Skocz do zawartości

Patyczak - czyli sagi pojazdów o trzech punktach podparcia ciąg dalszy...


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem kiedy się doczekam lodu, ale załamujące jest to że śniegu też mogę się nie doczekać.

W każdym razie patyczak zdobył nowy kolorek + lakier i nowe śmigło, trójpłatowe które miało polepszyć osiągi ale chyba stare śmigło z Sky Lady 2 mimo że mniejsze i dwuramienne ma większy ciąg... pewnie spowodowany większym skokiem śmigła....więc.... nie wiem....

 

kupiłem też drugi akumulator 7,4V 3000mah i mam na stanie 7,4V 2000mah będę musiał rozpatrzyć za i przeciw kupując nowy silnik z śmigłem i regulatorem bo ten z SkyLady2 jest po pierwsze szczotkowy a a po drugie zdaje mi się że klasy 380 bo 540 to chyba nie jest.. nie wiem co montowali w tamtych motoszybowcach ...jak ktoś wie to chętnie się dowiem ;)

 

apropo baterii mam zamiar zrobić dwa rodzaje okablowania szeregowe i rownolegle... a w teorii:

opcja nr 1 połączone tak równolegle czyli zostaje 7,4 ale za to na dłużej bo aż 5000mah

opcja nr 2 połączenie szeregowe czyli w teorii 14,8 V ale około 2500 mah... zobaczymy co to będzie oznaczało w praktyce dla mojego silnika... zdaje sobie sprawę, że może spłonąć przy połączeniu szeregowym ale wtedy będę miał motywacje do kupna nowego zestawu napędowego

 

poniżej zdjęcie z upgrade'ami i nowki sztuki...... nartki ala sanki mikołaja - zrobione z balsy 3mm i uchwyty z 5mm, uchwyty jeszcze wzmocnie przed zamontowaniem a balse 3mm pokryje jeszcze lakierem w spray'u i mam nadzieje ze wytrzymają chociaż kilka jazd...

 

hvm5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

postanowilem usprawnic maszyne w silnik z reglem samochodowym zeby byl "nibywsteczny" noi o lepszej mocy

 

ktory byscie doradzili i dlaczego ? drozszego nie kupie odrazu mowie :)

co oznaczaja 14T 15T 7,% i jak to wplywa na prace? chce zalorzyc smiglo 7x6

 

 

vdmm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh :) w skrócie

dobrze dobrane śmigło 2 płatowe będzie miało większą sprawność ( większa sprawność= możliwość uzyskania większego ciągu) niż dobrze dobrane śmigło 3płatowe dlaczego ? ponieważ im więcej płatów ma śmigło tym bardziej zakłóca przepływ powietrza, dlatego (też ze względu na ograniczone miejsce w motoszybowcach ) niektórzy stosują śmigła jednopłatowe, (tak, istnieją takie i maja się dobrze ) - jeśli możesz zastosuj śmigło 2 płatowe w swojej konstrukcji :)

 

Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie kupienie dwóch pakietów około 1500-2500 mAh 3S ( ale używanie ich na przemian ) i silnika około 200-300 W, nie mam pojęcia jak Twój wynalazek stoi z wagą, ale oko zabrałbym pakiet 3s 1500 mAh i jakiś tani silnik bezszczotkowy towerka/emaxa o troche wyższym kv i mocy około 200W

regiel 14/15 t informuje w sumie o niczym bo jest to informacja odnośnie silnika - 14T czyli 14 Teeth (zębów) przy atakującej zębatce silnika (przynajmniej tak zawsze sądziłem :)

a czy na pewno przyda Ci sie dwukierunkowy ? moim zdaniem nie, nie przy takich nartkach ale to Twój wybór. Jednokierunkowy regiel bezszczotkowy jest 4x tańszy od tych które podałeś, w sumie za 160 zł można z powodzeniem skompletować całe wyposażenie (silnik bezszczotkowy 30-40 zł, regulator podobnie, plus pakiet kosztuje około 40-60 zł w zależności od tego jaki)

 

Nie wkładałbym 2 pakietów o łącznej pojemności 5Ah, chyba, że strasznie Ci zależy na dłuugiej jeździe... 2 pakiety = wolniejszy model a na świeżym śniegu się zapadnie, wiadomo można dać mocniejszy=cięższy silnik i mocniejszy-cięższy regulator ale wtedy wychodzi nam taka mała paranoja bo mamy większy pobór prądu, (wiec nie pojeździ 2x dłużej ) w dodatku model będzie się zachowywał bardziej "klocowato" ze względu na wagę i będzie cięższy do opanowania co w całości może dać efekt co najmniej niezadowalający tym bardziej, że takie wynalazki ciężko opanować przy większej prędkości wiec przy mocnym silniku Będziesz wychylał drążek przepustnicy w zakresie od 0-1/3.-moje zdanie

 

Pytałeś o ciąg w moim ślizgu, wiec na necie są takie fajne tabelki w których producent przewiduje ciąg około 1140 gram przy śmigle 10x5 i mnie to zadowoli bo mocniejszy silnik nie ma dla mnie większego sensu i znaczenia, istotna jest jeszcze prędkość zaśmigłowa (w dużym skrócie patrz na "kv" silnika). Mój model będzie jeździł w miarę normalnie a nie jest stworzony do bicia rekordów prędkości tylko poradzenia sobie w trudniejszym terenie wiec dla mnie priorytetem jest zejście z wagą.

