Skocz do zawartości

mvvs 3,5ccm i łódz


Rekomendowane odpowiedzi

witam czy można zastosować silnik mvvs 3,5ccm do łodki a raczej slizgu poprostu zamiast śmigla dać śróbę czy ten pomysl jest dobry czy nie?

jak nie to czy mozna by bylo wymienić tylko pokrywę cylindra z chlodzeniem wodnym np od mvvs 3,5ccm marine ????

gdzie i za ile takie coś można kupić i jak wygląda taki montaz i przerobka ktorędy przepływa woda itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

aha czyli nici z tego a gdzie i po ile można tanio kupić taki silnik? niekoniecznie 3,5ccm ale nie większe

 

no dobra ale ma ktoś może plany modelu łodzi ( dużej) na silnik spalinowy 7,5ccm lub 3,5ccm ale bardziej 7,5 na wiezyczce?

takie coś jak tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous
witam czy można zastosować silnik mvvs 3,5ccm do łodki a raczej slizgu poprostu zamiast śmigla dać śróbę czy ten pomysl jest dobry czy nie?

jak nie to czy mozna by bylo wymienić tylko pokrywę cylindra z chlodzeniem wodnym np od mvvs 3,5ccm marine ????

gdzie i za ile takie coś można kupić i jak wygląda taki montaz i przerobka ktorędy przepływa woda itp

 

Można, widziałem taką przeróbkę .... u modlarzy z Chocimskiej (Warszawa). Postaram się wstawić jakieś fotki tego silniczka. MVVS 3,5 :).

Tylko w tym przypadku cała głowica była dorabiana, dosc prymtywnie, ale dorabiana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

praktycznie każdy silnik lotniczy mozna dostosowac do napedu ślizgu (dot. śruby pracujacej w wodzie).

 

Konieczne jest dorobienie chłodzenia wodnego - najłatwiej to zrobić wykonując ciasno osadzoną na ożebrowaniu tłoka spiralę z rurki mosieznej fi około 5 (zewnatrz) - tak około 4 do 6 zwojów. Wbrew pozorom ani znalezienie odpowiedniego materiału, ani zrobienie dobrego chłodzenia nie jest takie proste.

 

Druga sprawa to wytoczenie koła zamachowego (np. z mosiadzu), ustalonego na stożku zaciskowym wału silnika. Bez tego silnik nie będzie pracował (w silnikach lotniczych za koło zamachowe "robi" śmigło). Tu też trzeba się przyłożyć (i mieć dostęp do tokarki), bo inaczej koło będzie biło.

 

Potem dochodzi problem przeniesienia napędu - przegub, wał, śruba + chłodzenie.

 

Wbrew pozorom zrobienie dobrej łódki nie jest wcale takie proste.

 

Miłej zabawy,

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.