Jump to content
Ciachoband

Silnik benzynowy B2 120 P [własny projekt] ważna prośba

Recommended Posts

Witam serdecznie. Jestem Kuba. Projektuję własny silnik benzynowy (praca inżynierska przy okazji). Wzoruję się na silniku JC Evo 120 jeżeli chodzi o kartery. Z pewnością wielu z Was słyszało o małym silniku dwusuwowym do chińskich skuterów o poj. 50-60ccm. Od tego silnika zapożyczyłem sobie tłoki z cylindrami. Kartery i wał korbowy są projektowane od podstaw. Reszta części bd pewnie pożyczona od JC 120.

 

493cee674560adf5m.jpg

 

1dae0cc7760474fcm.jpg

chiński silnik "matka" na budowanym prowizorycznym stanowisku testowym.

 

Najpierw chcę przetestować cylindry w celu sprawdzenia żywotności gładzi cylindra(nie słyną z wielkiej żywotności), ale przy odpowiedniej eksploatacji mogą przepracować nawet kilkaset godzin. Do tego celu użyję kilku czujników: czujnik temp. silnika (termopara), czujnik obrotu wału, czujni drgań jednoosiowych, elektroniczny zapłon, elektroniczna przepustnica - serwo.

 

Sam silnik bd wyglądał jak na zdjęciach.

 

ed21f05ad71287dcm.jpg

 

 

8bc988ad82bcfcb9m.jpg

 

 

Pozostały mi 2 kwestie: mocowanie gaźnika z membraną oraz dobór łożysk. Zespół gaźnika wygląda tak:

 

32740c758696c2d1m.jpg

 

Chodzi o to, że nie mam tego gaźnika, ani membrany, a chciałbym zaprojektować mocowanie. Czy ktoś ma taki silnik i mógłby dokładnie z wymiarować i wysłać mi wymiary elementu nr 5? Pisałem nawet do Chin do siedziby firmy w tej sprawie, ale niestety nikt mi nie odpisał.

 

Silnik powinien zostać wykonany do czerwca. Jeżeli temat kogoś zainteresuje, mogę prowadzić relację. Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ! Widziałem już tę stronkę, ale tym razem postanowiłem napisać do autora postów. Może coś z tego bd. ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. Obawiam się, że bu musiał kupić ten gaźnik i już :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli temat kogoś zainteresuje, mogę prowadzić relację. Pozdrawiam :)

Oczywiście, że tak.

To bardzo interesujący temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze że idziesz w moje ślady moge Ci troche podpowiedzieć bo troche ich już pociołem , pracują dwa połączone w v i jako bokser tylko ja poszłem na łatwizne i połączyłem je sprzęgłem kłowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo się cieszę, że ktoś jest zainteresowany:)

Jeżeli chodzi o Pana silniki, to z chęcią czegoś bym się o nich dowiedział - jestem maniakiem silnikowym. Może jakieś zdjęcia? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje konstrukcje


Moje konstrukcje możesz obejrzeć na Ju Tubie wpisz silniki modelarskie ,a jak jakieś szczegóły to pytaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem wcześniej te filmiki, nie wiedziałem, że to właśnie Pana konstrukcje:)

 

 

wydaje mi się, że są to 2 silniki od pocketa 50ccm, albo coś bardzo podobnego... Mam rację? Jakie zastosował Pan gaźniki i jaka jest żywotność cylindrów?

 

 

Zauważyłem, że intersują Pana silniki rzędowe : http://www.kolmengines.com/IL100.95.0.html

Jest to strona niemieckiej firmy specjalizującej sie w silnikach czterosuwowych. Ceny są z kosmosu, ale silniki są dobrze skonstruowane i co najważniejsze pieknie brzmią:

 

 

Ja z kolei jestem wielkim fanem silników gwiazdowych. Właśnie kompletuje informacje na ich temat, bo kolejny projekt to bd 5 cylindrowa dwusuwowa gwiazda:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwiazda też mi sie marzy już robiłem próby łączyłem 3 silniki od kłada na pasku zębatym ,co do żywotnosci to bez obaw na jednym latałem 3 lata i to bardzo czesto i nic sie nie działo , gażniki podróbki walbro  gardziel 16mm 


