Jump to content
TKC

Radius - szybkie skrzydełko

Recommended Posts

Witam

Jako, że od ponad miesiąca nie mam serca do babrania się w żywicy i tkaninach, stwierdziłem, iż w ramach przerywnika w projekcie mojego COS-2 trzeba coś zbudować "na szybko", bez większego zastanawiania się co i jak.

Z tego też powodu włóczyłem się po czeluściach modelaskiego internetu w poszukiwaniu natchnienia i ponownie trafiłem na niemiecką stronkę modell-aviator.de .

Już raz zbudowałem model - Nieuport IV wykorzystując plany zamieszczone na tym portalu i pomyślałem że coś powinno się tam dla mnie znaleźć. I nie zawiodłem się - znalazłem plany modelu Radius

- plany znajdują się na stronie opisu modelu - z prawej strony ekranu (wersja mini - rozpiętość 400mm oraz większa wersja - rozpiętość ~550mm )

a tutaj filmy z lotów (projektanta modelu):

-> wersją mini

http://youtu.be/hZoTLoyWAeg

 

-> i większą wersją

 

http://youtu.be/dCFUruqCpIM

 

 

Zainspirowany przedstawionymi na filmach możliwościami modelu postanowiłem, że budowa większej wersji będzie moim przerywnikiem w pracach nad innymi projektami.

 

Co chcę włożyć do środka? - Praktycznie kopia wyposażenia, które już się sprawdziło w moim pylonie s(f)lipso400 , zastosuję tylko inny regulator.

czyli:

 

 

Silnik: Turnigy 2830-3500

Śmigło: APC 4.7x4.7

Pakiet: 2s Ray 1600mAh, 25C

Regulator Foxy 35A

Serwa: Hitec HS55 - 2 - lotki + 1 - ster wysokości.

Odbiornik: Jedi Rex 5MPD

 

Ze względu na fakt, iż w/w silnik jest silnikiem przeznacznonym do śmigłowców nie ma on w prosty sposób możliwości montażu przed wręgą - z tego też powodu musiałem zmodyfikować oryginalny projekt i "dostrugać" odpowiedni domek. Dodałem również dźwigar z listewki 5x5mm oraz zamierzam zastosować 3 serwa zamiast 2.

Poniżej kilka zdjęć z aktualnego stanu prac.

 

- > z góry (lotki i ster wysokości zostały przyklejone tyczmczasowo taśmą)

 

post-3298-0-13644400-1391371179_thumb.jpg

 

-> z dołu

 

post-3298-0-80576600-1391371179_thumb.jpg

 

-> zbliżenie na domek i mocowanie silnika

 

post-3298-0-04620800-1391371181_thumb.jpg

 

post-3298-0-31553100-1391371180_thumb.jpg

 

-> jeszcze surowe stateczniki pionowe

 

post-3298-0-62103800-1391371178_thumb.jpg

 

CDN

 

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotki możesz ogarnąć jednym serwem i bowdenem ułożonym w łuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotki możesz ogarnąć jednym serwem i bowdenem ułożonym w łuk.

 

Tak, wiem :D, tylko że chcę się pobawić w wychylenia różnicowe a może i coś więcej pokombinować ;).

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatni tydzień nie był zbyt udany - musiałem ogłosić w mieszkaniu kwarantannę. :(

Jakieś <piiiiii...> zaatakowało cała rodzinkę... temperatura od 38 do 39.5C u wszystkich domowników ... do dziś nie bardzo mam siłę się ruszać... :wacko:

Z tego też powodu, w temacie Radiusa nic się nie działo...

Jednak dziś, w ramach rozruchu i dalszego siedzenia w mieszkaniu, postanowiłem troche podłubać, choć muszę przyznać bardzo ciężko szło - ledwo wkleiłem i obrobiłem krawędzie spływu z balsy, wykonałem z "bachy alu" stateczniki pionowe i okleiłem ster wysokości.

W zeszły weekend, zanim mnie rozłożyło, udało mi się jeszcze zalaminować pierwszy stopień KFM (szkło 25/m2) i wzmocnić natarcie paskiem 50-tki. 25-tka poszła zarówno od góry jak i dołu skrzydła. Na dole wywinąłem ją na całą wysokość kadłuba. Mam zamiar jeszcze zalaminować całą skrzynkę kadłuba jedną warstwą 50-tki, aby po pierwszych lądowaniach nie trzeba było remontować kadłuba - wszak latam na łące gdzie czasem trafiają się jakieś kretowiska, górki dołki itp.

