzisiaj jednak nie mogę naładować żadnego pakietu, przy każdej konfiguracji komunikat CONNECTION BREAK.

Zapach utrzymywał się nadal, więc rozkręciłem żeby zobaczyć czy coś nie puściło dymka.

 

I jest przyczyna zamieszania, po lewej stronie..

post-8769-0-13595300-1367249621_thumb.jpg

 

Zbliżenie na delikwenta

post-8769-0-06047100-1367249459_thumb.jpg

 

Nie mam żadnego doświadczenia z PCB, moja lutownica nawet się tam nie zmieści ;) Czy ktoś z was naprawiał taką usterkę? Może jest gdzieś forumowy złota rączka-wybawiciel?

 

No i osobna kwestia - dlaczego mógł pójść dymek?? Bo "tak się zdarza" w klonach?

 

Dzięki!!

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ładowarka do naprawienia robiłem już takie przypadki jak coś to PW lub GG:5005251

Powód spalenia dobicie do max prądu ładowania 12V x 4A ładowanie 48W (maxdopuszczalne 50W) niestety standardowe fety jak widać nie wytrzymują takich obciążeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarki (a raczej ich podzespoły) są jak kobiety. Niby podobne, a każda czego innego się boi.. :D

Ale to jest oczywista oczywistosć :D dlatego stawiam raczej na "zmęczenie" podzespołu lub zwykłe zwarcie. Niedawno miałem podobnie - zwarcie prawie w ogóle niewidoczne ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...