Zastanawiam sie jak chcesz zrobic dwusówową gwiazde nie wykonalne ,chyba pojedyncze silniki połączone to tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że może się koledze Kubie co nieco przydać

 

 


Zastanawiam się jak chcesz zrobić dwusuwową gwiazdę nie wykonalne ,

I taki konstrukcje istnieją, tylko "rozrząd' jest trochę inny niż w klasycznym 2-suwie z racji tego, że kilka cylindrów z karteru płukane być nie może...

http://www.homemodelenginemachinist.com/f31/2-stroke-radial-engine-19327/

 

h0pf5.jpg

http://www.cnczone.com/forums/i-c-engines/19279-cnc-radial-engine.html

 

 

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/Berger%202%20Stroke%20Radial.html

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CGIQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.rcmplans.com%2Fissues%2Frequested%2Fcontent%2Freviews%2Fpdf%2Fr-rv-berger-121997-1-1.pdf&ei=EIc2U7PTIcGztAbM-ICYBQ&usg=AFQjCNFubFKl3VdvD51gKm9eot7l6_4uLg&bvm=bv.63808443,d.Yms

 

http://www.agelessengines.com/sleeve.htm

http://modelenginenews.org/cardfile/2sr.html

http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1133867616/0

http://www.agelessengines.com/faq.htm

http://modelenginenews.org/gallery/p8.html

http://www.modelenginenews.org/cardfile/hiness3.html

http://www.webpages.uidaho.edu/mindworks/Solidworks/past_projects.htm

http://www.datafan.com/Horsepower_Blog/gordon-jennings-two-stroke-tuners-handbook/

http://whittlev8.wordpress.com/

http://www.5bears.com/index.htm

 

 

 

 

chyba pojedyncze silniki połączone to tak

http://www.cnczone.com/forums/i-c-engines/10220-cox-radial-engine-project.html?10220-cox%20radial%20engine%20project=

http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/5703856-five-cylinder-radial-engine-homemade-five-os-fs-70s-ii.html

 

 

I na koniec ciekawostka: rotacyjny silnik gwiazdowy (2 suw) w śmigłowcu "SAM"

http://www.bredow-web.de/Hubschrauber/Wagner_Rotorcar_III/wagner_rotorcar_iii.html

Wagner_Rotorcar_III.jpg

 

i parę silniczków do podziwiania

http://www.flickr.com/photos/15794235@N06/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Dzięki dzięki:) Tak właśnie, w podobny sposób chcę to zrealizować.

 

Na naszym forum innym miescu był podjęty temat mniejszych silników z troszke innym rozwiązaniem

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42334-silnik-gwiazdowy/

 

h3lxu.jpg

 

Szukając działających silników znalazłem:

 

 

g-mark30.jpg

I tu chyba zastosowano to drugie rozwiązanie, jest doprężenie od skrzyni korbowej, zapłon żarowy i chodzi to ładnie.

 

Tutaj również chciałbym skorzystać z cylindrów od pocketa i chyba rozwiązanie ze sprężarką jest najodpowiedniejsze - 5 cyl po 50ccm. W internecie jest bardzo mało informacji na ich temat. Stosowanie takich rozwiązań jest po prostu niepraktyczne.

Ale do silników modelarskich czemu nie? Prosta, bezawaryjna konstrukcja. Spalaniem chyba nikt tu się nie przejmie, a można zaprojektować (co z pewnością zrobię), ciekawie brzmiący wydech.  :) :)

 

Poszukuję tytułów dotyczących projektowania takich silnków. Zobaczyć, a zaprojektować to bajka. Jeżeli ktoś słyszał o książce dotyczącej dwusuwowych gwiazd, to z pewnością bardzo mi pomoże. Jeszcze raz dzięki :)


aaaaa. no i ostatnim linkiem: http://www.flickr.com/photos/15794235@N06/  zostałem ugodzony w serce. Tak wielu wspaniałych, cieszących oko konktrukcji zebranych w jednym miejscu jeszcze nie widziałem. Dzięki :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nikt mi nie mówił, że tylko gadam, a nic nie robię... hehe. Poważnie to zajęło mi to dłuższa chwilę. Karter policzyłem - mam nadzieję, że dobrze i od dziś powoli bd działał w temacie. Pozdrawiam.
b03e36ea5833e0d6m.jpg

ac360bcf3a6a287dm.jpg

00948313aa355754m.jpg

55bb04c0b5a33043m.jpg

5a4ec6c2664ae8ddm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe. Nie, pewnie, że nie dałem. Tylko proces projektowania to trochę trwa.. Wszystko trzeba liczyć, poszukać materiałów. Najpierw chciałem sprawdzić czy dobrze policzyłem karter:

