Jump to content
lukas325

Focke Wulf - pomoc w dobraniu silnika.

Recommended Posts

Cześć w modelu tej wielkości podwozie raczej ma minimalny wpływ na wyważenie i to z dwóch powodów małej odległości od SC jak i małej masy w stosunku do całości modelu. Wyważenie modelu i tak się zmienia w locie w trakcie zużywania się paliwa. Jako, że w mojej Foce nie było instrukcji podajcie w jakiej odległości od natarcia producent przewiduje SC. Ja swoją 190 zasilał będę z dwóch pakietów NiMh 6V 2000mAh, jeden na odbiornik jeden na zapłon, stawiam na prostotę kiedyś przez awarię BEC straciłem model :(,.

Pozdrawiam Radek

 

Ja osobiście polecam LiFe, mam 2 pakiety (zapłon + odbiornik) LiFe dają praktycznie przez cały czas podczas wyładowania równy prąd co jest dobre na zapłon. A NiMh nie. Dlatego tym bardziej jeśli chodzi o zapłon polecałbym 2 cele LiFe. (6.6V)

Pozdrawiam Piotrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Szanownych Kolegów . Mam oryginalną instrukcję do tej Foczki Turnigy. Producent podaje: ŚC 95-105 mm od noska natarcia mierzone przy kadłubie, wychylenia lotek: góra - dół po 20-25 mmm, klapy: 15-30 mm, ster wysokości po 15-20 mm (góra i dół), ster kierunku: 35-40 mm na prawo i lewo. Przy odrobienie wolnego czasu również przystępuję do budowy tej Foczki z zestawu Turnigy. Planowany napęd to Saito 125 4T i powinno być OK. Podwozie chowane dedykowane do tego modelu nabyłem w HK, napęd elektryczny - zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce (całe z metalu, amortyzowane - wygląda solidnie ale z jakich materiałów ???). Silnik Saito 125 4T zastosowałem również do napędu modelu Me 109E w podobnej skali co Foczka, ale jest trochę cięższy (podwozie pneumatyczne Robart i pełne odwzorowanie kokpitu z pilotem). Lata przyzwoicie, choć silnik jeszcze nie jest w pełni obciążany (lekko przelany - po wstępnym dotarciu). Loty Messerka można obejrzeć na mojej stronie www, w dziale Moje modele - w hangarze lub filmy. Zapraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,prace przy Focke dobiegły praktycznie końca,udało mi się nabyć benzynowy silnik o pojemności 31cm z jakiegoś urządzenia kosząco-tnącego :))) Został on już zamontowany,wszystko popodlączane i teraz czekam na odpalanie,miało nastąpić dziś,ale pogoda skutecznie pokrzyżowała te plany,zamieszczam kilka fotek a i oczywiście filmem z pracy silnika się podzielę :))

post-4979-0-89395900-1387039240_thumb.jpg

post-4979-0-77163400-1387039256_thumb.jpg

post-4979-0-63137100-1387039266_thumb.jpg

post-4979-0-18636900-1387039278_thumb.jpg

post-4979-0-60592400-1387039288_thumb.jpg

post-4979-0-09886200-1387039299_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już po ptakach .....nikt nie zauważył że maska silnika jest założona i pomalowana do góry nogami?! ....szkoda że wpadłem dopiero teraz na ten temat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważył już dawno,nawet przy zakupie w opiniach było to opisywane,ale dla nie wprawionego oka mniej kuje do góry nogami niż szary kolor z czapy na górze,a zielony na dole,gdybym zakładał malowanie całego modelu to zrobił bym to od razu,ale że ma być taki pstrokaty jak jest to i maska zostanie odwrotne,paradoksalnie jak przymierzałem ją we właściwej pozycji to delikatnie mówiąc nie pasuje i i odstaje z każdej strony-taki to już wyrób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć i jak odpalałeś silnik? Tak z ciekawości jakie masz śmigło i na jakie obroty silnik się wkręca? Mam kosę spalinową i silnik z 26ccm daje tylko ok 1KM mocy, piła spalinowa z 50 ccm wyciska ok 2,5 KM, natomiast modelarskie silniki benzynowe dają z 26ccm 2,5 - 3,0 KM. Możesz dać zdjęcia bez maski silnika jestem ciekawy jak tam wszystko poukładałeś. Ja u siebie musiałem się nieźle pogimnastykować z popychaczami gazu i ssania, a zapłonu jeszcze nie mocowałem chociaż mam już koncepcję ale warto podpatrzyć też u innych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,jutro jak pogoda pozwoli to odpalę silnik i powiem co i jak i postaram się dodać filmik oraz wkleję fotki z pod maski,śmigło jakie miałem z silnikiem to 17x8.

