Jump to content
TheSteo

Esky a300 - cichy zabójca (defekt)

Recommended Posts

Witajcie.



Historia śmigłowca :ph34r: ninja :ph34r:.

Jako iż od ok. dwóch lat użytkuję owy śmigłowiec, pragnę ostrzec/poinformować o pewnym drobnym defekcie tego modelu.

Podczas pewnego lotu na powietrzu troszkę zawiało i odleciał mi cwaniaczek. Tak więc chciałem go naprostować tam, gdzie być powinien.

Drążek w prawo do oporu i w dół. Elegancko wykonał skręt, lecz po chwili usłyszałem trzask! Heli jak nie trzasnął w ziemię z ok 7m (na szczęście była to trawa) dobiegłem do niego i sprawdzam co się stało...

Ot cały defetkt: STABILIZATOR wypadł - podczas lotu potarł o łopatę i spowodował "wyglebienie" się heli. Stabilizatorek wyleciał z 10m dalej (czytaj. szukaj go po ciemku).

 

Mogę z całą pewnością powiedzieć, że nie jest to model do "ostrej jazdy". :D Trzeba z nim delikatnie i ostrożnie, choć trzeba przyznać, że szerszeń dość wytrzymały.

 

Można tym małym pręcikiem nieźle oberwać (stąd nazwa "ninja"), zdarzyło mi się oberwać, lecz na szczęście po nogach...

Może ktoś też miał taki problem ze swoim rc?

Krócej: Latać ostrożnie tym modelem. B)

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak go od tylu tłuczesz i nie pilnowałeś przeglądów tzn. choćby okiem rzucić na luzy to tak się dzieje, to nie defekt tylko ten śmigłowiec nie jest przystosowany do ostrych manewrów jak zresztą większość z flybarem. W lamie bardzo często dochodziło do boom strike bądź zderzenia się obu wirników jeśli ktoś przegiął z drążkami. Zawiśnij śmigłowcem i obserwuj jak zachowuje się flybar gdy przechylasz model na boki. Jak za bardzo rozbujasz model to nie dziwić się, że flybar dostaje jobla i wypada bo w końcu jest montowany chyba tylko na 2 plastikowe wpusty i ma ograniczone ruchy tzn. na boki może poruszać się tylko o ograniczony kąt, jeśli przechylasz model o kąt większy niż może flybar skontrować to zawsze będzie występowało takie zachowanie. Sposobem na to są tuningowe metalowe części, do lamy wypuścili specjalny wewnętrzny wałek z zakrytą górna częścią miejsca w którym montowało się flybar - uniemożliwiało to jego wypadnięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mak
      Od jakiegoś czasu pisałem artykuł pokazujący kompletną konfigurację modelu w OpenTX. Dzisiaj udało mi się skończyć (choć pewnie drobne korekty będą jeszcze wymagane):
       

       
      https://forum.77hobby.pl/topic/214-opentx-konfiguracja-helikoptera-nitro-i-nie-tylko/
       
      Operuję na przykładzie heli, ale artykuł we większości jest uniwersalny – niezależnie od tego, czym się lata.
       
      Mam nadzieję, że się przyda.
    • By damdam
      Witam,
      Poszukuję modułu 4w1 do lamki. Niestety podłączyłem odwrotnie zasilanie. Stary moduł na 35Mhz.
    • By KaRtOnFLY
      Witam
      Ostatnio kupiłem sobie taki oto heli
      ,
      mam problem ponieważ wcześniej latałem tylko samolotami nigdy tego typu helikopterami, jest on spalinowy ale posiada dwa zbiorniki, jak widać na zdjęciu
      .
      Mniemam ze jeden większy jest na paliwo a drugi mniejszy wygląda jak by wyrodku był jakiś olej, i teraz pytanie czy mogę normalnie zalać go paliwem modelarskim czy jak to powinienem ogarnąć? Proszę o pomoc i jakieś dobre rady na start
    • By Krzysiek "Viper"
      Ponieważ siedzę w temacie heli już dosyć długo, prowadzę forum śmigłowcowe, czynnie latam śmigłowcami i samolotami, postanowiłem zamieścić tutaj linka do poradnika PDF dla adeptów latania śmigłowcami RC. Widzę, że ciągle pojawiają się podstawowe pytania i często są mylone pojęcia. Ten poradnik powinien trochę rozjaśnić tematykę RC heli. Jest co prawda po angielsku ale myślę, że współcześnie nie ma z tym problemu. 
       
      Link http://www.knowledgelabs.com/RadioControl/Helicopter/Primer/
       
      Są dwa pliki. Pierwszy obrazki w małej rozdzilczości, drugi w dużej.
       
      Zawsze też można zadać pytanie na priv lub wejść na http://epheli.pl/index.php i tam zapytać. Z racji tego, że robi się często chaos i wypowiedzi czasami są z tych " dzwoni w jakimś kościele ale nie wiadomo gdzie... " Ja rozumiem, że jest sporo ludzi, którzy kiedyś coś tam liznęli tematyki heli a potem z jakiegoś powodu porzucili temat i zostali przy samolotach czy szybowcach. Jednak smutna prawda jest taka, że nasza malutka rodzina śmigłowcowa to jedynie odłam modelarstwa, zarezerwowany dla prawdziwych maniaków Ludzi latających heli i na prawdę znających temat jest relatywnie mało. 
       
      Miłej lektury
    • By S.Papa
      Dotychczas funkcjonujący temat latania w Trójmieście został zarchiwizowany, ale modelarzy latających w naszych miastach nie ubywa, wręcz odwrotnie. Latamy przy każdej pogodzie, śnieg i mróz ani wiatry nam nie straszne. Wiosna nadchodzi wielkimi krokami, prawdopodobnie wraz z nią pojawią się nowi pasjonaci najlepszego hobby na świecie. Niezmiennie zapraszamy latających płatowcami i helikami na Chwarzno. Jak kiedyś napisał Sułek, informacja jest zawsze aktualna i pełna.









×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.