Jump to content
lukas325

Focke Wulf - pomoc w dobraniu silnika.

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie,jakiś czas temu zakupiłem model Focke-Wulf,dziś został ukończony -prawie bo nie ma jeszcze silnika.

Dziś postawiłem go na wadze z pełnym wyposażeniem:serwami,zasilaniem,podwoziem,bakiem,no dosłownie wszystko bez loża,silnika i śmigła.

Waga 3.3 kg,rozpiętość 1,8 metra i... tutaj zwracam się do was o pomoc w doborze silnika,producent zaleca 2T 91-108, 4T 120,benzynkę 26cm,jako że z przykrością stwierdzam,że na 4T mnie nie będzie stać poszukuje alternatywy,u Chińczyka można w dobrej cenie zakupić ASP 91 2T,uważacie,że taki silnik pociągnie i pozwoli komfortowo latać takim modelem? posiadam w domu ASP 91AR 4T ale wydaje mi się,że to mało,2ga kwestia jest taka,że maska silnika tego modelu jest tak wielka,że śmiesznie mówiąc zakładam sobie ją na głowę i mam jeszcze spory luz,można w niej gotować zupę :) więc kolejna kwestia to śmigło,wypadało by,żeby wystawało troszkę po za maskę :)

Co wy na to szanowni koledzy? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie będę w stanie pomóc, więc przepraszam za OT, ale czy mógłbyś wrzucić chociażby jakiś link do tego modelu(lub zdjęcie, nazwę producenta)? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie macie doświadczenia z silnikami ASP 91 2T w waszych modelach? lata ktoś na takim silniku w modelu o podobnej wadze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam FW 190 od ESM 182cm i 7100g wagi . Silnik DLE 30 i na smigle 18x8 radzi sobie dobrze ale mogłoby być więcej mocy.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie,zobacz jak duża jest różnica wagi miedzy naszymi modelami które są prawie takie same,podejrzewam,że mój to podróbka ESM a bardziej Cm-Pro,gdybym nawet wsadził mu silnik ważący 1kg to nie przekroczę 4,5kg do lotu stąd moje pytanie dotyczące mniejszego silnika,jeden z forumowiczów opisał mi prawie identyczną fokę i dodał,że mimo silnika benzynowego sporo musiał mu na przód napchać balastu,a to nie wpływa dobrze na mniejszy silnik,no nic coś pokombinuje,pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No różnica wagowa ogromna A co do modeli CM PRO to ja bardzo sobie chwale:D Miałem zero fighter CMpro i naprawde wykonanie bardzo dobre.

A jak wykonanie twojej foki ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie instrukcja chyba była nie od tego modelu,nie zgadzało się wiele łącznie z innym sposobem mocowania serw,w instrukcji serwa przyczepione do klapki i ukryte w modelu a tu wycięte i wsadzone w skrzydło :) zupełnie inne długość cięgien od sterów itp,sporo korekty trzeba było wprowadzić w łączeniu skrzydła z kadłubem,ślady które były zaznaczone na montaż kołków ustalających skrzydło-kadłub jak i sam ślad zrobiony na nie w kadłubie były przekoszone o dobry centymetr,statecznik poziomy wchodził w model pod sporym kątem i tez trzeba było się dużo napiłować aby go wyprostować a potem wlewać w dziury klej,niestety w tym wypadku jaka cena taka jakość :wacko: dziwnych części jak by od czegoś innego została mi mała siatka :)

Tak czy inaczej po wyeliminowaniu tych wszystkich problemów model wygląda pięknie i pancernie,kadłub laminat,skrzydło konstrukcja.Zapakowałem mu pneumatyczne podwozie,nie trzeszczy w rękach i nie wygląda na kruchy,chyba największe wrażenie jakie na mnie zrobił to grubość kadłuba,po prostu jak beczka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak... ale najważniejszy efekt końcowy :) To fakt, u mnie też kadłub wyglada jak beka :) Pokaż jakieś fotki albo filmik niebawem.

