Skocz do zawartości

Śmigło pchające w szybowcu


grzechu84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

Chciałbym w swym szybowcu rc zainstalować śmigło pchające na końcu belki ogonowej, w cieniu usteżenia. Silnik miałby znajdować się w kadłubie pod skrzydłem. Natomiast wał napędowy przechodzic prze metrową belke ogonową.Śmigłówce posiadają takież nepędy i dobrze na tym wychodzą. Celem tego projektu jest uzyskanie gładkiej lini kadłuba. I tu mam pytanie: jak nalezało by wykonać zamocowanie tegoż wału ( rozmieszczenie łożysk) i jaki powonien być ( rurka, giętki jak w odziach,pęt) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub może i będzie smukły ale masa śmigła i piasty w najdalszym od SC miejscu chyba nie wyjdzie na dobre a i metr "wału silnika" też będzie ważył.

Co do przeniesienia napędu...Na pewno dwa łożyska przy samym śmigle. Kadłub z czego by nie był będzie pracował i mocowania na sztywno raczej nie ma co ryzykować. Taki metrowy pręcik zbyt prosty nie będzie a obroty będzie robił znaczne czyli też przeciwko kilku sztywnym podporom.

Można by się pobawić prętem węglowym. Te zwykle są dość proste, dość sztywne i nie odkształcają się tak jak metalowe. Do tego ze dwie podpory na elastycznym zawieszeniu i mogłoby działać. Problem tylko w mocowaniu węgla do piasty i w pasowaniu łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje i wygiecia belki itp wszystko się zgadza. Tylko jak z tymi problemami radzą sobie śmigłowce? gdzie jeszcze wirnik ogonowy w bok wychyla.

Liczy się położenia węzłów drgań (one się nie przemieszczają) i tam projektuje się podpory - w teorii proste w praktyce już nie do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Celem tego projektu jest uzyskanie gładkiej lini kadłuba

.....

Jako ciekawostka i wprawka konstruktorska - cel szczytny.

Proponowałbym jednak abyś - na spokojnie - przeprowadził kalkulację za i przeciw.

To co zyskasz na czystości aerodynamicznej kadłuba - moim zdaniem - absolutnie nie zrównoważy, wzrostu masy spowodowanej zarówno przeniesieniem napędu i jego łożyskowaniem, koniecznością powiększenia średnicy belki ogonowej, oraz niewątpliwą koniecznością balastowania w celu uzyskania poprawnego wyważenia.

Natomiast mogę Ci zaproponować równie ambitne - ale sprawdzone w motoszybowcu Stemme S10 - rozwiązanie napędu z całkowicie chowanym śmigłem i zespołem napędowym.

Przeniesienie tego rozwiązania na poletko modelarskie nie będzie proste, ale możliwe.

http://www.stemme.in...specifications/

http://www.stemmewest.com/pages/s10vt.htm

 

 

Pozdrawiam

 

Kojani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z giętkim wałkiem 4.5mm od Dremela podsunąl mi też miejscowy kolega. Jeżli chodzi o SC, to waga jest do przyjęcia. Model ten bedzie pracował pod fpv, więc opływowy nosek mile widziany bez wystających kamer i smigieł. Jeżeli chodzi o śmigło na belce ogonowej , to chetnie poproszę o jakiś patent.Bo kiedyś takie cudo na YT widziałem z 10 lat temu.

Gdy znajdę parę wałków giętkich, przeprowadzę próby na stole. Zobaczymy który zda test i zamieszczę film.Może jak mi się z tym uda, ktoś się na to zdecyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.