Jump to content
przemo

messerschmitt bf 109e ... a co mi z tego wyjdzie to sam nie wiem

Recommended Posts

2 godziny temu, model napisał:

Popieram kolegę , w moim spitfire 1/12 (plany marutaka) mam silnik dualsky Eco 2316 1330kv 70gram i śmigło 8x6 waga do lotu niecałe 750g tak jak mówi kolega samolocik lata szybciutko i szybciutko ląduje ? trzeba uważać żeby za bardzo nie zwolnić bo tuż nad ziemią traci siłę nośną i zwala się na skrzydełko, lądowanie zmieniło się na dużo bardziej lajtowe kiedy zmieniłem kąt zaklinowania na +1,5 stopnia 

Mam plany tego meserka ? i do niego też włożył bym coś z przedziału 250w ale przecież kolega Przemo kiedyś miał w nim emax a cf 2822 i latał z powodzeniem.

A jaka opinię wystawisz o silniku Dualsky Eco ? Mam jeden podobny i jeszcze nie przetestowałem go w praktyce 2316C V2 72g KV1500. Wydaje mi się , że to lepsza półka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż mogę powiedzieć cała moja flota jest wyposażona w dualsky Eco ?

Mam dwa starej generacji 2316 1250kv i 1500kv są ok. W jednym słychać łożyska (1250kv) ale to dopiero po paru mocnych kretach a silnik kręci cały czas :)  nowa generacja ma lepszą jakość wykonania widać różnicę i są ciut lżejsze, jak najbardziej mogę polecić tę silniki nie mam zastrzeżeń ale porównania do innych marek niestety nie mam.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też polecam Dualsky - dokładnie ten rozmiar 2316C ale 980kV. Kupiłem do Raty i jestem zadowolony. Na 4S, śmigle 8x6 Rata zasuwa. lądowanie jak to kombatem - prosto i szybko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trafiłem na felerny produkt - nowo zakupiony silnik Emax CF2822 przegrzał się podczas pierwszych prób ze śmigłem 9x4. Nawet przy kolejnych próbach bez śmigła mocno się grzeje i wyłącza się. Sprzedawca nie chce uznać reklamacji bo... oś silnika była skracana przeze mnie.

 

Mam jeszcze do dyspozycji silnik   GF 2210/20 jak na zdjęciu ale nie wiem czy ma on 1200 kV czy 1534 kV?

 

2210-20.jpg.95d83f966a3402225577e0e24c510510.jpg

 

Jak można to sprawdzić? W necie różnie podają.

https://www.emodel.pl/emax-gf221020-kv1200-p-3918.html

https://slupeks.pl/silnik-emax-gf221020-p-2080.html

 

1200 czy 1534kV narzuca typ śmigła a to wiąże się z uzyskaniem odpowiedniego ciągu.

Robiłem już próby tego silnika ze śmigłem 8x6 - model chce wyrwać z ręki - ciąg jest OK, tylko silnik trochę ciepły się robił.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po długiej przerwie przyszła pora na ostatni element - owiewkę kabiny. Na dniach odbędzie się malowanie, potem ostatnie próby silnik+śmigło (podzielę z Wami tabelarycznymi wynikami) i .... na lotnisko 🙂

1833177449_14.BF109E-7Trop.thumb.jpg.43c47d379ec1db75c4e01056eb5bb4ef.jpg

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przymiarka owiewki już była ? Nie trzymaj w nie pewności i wrzuć jakieś zdjęcie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Cię wsypał!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.07.2021 o 08:53, przemo napisał:

Przymiarka owiewki już była ? Nie trzymaj w nie pewności i wrzuć jakieś zdjęcie ;)

 

W dniu 7.07.2021 o 08:51, Grifon napisał:

Ale Cię wsypał!!!!

 

🙂 Przymiarka była. Trochę inaczej będzie owiewka  przylegała do kadłuba modelu niż pierwotnie ( i inaczej jak w oryginalnym samolocie) ponieważ w trakcie odbudowy kadłuba została wstawiona dodatkowa wręga (a wraz z nią przybyło dodatkowe poszycie kadłuba) i o  1,5 cm pomniejszyło  to wnętrze kabiny. Dlatego te skośne "trójkąciki" boczne owiewki nie będą wypadały we wnętrzu kokpitu tylko trochę przed kokpitem na kadłubie.

Owiewka dzisiaj będzie malowana.

 

P.S. Ze względu na powyżej opisane zmiany owiewka nie jest wytłoczona z kopyta tylko zrobiona metodą "małego modelarza".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas gdy Anglia zmaga się z Danią...

1113270182_13.BF109E-7Trop.jpg.38dfd7ed6b363eceda6fcdf411f60587.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiatr w oczy Hansowi już wiać nie będzie 😄

980486997_16.BF109E-7Trop.thumb.jpg.d071b635e3243162e2591aef8dcaf62a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiary zakończone. Mój wybór padł na 10x4,7(SF) choć jako Slow Flayer średnio pasuje wizualnie do tego modelu. Myślę, że z 9x6E też wystartuje przy rzucie z ręki. Waga RTF modelu to 725 g.

