Skocz do zawartości

Spadek obrotów silnika


MKK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieje sie to na smigle 9x5, bez smigla dziala normalnie lecz przez jakies 2 h uzytkowania dzialal normalnie. Zadnych dziwnych dzwiekow nie uslyszalem.

A co do regulatora to ja jestem zielony a w opisie silnika napisali ze zalecany regulator to 20 A, jaki wy byscie dali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisanych objawów wynika, że przegrzałeś regulator - mógł też sam paść z powodu wadliwej jakości.

 

Jeżeli zajmujesz się elektrykami dobrze mieć odpowiedni amperomierz. Silnik regulator można łatwo uszkodzić dając za duże śmigło - czyli za duży prąd. W silniku mogą się wtedy odklejać magnesy lub zacierać od temperatury łożyska a przegrzany regulator często dostaje "czkawki" włącza się i wyłącza lub niepotrzebnie obcina moc - jest do wymiany.

 

Dobrą praktyką jest kupować regulator mocniejszy niż to wynika z potrzeb szczególnie gdy jest on zaopatrzony w zintegrowany BEC, który jest źródłem dość sporego dodatkowego ciepła.

 

Pakiety (oczywiście naładowane :) ) szwankują raczej na ostatnim miejscu, ale też jedna czy druga słaba cela może dawać podobne objawy - spadek napięcia silnik staje, napięcie rośnie więc silnik rusza jak rusza to napięcie znowu spada itd.

 

To parę myśli z własnych doświadczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to dziwi mnie kilka rzeczy a mianowicie: