Mikilotnik Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam jakie powinny być kąty wychylenia silnika w dól i w prawo w trenerku górnopłacie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2008 Zależy jaka geometria skrzydła względem osi silnika i statecznika poziomego. Czy model jest z planów - tam zazwyczj zaznaczono o ile wychylić silnik. A jak nie to popatrz na plany trenerków o podobnych co Twoj proporcjach. Wielkiego błędu nie popoełnisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boruta Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Temat już pewnie nieaktualny, ale co tam. Ja to robie doświadczalnie. A więc na początku skłon i wykłon (jak zwał, tak zwał) na 0. Po pierwszym locie już wszystko widać. Trymujesz model odpowiednio do obrotów silnika, na jakich zamierzasz najczęściej latać. Po lądowaniu patrzysz na wychył sterów w pozycji do stabilnego lotu i regulujesz łoże co powiedzmy 1,5 stopnia podkładkami, sprawdzasz w locie i powtarzasz, aż trym będzie na 0. Zazwyczaj wystarczą dwa loty. Takie ustawienie sprawdza się z każdym modelem, nawet z błędami w konstrukcji, a model przed ustawieniem, poza zadzieraniem i skręcaniem, nie powinien niczym Cię zaskoczyć (pod warunkiem, że go wcześniej oblatałeś bez silnika i dobrze wyważyłeś w dwóch osiach) Parametry czasem zmieniają się wraz ze zmianą śmigła (inna prędkość strumienia i obroty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.