Jump to content
Henryk S.

P.Z.L -P.11c Wycinanka Jarosława Suchockiego - od strony 12 następna budowa z kilkoma zmianami

Recommended Posts

Ja sie ze Stefanem ogolnie zgadzam, glownie dlatego ze to polski samolot i napisanie na nim PZL powinno (w moim mniemaniu) do czegos (polakow) zobowiazywac. Horetn/Messershmitt/Junkers/itd takich uczuc we mnie nie budza. Pozostaje pytanie jaka historie zaciemniamy, ze byl inaczej pomalowany? Ze mial inna geometrie podwozia? W modelarstwie jest duza dowolnosc modernizacji modelu (np.zeby byl lotny w stosunku do oryginalu). Poprawnym byloby powiedziec model inspirowany i w jakimkolwiek konkursie makiet powinien przepasc w przedbiegach... bo poza tym super ze model inspirowany byl polska konstrukcja i lata. 

 

EDIT: zaszlo pewne nieporozumienie, moje uwagi co do modelu inspirowanego i jego udzialu w konkursie makiet dotyczyly innego samolotu PZL zrobionego przez innego Piotra (model bialo czerwony). Piotra z tego watku mam nadzieje nie urazilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest horn3t

Model piękny i oddaje jak dla mnie to co było charakterystyczne dla tego typu samolotu, brawo dla twórcy modelu  i pomocnika. :D

Dla mnie to super, iż pasja lotniczo –modelarska  znajdzie się w tej historycznej produkcji filmowej, choć pewnie niewielu oglądających będzie miało o tym świadomość.

O historii można  długo dyskutować, ja wiem że z każdym dniem historia nabiera innych kolorów ;).

Ja osobiście wole patrzeć  w przyszłość a w pamięci mieć  w tym przypadku męstwo i poświęcenie polskich lotników bez wnikania  w szczegóły.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

EDIT: zaszlo pewne nieporozumienie, moje uwagi co do modelu inspirowanego i jego udzialu w konkursie makiet dotyczyly innego samolotu PZL zrobionego przez innego Piotra (model bialo czerwony). Piotra z tego watku mam nadzieje nie urazilem.

Masz absolutnie rację ...

Mi też chodziło o ten model, a z Piotrem i Henrykiem wszystko sobie wyjaśniliśmy na lotnisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat P 11 leciwy , ale dla mojego kolegi gorący.

 Mam pytanie odnośnie lotek w P11.

Dzisiaj były próby oblotu modelu jednak mierne , brak reakcji na lotki.

Może Koledzy coś podpowiedzą o co chodzi.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy pomogę, ale proponuję przeanalizować wątek ŚP Pioterka. Budował swoją PZL-kę z zestawu Pana Suchockiego. Opisywał miedzy innymi "kłopoty" z lotkami, które zniknęły wraz z oprogramowaniem różnicowego wychylenia. 

Tu link do całego wątku:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.07.2020 o 23:44, Cybuch napisał:

Temat P 11 leciwy , ale dla mojego kolegi gorący.

 Mam pytanie odnośnie lotek w P11.

Dzisiaj były próby oblotu modelu jednak mierne , brak reakcji na lotki.

Może Koledzy coś podpowiedzą o co chodzi.

Pozdrawiam.

 

https://pfmrc.eu/topic/41979-pzl-p11c-wycinanka-jarosława-suchockiego-od-strony-12-następna-budowa-z-kilkoma-zmianami/page/14/?tab=comments#comment-599427

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.08.2020 o 23:15, vidlak napisał:

No właśnie . Walczymy z tym tematem.Dokładnie to samo.

Po pierwszych miernych próbach oblotów następnych jeszcze nie było.

Moje sugestie :

Zero expo , wychylenia na maxa i różnicowe wychylenia lotek.

Ten sam model od tego samego sprzedawcy i ten sam problem.

Od razu proponuję przesunąć środek ciężkości do przodu a nie jak proponuje Pan Suchocki.

Co dalej ?. Opinie o tym modelu mierne.

W przypadku braku reakcji na lotki ratować  się kierunkiem .

Mało wprawny pilot na bank go rozbije.

Moim zdaniem to spierd ..profil.

