Jump to content

Recommended Posts

Witam, jestem w trakcie prac nad poduszkowcem. Watków poduszkowcowych na forach w naszym kraju mało więc postanowiłem napisać. Obecnie mam problem z wybraniem sposobu umieszczenia serwa i przekazania sterowania z niego na ster kierunku. Poduszkowiec raczej do miniaturek nie będzie należał, bo posiada długość ok 74 cm i szerokość ok 35 cm.

 

Tunel wentylatora ciągu już jest sklejony z 4 warstw balsy i nie wiem jak rozwiązać problem steru kierunku jego mocowania i sterowania przez serwo na które mam dużo miejsca pod turbiną. Załaczam 3 poglądowe szkice.

 

turbina_bok.jpg

Powyżej widok turbinki z boku.

 

turbina_front.jpg

Rzut turbinki z przodu wraz z podstawą.

turbina_tyl.jpg

Rzut turbiny z tyłu (rzuty przedni i tylny nie posiadaja naniesionego steru oraz krzyżaka do mocowania silnika).

Proszę weźcie korektę na to, iż jest to mój pierwszy model w życiu :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin, plan do ja mam. Nie wiem jak optymalnie umiejscowić serwo, aby spokojnie obsłużyć ster kierunku. Na razie kombinuje aby umiejscowić serwo pod osią mocowania steru do turbinki i tak dobrać orczyk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarek przestudiowałem już dawno temu Twój wątek o poduszkowcu, gratuluję modelu. Najprościej by było patrząc na widok tej mojej turbinki dać oś serwa w połowie linii łączącej obydwie osie dwóch sterów kierunku w turbinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duże tam są siły z tej dmuchawki? Może wystarczy ster kierunku zamontować bezpośrednio na serwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzyżak na wlocie do tunelu ze sklejki 8 mm i na nim silnik EMAX GT 2812/05 (1840 KV, zasilanie 3S, ciąg maksymalny wg. producenta 1400g) i śmigło 8x4.

Przy mocnym serwie może i by się dało i to było super - tylko stery chcę dać dwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dwa to jeden montujesz na serwie a drugie sprzęgasz łącząc oba jak lotki w dwupłatach.

Mniej więcej tak wygląda sterowanie ciągiem w kopterze. Parametry podobne. Zdjęcie nie moje.

PICT6225_1600x1200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł dobry, jak popatrzysz na pierwszy post i rysunek pierwszy to wystarczy pręt osi zrobić dłuższy a serwo zniknie w przestrzeni pod tunelem. Pytanie tylko czy dać dwa serwa po jednym na każdy statecznik, czy dać jedno serwo i łączyć tak jak napisałeś. No to mam temat częściowo przemyślany. Dzięki za wsparcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię ?. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Taurus
      Dzień dobry, z uwagi na małe pojęcie jak domowym sposobem uzbroić łódkę zanętową zapytuje szanowne grono specjalistów z forum.
      Mam kadłub który sam zbudowałem i chciałem wykorzystać do napędu silnik z odkurzacza samochodowego jednak to tyle z mojej wiedzy
      Dalej nie mam pojęcia co i jak by móc tym sterować i wysypywać zanętę lub wywozić zestaw !



    • By sp350D
      Miałem wczoraj [2017-11-25] przyjemność oglądać Mistrzostwa Polski Modeli Poduszkowców w Sokółce. Pojechałem z synem i sam co prawda nie brałem udziału w zawodach, ale wspierałem zawodnika jako "obsługa techniczna". Rozgrywano dwie konkurencje: slalom i wyścig. Na koniec miałem przyjemność popróbować samemu jak się tym pojazdem steruje. Poduszkowce są fajne, mogą być zarówno proste jak i bardzo skomplikowanej konstrukcji, szkoda, że to tak mało popularne modele. W "wolnej chwili" taki pojazd sobie zbuduję.



















    • By franekz
      Witam!
       
      Wróciłem do modelarstwa po nastu latach, tak więc aby się rozruszać kopiłem sobie używkę trenerka ripmaxa 40. Wszystko jest fajnie tylko mam problem w locie - bardzo słabo reaguje na stery: z bardzo dużym opóźnieniem, przy mniejszych wychyleniach wogóle, dodanie obrotów tez dodaje mu prędkości z niechęcią. Nie będę ukrywać że sprowadzenie go na ziemie sprawiło mi sporo kłopotu. Co moze byc przyczyną ?
      Srodek cięzkości - może za bardzo do tyłu? zaklinowanie silnika?
       
      Pozdrawiam Piotrek

    • By wiktoreksz
      Witam i o radę pytam...
      W modelu łodzi latającej chcę ustawić różnicowe sterowanie (dwoma) silnikami do manewrów na wodzie.
       
      Lewy silnik podłączyłem do kanału THRO, lewy silnik do kanału AUX2 (7-dmy kanał).
      Następnie uruchomiłem MIX1, z THRO jako MASTER i AUX2 jako SLAVE.
      Krzywą miksu ustawiłem następująco: 0 sygnału THRO daje 0 AUX2, 100% THRO daje 100% AUX2 - dzięki czemu oba silniki powinny pracować z tą sama szybkością... Ale nie pracują.
      Lewy silnik startuje nieco później niż prawy, a pomiar prędkości obrotowej śmigieł pokazuje ze lewy silnik (AUX2) kręci się jakieś 30-40% wolniej niż prawy (THRO). Oczywiście silniki i regulatory są identyczne.
       
      Kolejno dodałem MIX4 i MIX5, w których MASTEREM jest RUDD a SLAVE'ami odpowiednio THRO i AUX2, co daje efekt zmiany prędkości obrotowej (różnicowo) zgodnie z wychyleniem steru kierunku: steruję w prawo - lewy silnik zwiększa obroty i odwrotnie, czyli sterowanie działa. Choć wolałbym żeby silniki odpowiednio zmniejszały prędkość, bo zakładając ze podczas rozbiegu do startu gdy oba pracują z max prędkością efektu sterowania nie będzie), no ale o tym nie przekonam się dopóki nie wystartuję, a więc najpierw muszę poradzić sobie z nierówno pracującymi silnikami.
       
      Czy ktoś z kolegów wie co i jak zmienić?
       
      Dziękuję i pozdrawiam,
       
      Wiktor
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.