 

599072817_Bf109E7-pomiary.thumb.jpg.09b239bbf1db882fb69c538726342c21.jpg

 

 

18.-BF-109E-7-Trop.thumb.jpg.f0f59bce8e3b98dab9253c98417db1f0.jpg

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź APC 7x6 SF, co prawda u mnie kręciło się na silniku Emax2812 kV1534 ale model PZL26 śmigła wyśmienicie. dostawał ok. 760g ciągu. Dobra konfiguracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Vesla napisał:

Sprawdź APC 7x6 SF, co prawda u mnie kręciło się na silniku Emax2812 kV1534 ale model PZL26 śmigła wyśmienicie. dostawał ok. 760g ciągu. Dobra konfiguracja.

 

1500kV a 1200kV to bardzo duża różnica. na śmigle 7x6 1200kV i pakiecie 3S to będzie ledwo 500g. Jakby wsiąść na 4s... to co innego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, japim napisał:

 

1500kV a 1200kV to bardzo duża różnica. na śmigle 7x6 1200kV i pakiecie 3S to będzie ledwo 500g. Jakby wsiąść na 4s... to co innego :)

Zgadza się: jak pokazują pomiary dla silnika 1200kV i śmigła 8x4E ciąg zaledwie 660g...

Robiłem także pomiary dla silnika 1534 kV ale o tym wkrótce - zamieszczę tabelę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla porównania obiecana tabela z pomiarami dla silnika Emax GF 2210/20 1534 kV

Jak widać  śmigło 8x4E z silnikiem 1534 kV daje lepszy ciąg niż z silnikiem 1200 kV.

Okazuje się , że dla obu silników (1200 kV i 1534 kV)  takim "uniwersalnym" śmigłem jest 9x6E. 

Śmigło 10" zawsze dla obu silników powodowało mocne ich nagrzewanie się.

305773015_Bf109E7-pomiaryV2.thumb.jpg.9dcd25566842acff9e5a12aa19091483.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na koniec skutecznie wyważony. 

1590027015_21.BF109E-7Trop.thumb.jpg.b7659e5a9eac507a2ad919ac168ce9b4.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By modeleskleppl
      Balsa Panama oraz inne materiały modelarskie (kołki drewniane, pręty i rurki metalowe) ponownie zagościły na naszych półkach!   W nadchodzącym tygodniu towar będzie dostępny stacjonarnie oraz na stronie :   1) balsa Panama : https://modele.sklep.pl/szukaj.html/szukaj=balsa panama 2) kołki drewniane : https://modele.sklep.pl/szukaj.html/szukaj=kołek
      3) pręty mosiężne : https://modele.sklep.pl/szukaj.html/szukaj=pręt mosiężny
      4) pręty stalowe : https://modele.sklep.pl/szukaj.html/szukaj=pręt stalowy 5) rurki mosiężne : https://modele.sklep.pl/szukaj.html/szukaj=rurka mosiężna   Polecamy składanie zamówień i wcześniejszą rezerwację !

      modele.sklep.pl

       
    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By jacek_podwysocki
      Cześć,
       
      W trakcie testów oklejania balsowego modelu folią Oracover, zauważyłem, że jest ona zbyt cienka i prześwituje nie tylko otwarta część konstrukcji żebrowej, ale także miejsca gdzie folią pokryte są duże powierzchnie balsy, widać nawet strukturę drewna. W związku z tym pytanie czy stosuje się jakieś podkłady pod folię, aby zmniejszyć ilość światła, którą przepuszcza? Czy jedyne rozwiązanie to grubsza folia? Folie na których przeprowadzałem testy to:
       
      https://modelemax.pl/pl/oracover-standard/503-oracover-standard-czerwona-jasna--22--cena-za-1-metr-biezacy.html
      https://modelemax.pl/pl/oracover-oratex/14294-oracover-oratex-bialy--10--cena-za-1-m-etr-biezacy-.html
       
      Udało mi się znaleźć informację, że całkowicie kryjącą folią Oracover jest tylko seria Scale... Sądziłem że skoro ichniejsze folie mają typ folii przezroczystej to pozostałe typy folii kryją w 100% a jednak tak nie jest.
       
    • By AKocjan
      Mój poradnik dotyczący lądowania modelami myśliwców (modeli wyposażonych w chowane podwozie oraz klapy) 
    • By kkdarch
      Witam
      W związku z ciągłym brakiem czasu na wycinanie a i  naoglądaniem się Zera Adama  w Bobrownikach zainteresowałem się kitem z modelesuchocki.pl  http://modelesuchocki.pl/model-56 .
      Czy jest ktoś kto buduje z tego kitu (sprzedał kilka) a nie ujawnia się na forum.Może ktoś skończył i lata tym modelem lub Mustangiem ?
      Cenne byłyby informacje jak ze sztywnością konstrukcji,pasowaniem itp.
      Pozdrawiam Dariusz
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.