Rozważam zastosowanie turbulatorów.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buduję już czwartą P 11 , dwie 2,5m,jedna 3m którą latał Piotr Kaplon , teraz buduję o rozpiętości 3,57 , wszystkie moje modele pięknie latają jak trenerki górnopłaty , przeczytaj u mnie na stronie 14 tam gdzie jest przecięty centropłat , jaka może być przyczyna kiepskiego latania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Henryk S. napisał:

Buduję już czwartą P 11 , dwie 2,5m,jedna 3m którą latał Piotr Kaplon , teraz buduję o rozpiętości 3,57 , wszystkie moje modele pięknie latają jak trenerki górnopłaty , przeczytaj u mnie na stronie 14 tam gdzie jest przecięty centropłat , jaka może być przyczyna kiepskiego latania.

To jaki powinien być prawidłowy kat zaklinowania płatów?. Konstruktor powinien to poprawić , ale nie . Nadal sprzedaje zrąbany projekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdym modelu który budowałem robię wznios płatów o grubość profilu , kładąc model na plecach płaty dolegają do powierzchni , jeżeli budowałeś model i płaty masz mocowane na blachy do kadłuba , wystarczy tylko wydłużyć zastrzały. Zobacz na drugiej stronie budowy pierwszego modelu jest tam pokazane jak to robię. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Henryk S. napisał:

W każdym modelu który budowałem robię wznios płatów o grubość profilu , kładąc model na plecach płaty dolegają do powierzchni , jeżeli budowałeś model i płaty masz mocowane na blachy do kadłuba , wystarczy tylko wydłużyć zastrzały. Zobacz na drugiej stronie budowy pierwszego modelu jest tam pokazane jak to robię. 

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Henryk S. napisał:

Teraz wiesz o co chodzi , jeżeli nie to podaj mi Nr telefonu to porozmawiamy.

Wybacz , 789 237 297

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heniu brawo!!!

Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie😃.

To już zaczyna być produkcja masowa😉.

No i ten Valach do napędu - coś pięknego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.09.2020 o 10:30, mecenas napisał:

Heniu brawo!!!

Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie😃.

To już zaczyna być produkcja masowa😉.

No i ten Valach do napędu - coś pięknego.

Przeca on jest gorol z Sosnowca a nie hanys z Katowic 😁

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.09.2020 o 10:30, mecenas napisał:

Heniu brawo!!!

Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie😃.

To już zaczyna być produkcja masowa😉.

No i ten Valach do napędu - coś pięknego.

 

Mecenasie 

Tablica już dawno wisi na płocie , tylko zakłady lotnicze w Sosnowcu , nie byłeś u mnie to jak mogłeś widzieć tą dużą piękną tablice.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.08.2020 o 23:43, Cybuch napisał:

No właśnie . Walczymy z tym tematem.Dokładnie to samo.

Po pierwszych miernych próbach oblotów następnych jeszcze nie było.

Moje sugestie :

Zero expo , wychylenia na maxa i różnicowe wychylenia lotek.

Ten sam model od tego samego sprzedawcy i ten sam problem.

Od razu proponuję przesunąć środek ciężkości do przodu a nie jak proponuje Pan Suchocki.

Co dalej ?. Opinie o tym modelu mierne.

W przypadku braku reakcji na lotki ratować  się kierunkiem .

Mało wprawny pilot na bank go rozbije.

Moim zdaniem to spierd ..profil.

Rozważam zastosowanie turbulatorów.

 

 

 

 

Witam. Może komuś to się przyda. Poniżej ustawienia dla wersji 2,0m Suchockiego ( to jest stara wersja, ma ok 8-10lat). Model lata dobrze i powiedziałbym, że jest czuły na lotki. W zakręcie obowiązkowo ster kierunku. Duża tendencja do ześlizgu ale idzie się do tego przyzwyczaić i jest spoko.

Wyważenie: S.C. w miejscu podparcia zastrzałami 110mm ( dla jasności - sprawdzane bez paliwa)

Wychylenia:

Lotki: -14st./+24st.

Wysokość: -10st./+10st

Kierunek: +55mm/-55mm mierząc w najbardziej oddalonym od osi obrotu punkcie steru kierunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Pit napisał:

 

Witam. Może komuś to się przyda. Poniżej ustawienia dla wersji 2,0m Suchockiego ( to jest stara wersja, ma ok 8-10lat). Model lata dobrze i powiedziałbym, że jest czuły na lotki. W zakręcie obowiązkowo ster kierunku. Duża tendencja do ześlizgu ale idzie się do tego przyzwyczaić i jest spoko.

Wyważenie: S.C. w miejscu podparcia zastrzałami 110mm ( dla jasności - sprawdzane bez paliwa)

Wychylenia:

Lotki: -14st./+24st.

Wysokość: -10st./+10st

Kierunek: +55mm/-55mm mierząc w najbardziej oddalonym od osi obrotu punkcie steru kierunku.

Dzięki Piotrze .

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.