 

Poniżej dwie fotki z postępu prac:

 

post-3298-0-69730000-1392487355_thumb.jpg

 

post-3298-0-61601300-1392487684_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straszna pokraka, ale lata fajnie :)

 

Miło, że mój wybór się komuś podoba :P;) - model jest tak pokraczny i nietypowy, że aż przypadł mi do gustu - grunt to mieć odpowiedni gust ;) .

 

A skoro już się odzywam ;), to pozwolę sobie również dorzucić fotki z moich wczorajszych zmagań z nosem modelu .

 

post-3298-0-93252400-1392743567.jpg

 

post-3298-0-35631300-1392743568.jpg

 

post-3298-0-50296700-1392743567.jpg

 

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracowałem jeszcze trochę nad przejściem kołpak- kadłub wynik poniżej:

 

post-3298-0-54546200-1392920712.jpg

 

post-3298-0-95087100-1392920712.jpg

 

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

garść fotek po zmianie kolorystyki, montażu serw i otwarciu drogi powietrzu chłodzącemu kadłub:

 

- góra modelu

 

post-3298-0-52834800-1415036200.jpg

 

-dół modelu

 

post-3298-0-33338700-1415036201.jpg

 

-wylot powietrza chłodzącego wnętrze kadłuba (drugi jest umieszczony symetrycznie po lewej stronie)

 

post-3298-0-58079700-1415036202.jpg

 

- "kroplowa" osłona serwa wysokości + przeniesienie napędu

 

post-3298-0-10262500-1415036199.jpg

 

- serwa lotek + popychacze

 

post-3298-0-07210800-1415036203.jpg

 

cdn...

 

pozdrawiam

Tomasz

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Daniel1978
      Dzień dobry.
      Korzystając z uprzejmości kolegi Motylastego, postanowiłem popełnić jakieś latadło z depronu. Jest to moje pierwsze podejście do tego materiału.
      Zobaczymy co z tego wyjdzie.
      Na chwilę obecną prace są na etapie widocznym na zdjęciach.
       






    • By robertn2
      Dzień dobry,
      Na wstępie przyznam, że nie jestem pewien czy wybrałem odpowiedni dział.
      Chciałbym zrobić samolot pod fpv ze śmigłem pchającym, który planuję wyposażyć (oprócz elektroniki fpv) także w kamerkę sportową i kontroler lotu.
      Czas lotu jaki by mnie w pełni zadowalał to ok. 30 min, ale im więcej tym lepiej, więc planuję zrobić pakiet li-ion. To tyle odnośnie wymagań.

      Mam już zbudowane skrzydła (armin wing) o rozpiętości w sumie 155 cm i cięciwie 18 cm o profilu asymetrycznym (płaski od dołu, grubość profilu ok. 2,4-2,5 cm) i teraz szukam porad odnośnie kadłuba i belki ogonowej
      Mianowicie uwagę moją zwróciły FliteTest Explorer i Experimental Airlines Axon.
      Ten pierwszy wydaje się mniej wytrzymały, jednak mniej "toporny" niż Axon u którego śmigło jest zasłonięte w dużej mierze przez "klockowaty" kadłub.
      Kolejna sprawa to belka ogonowa - obydwa mają "pudełkowy", czy nie lepszy byłby wykonany po prostu z listewki drewnianej? A może podwójna belka - tzw. twin boom? Jakie są wady i zalety tego rozwiązania?

      Czy moglibyście mi coś doradzić?

      PS: o elektronikę nie mam pytań, wszystko łatwo było znaleźć w necie
    • By robertus
      Tak, wiem, znowu dwudziesty dziewiąty...ale jak kiedyś wspomniałem moje następnych kilka modeli będzie z szachownicami.
      Wiele osób robiło już 29tkę. Niepokonanym mistrzem dla mnie jest kolega Rosomak a ostatnio i model Marcelizora mi się bardzo podobał.
      Na razie siedzę w sketchupie i rysuję.

       
      Rozmiar jeszcze nie ustalony, ale raczej z tych większych, coś około 100cm rozpiętości.
      Materiał depron i inne pianki.
       
      Plany w poście tutaj
    • By piotr jet
      Polecam pooglądać Jego kanał i spróbować!.
    • By robertus
      Rysuje się
      W tym wątku pokażę jak krok po kroku projektuje a potem buduje model i ulatniam.
      To taki serial na siedzenie w domu w związku z covidem.
       

       
       
      Plany są w poście, ale proponuję zapoznać się z zawartością wcześniej, aby je zrozumieć.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.