Co do montażu serwa gazu to faktycznie zabawa była duża,umiejscowiłem je zupełnie w innym miejscu i działa,cięgno od ssania przedłużyłem drutem i widać je na zdjęciu w środku maski.

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model uruchomiony i trochę sobie pojezdził,niestety z odpalaniem się trochę zeszło i mimo regulacji silnik nie wkręca się zbytnio na obroty,jak na razie obstawiam świecę bo po zamontowaniu śruby,przystawieniu jej do silnika iskra skacze i strzela jak stroboskop,a po zamontowaniu świecy iskra jest ekstremalnie znikoma a nawet jej prawię nie widać,czyszczenie jej itp prawie nic nie daje,wygląda,że jest w silniku od nowości bo nawet jej odkręcanie to była arcy gimnastyka :) no nic muszę skoczyć do ogrodniczego i nabyć świecę i bawić się dalej oczywiście zdając wam foto relację :)

Ps,to nie jest docelowe lotnisko,tam mam najbliżej na próby i docieranie silników :)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=OicrHSbmkJs

post-4979-0-09098900-1387733907_thumb.jpg

post-4979-0-31217400-1387733974_thumb.jpg

post-4979-0-15979100-1387733990_thumb.jpg

post-4979-0-06150100-1387734007_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model uruchomiony i trochę sobie pojezdził,niestety z odpalaniem się trochę zeszło i mimo regulacji silnik nie wkręca się zbytnio na obroty,jak na razie obstawiam świecę bo po zamontowaniu śruby,przystawieniu jej do silnika iskra skacze i strzela jak stroboskop,a po zamontowaniu świecy iskra jest ekstremalnie znikoma a nawet jej prawię nie widać,

 

jak sprawdzałeś wielkość iskry po zamontowaniu (piszesz że ekstremalnie znikoma..), mam podobny problem z benzynką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak w maluchu :) odkręciłem,zamontowałem fajkę i świece przyłożyłem bo głowicy,oczywiście zakręcając śmigłem,iskra prawie zerowa,a pręt od śrubokręta aż strzelał :) teraz luzniej w sklepach to kupie nową i sprawdzę co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć ja swoją Foczkę też już odpaliłem na śmigle Master Airscrew Clasic 18X8 mam 6900 obrotów/min. Okazuje się, że mimo dość ciężkiego silnika będę jeszcze musiał dać ze 100-150g ołowiu na przód. Na nowy rok wezmę z pracy wagę i zważę Foczkę gotową do lotu i zmierzę ciąg stateczny.

A oto mój rzeźnik ;)

39471889f9c1bbefm.jpg

1b51f59a40548b83m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie bedziecie moze w te wakacje w wilczych laskach ?? Bo ja będę .pytam bo mam na myśli polatanie 3 fokami na raz:) wszystkie mamy w tej samej skali wiec widok super :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy tam nie byłem,ale może właśnie będzie czas to nadrobić więc czemu nie !:) Radga,piękny modeli i faktyczne wagi z przodu potrzebuje sporo,ja jestem na etapie szukania świecy po sklepach a łatwo nie jest,w jutro mam jeszcze jeden w planie i jak tam jej nie będzie to zamówię przez internet i po odpaleniu napisze czy jest poprawa w pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć zwazylem moją 190,gotowa do lotu z 50% paliwa waży 5650g. Zmierzylem również ciąg generowany prprzez silnik z śmigłem i tu uzyskalem wartość 6,2kg, aczkolwiek metoda pomiarowa (ciąg mierzony na kolach waga doczepiona do ogona) jest malo dokładna.

Pozdrawiam Radek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się kupić dziś świece,niestety nie wiele się zmieniło,silnik nie chce osiągnąć wyższych obrotów i chyba te co ma to jego maksimum.Gaznik wyregulowałem najlepiej jak mogłem i tyle,muszę poszukać czegoś innego,bo ten silnik nie da rady mojej foce,odpala już od palca,nie gaśnie,chodzi bardzo stabilnie itp ale jej nie pociągnie-myślę,że do jakiegoś dużego trenerka był by akurat,wystawię go na allegro i będę szukał czegoś kolejnego,dam znać jak zakupię coś nowego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mniejsze śmigło nie jest rozwiązaniem, i tak 17x8 to b. małe śmigło(nie wiele wystaje za maske) do modelu warbirda , te samoloty potrzebują duużo mocy, u mnie w foce jest DLE 30, i słabszy być by nie mógł - śmigła cały czas testuje ale latałem na 18x8 , 17x10 (3 łopaty biela) - porażka , 18x10 -biela ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.