 

92f4410ba2adadd0m.jpg

 

Wydaje się być wszystko ok. Teraz po kolei bd projektował komponenty. Nie mam dobrej literatury, cały czas poszukuje książek, których nie ma...

Jeżeli chodzi o rozwiązanie problemu zasilania, to mam własny pomysł ( pionierski chyba), bo nie spotkałem się z tym nigdzie.

 

Jakie konkretnie walbro użył Pan w tym rzędowym? gdzie Pan go nabył?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prac ciąg dalszy.. Jak policzę to co mam tu narysowane, to silnik jest praktycznie gotowy do wykonania. Może to oczywiście trwać , ale bez literatury nie ruszam dalej.

 

b6f8a4107bc097b9m.jpg

 

717fd6e4f9e6d256m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzucaj zdjęcia na forum jako załączniki, szkoda będzie jak fotosik je wywali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By ŁukaszB
      Stałem się posiadaczem podobno mało używanego silnik Roto 50 V2 boxer. Próbowałem go dzisiaj odpalić, silnik zapala ale mam wrażenie, że pracuje tylko na jeden cylinder.  Silnik ma dość niskie obroty, jeden cylinder mniej nagrzany i po zatkaniu wydechu tego cylindra delikatnie rosną obroty. 
      Wykręciłem świece, na jednej nie ma iskry, zauważyłem też że sprężynki w fajkach są lekko przyrdzewiałe, czyszczenie nie pomogło.
      Czy to oznacza konieczność wymiany modułu, czy można go jakoś wskrzesić?
    • By modelarz115
      Temat edytowany
       
      Witam, wszystko zaczęło się gdy przez przypadek znalazłem na złomie silnik od piły spalinowej, na pierwszy rzut oka kompletny, od razu zobaczyłem w nim potencjał 
       
      Gdy zapytałem o cenę zaprzyjaźniony złomiarz odpowiedział: "na wagę to pewnie z 10 ale nie wiadomo czy działa to 5" - to się nazywa podejście 
       
      Po pierwszych oględzinach uświadomiłem sobie że pracował z głowicą zwróconą do operatora piły, po kolejnych dowiedziałem się że pracował w czymś takim: 

       
      Ma kompresję jak mało który, zgrabny karter, ułamane tylko 3 żeberka... brak iskry - szybka diagnoza - niesprawny iskrownik... 
       
      W poszukiwaniu iskrownika zjeździłem całą okolicę... z znalazłem tylko cały silnik u zaprzyjaźnionego serwisanta. Dostałem go do sprawdzenia, gdy zapytał ile bym dał palnąłem 5 dych (mogłem mniej  )
      Po polaniu paliwa na tłok pięknie zagadał, a pochodzi z kosy ''ikra''  i pracował głowicą w dół 
       
      Z kosy po lewej, z piły po prawej

       
      Oba mają gaźniki Walbro, oba takie samo zużycie, mniej więcej tą samą pojemność... ten z kosy nieco masywniejszy (zależy mi na małej masie)

       
      W tym od piły o zaletach już pisałem, karter jakby stworzony do ''liftu''


       
      Jak się potem okazało iskrownik jest sprawny a iskra była cały czas na swoim miejscu 
      Wystarczyło zmienić rozrusznik z wkrętarki na wiertarkę, iskra skacze jak szalona
       
      Po polaniu paliwa na tłok też zagadał, musiałem tylko wymyślić alternatywny ''rozrusznik'' bo z wkręconą świecą, wiertarką odkręcała się śruba mocująca magneto...
       
      Efekt widać na filmie 
       

       
      Przebudowa pewnie znając mnie rozłoży się w czasie, aktualnie szukam kawałka aluminium do wytoczenia piasty (lub dwóch) 
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.