 

hyhy :D

post-9034-0-81024100-1389828912.jpg

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie mam dwie baterie 7,4V 3000mah i 7,4V 2000mah

cos na ten ksztalt http://allegro.pl/ni-mh-ni-mh-7-2v-3000mah-turnigy-i3885745988.html tylko tanszej firmy i chce je uzyc bo sa na stanie.

 

smiglo 7x6 wynika z miejsca i proporcji w modelu i uwazam ze jest dobrym wyborem

 

a silnik z regulatorem samochodowym wynika z tego ze chce miec wsteczny do explorowania lodu - docelowo pojazd jest na lyzwach nartki sa tymczasowe bo nie ma lodu - sniegu zreszta tez nie ma ;) ale.. jezdzac po zamarznietym jeziorze potrzebuje wsteczny zeby moc do czegos podjechac ,obejrzec FPV, i bezpiecznie sie wycofac np. przerebel ,trzciny wystajace , zamarzniete puszki piwa po wedkarzach wedkujacych w przereblach ;)

 

baterie chce zlaczyc bo zalezy mi na czasie jazdy - nie po to robie model caly rok zeby pradu mi starczalo na 10 min ...... dwadziescia to juz cos :P

 

prosze o porade jaki silnik i regulator przy tym wszystkim? model bez elektroniki powinien wazyc okolo 500 gram moze ciut wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chyba inaczej zamocowałbym przednią płozę.

Moim zdaniem w Twoim układzie (mocowanie w połowie długości) potrzebne są zbyt duże siły do skrętu - dlatego zawiesiłbym ją jako ciągniętą (tzn oś obrotu w 1/4-1/3 od początku).

 

Płozy zrobiłbym uniwersalne... tzn teownik, bo może pracować jako płoza i na śniegu jako narta z zagłębioną w śniegu płozą (dodatkowo ustabilizuje kierunek, a przednia lepiej by skręcała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Lato się skończyło także nadchodzi nowa wersja patyczaka pt "zima 2016"

 

Tym razem za setup posłuży mi:
- silnik ASP 52 zakupiony od  kolegi forumowego rc-fpv  "rast"
- serwo 33 kg Metal SM-8166M
- rama z profili aluminiowych 14x14x1, oraz kątowniki / wsporniki aluminiowe.
- zestaw FPV BOSCAM + kamera 800 TVL+ 7 cali monitor
- kleje, nity, nadajnik 2.4ghz pistolet
- oraz uwaga uwaga mój wynalazek... narto-łyżwy. Będą to nartki z podklejonymi wzdłuż dwoma kątownikami co przy jeździe po lodzie zmniejszy powierzchnie tarcia i model będzie zasuwać jak na łyżwach a po drugie przy jeździe po śniegu kątowniki będą się wrzynać w śnieg co poprawi trakcje.

 

WP_20150915_08_45_17_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś porobiłem parę rzeczy i zrobiłem przymiarkę do tego jak to będzie wyglądać...

 

Pozakładałem prowizorycznie: serwo, bak-butelkę, fpv: kamera nadajnik i pakiet. Generalnie chyba wszystkie te elementy będą z przodu, nie wiem czy zostanie tak wysoka oś na przednią nartę (kłopot z transportem) ale kamera i nadajnik w tym miejscu to chyba nie najgorszy pomysł, do tego jeszcze tam wcisnę odbiornik bo to najwyższy punkt w modelu.

 

Nartki oczywiście nie stykają się z ziemią bo mają płozy ;) do zrobienia zostaje wierza silnika, i mechanizm do przedniej osi skrętu, potem podłączenie wszystkiego i testy, generalnie masa przekroczy zakładane 1,5kg :( więc możliwe że ta konstrukcja się doczeka lepszego silnika a ten pójdzie na butelkowiec

 

WP_20151007_20_05_29_Pro.jpg

 

WP_20151007_20_04_50_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temperatura w Szczecinie idzie w dół więc powoli powstaje przód... dwie male rurki PCV albo z ABS nie wiem z czego to.. sklejone z łącznikiem na klej dwu składnikowy.

 

Problem w tym ze rurka z narta jest gruba na 15mm i trzeba było poszerzyć otwór.. a producenci wiertel do drewna robią 14 albo 16mm... sprawdziłem w Jula, Castorama i Liroyu.

 

Także mam 1 mm luzu miedzy rurka z narta a elementem w którym ma się obracać. Myślę jak się go pozbyć ale chyba kupie kilka śliskich nalepek i uzupełnię tą przestrzeń oklejając rurkę z nartą.

 

WP_20151022_12_48_15_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powstała wieża silnika. Dostanie jeszcze wsporniki poprzeczne bo bez nich pewnie by się wyrwała z modelu.

Całość waży 600 gram.

 

Zastanawiam się nad środkiem ciężkości. FPV będzie z przodu wraz z bateriami a bak z tyłu.

Po zamontowaniu wszystkiego zamontuje silnik tak żeby nacisk na każdą nartę (zmierzony za pomocą wagi) być równomierny, a po ściągnięciu FPV środek ciężkości będzie bliżej tyłu.

 

Baterie, bak i fpv zawsze można poprzekładać a wieże silnika jak już przykręcę to raczej na stałe.

 

IMG_20151217_124845.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówią, że prowizorka najlepsza :)
Nie wiem tylko... bo mam do czynienia z takim silnikiem po raz pierwszy... czy maksymalny gaz jest jak przepustnica jest otwarta i wlatuje maksymalna ilość powietrza, czy jak zamknięta i minimalna ilość powietrza... ale intuicja mi podpowiada, że ta pierwsza opcja.

IMG_20160104_232813.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.