 

Pozdrawiam Piotrek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć mam ten sam model, tyle, że do mojego nie było żadnej instrukcji. U mnie jakość wykonania jest bardzo nie równa o ile do skrzydeł nie ma się co przyczepić to kadłub robi raczje nie najlepsze wrażenie praktycznie wregi trzeba wkleić od nowa, statecznik poziom tak jak u ciebie wchodził skosem, tyle, że nie szlifowałem tylko wyrównałem podkladając paski forniru. Elementy wytłaczane próżniowo tj kabinka i wnęki podwozia tragedia przyszły już popękane i dalej ich wycinanie to koszmar bardzo kruchy plastik. Silnik do tego modelu to też chińczyk RCG 26ccm, podwozie robię oczywiście chowane (serwoless) z goleniami amortyzowanymi.

Pozdrawiam Radek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,miałem zamieścić zdjęcia,ale zwyczajnie nie miałem kiedy dotrzeć do domu czyli do modeli za co przepraszam i obiecuje poprawę :)

Widać chyba,że co egzemplarz to inny :) ja akurat nie miałem nic połamanego,kadłub pod statecznik musiałem szlifować bo po za tym,że wchodził krzywo to cały się nie mieścił więc wyjścia nie było.Kabinka wycieła mi się bardzo ładnie,a osłon podwozia nie montuje bo chcę zobaczyć jak będzie działało w praktyce pneumatyczne podwozie zanim będe wpychał te osłonki,ciekawi mnie jak wyjdą nam te modele i jak będą latały :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,miałem zamieścić zdjęcia,ale zwyczajnie nie miałem kiedy dotrzeć do domu czyli do modeli za co przepraszam i obiecuje poprawę :)

Widać chyba,że co egzemplarz to inny :) ja akurat nie miałem nic połamanego,kadłub pod statecznik musiałem szlifować bo po za tym,że wchodził krzywo to cały się nie mieścił więc wyjścia nie było.Kabinka wycieła mi się bardzo ładnie,a osłon podwozia nie montuje bo chcę zobaczyć jak będzie działało w praktyce pneumatyczne podwozie zanim będe wpychał te osłonki,ciekawi mnie jak wyjdą nam te modele i jak będą latały :)

 

Generalnie lata każdy model, który jest dobrze wywarzony i ma dobre kąty :D cudów nie ma :)

W każdym razie trzymam kciuki i cały czas czekam na foty, a najlepiej film z oblotu :D Mojej foki też cały czas się uczę i wymiana naszych doświadczeń wpłynie napewno na plus

Pozdrawiam i życzę szybkiego ulotnienia modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od przyszłego sezonu przerzucam się z Lipoli + ubec na Life 6.6v nawet kupiłem na próbę jeden pakiet 2s 6.6v 2100mAh.

Przy okazji zapytam,jak to jest w końcu z wyważaniem bo opinii sporo,z wypuszczonym podwoziem czy schowanym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wszystkie swoje modele mierzylem z wypuszczonym tak samo, Fw190 i wszystkie lataly poprawnie. Trzeba sobie jasno powiedzieć, ze przy takim modelu kilka gram na przód lub tyl, nie zmienia w wielkim stopniu wywazenia, niemnie jednak samolot zaczyna swój lot z wysuniętym podwoziem i od tego trzeba zacząć :)

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć w modelu tej wielkości podwozie raczej ma minimalny wpływ na wyważenie i to z dwóch powodów małej odległości od SC jak i małej masy w stosunku do całości modelu. Wyważenie modelu i tak się zmienia w locie w trakcie zużywania się paliwa. Jako, że w mojej Foce nie było instrukcji podajcie w jakiej odległości od natarcia producent przewiduje SC. Ja swoją 190 zasilał będę z dwóch pakietów NiMh 6V 2000mAh, jeden na odbiornik jeden na zapłon, stawiam na prostotę kiedyś przez awarię BEC straciłem model :(,.

Pozdrawiam Radek

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.