Skocz do zawartości

Odpalanie silnik za pomocą rozrusznika


ejdzej88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam no prawie skończyłem budowę modelu i czas na dotarcie silnika. Parę razy pokopał Mnie po palcach więc kupiłem rozrusznik i tu mam pytanie. Jest to rozrusznik do 15ccm i nie wiem czym go najlepiej zasilać. Nigdzie nie ma info o jego mocy i nie wiem jaki prąd może pobierać. Czy mogę zastosować np dwa połączone równolegle aku od wkrętarki?? Jaką moc mogą mieć takie rozruszniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź jest bardzo prosta - zasilasz napięciem 12-15V. Zdecydowana większość rozruszników modelarskich jest robiona pod zasilanie akumulatorem żelowym lub 2 pakietami 7,2V. Prąd pobierany przez taki rozrusznik nie jest powalający - jeden aku od wkrętarki w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykły żelowy 12V 7 Ah z końcówkami konektorowymi - cena - coś koło 30-40 zł. Jak kupisz w przyszłości panel startowy np. w nastiku to tymże żelowym zasilasz: rozrusznik, grzałkę do świecy, pompkę paliwa i ja dodatkowo ładowarkę którą mam wmontowaną w skrzynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to silnik chyba dotarty. Chyba bo jest pewien problem. Ten silnik to ASP .32A. Zapala idealnie ładtwo się go wstępnie wyrególowało i przepracował parenaście minut. Jednak na wydechu (odcinek między tłumikiem a cylindrem) pojawia się paliowo. Dużo paliwa. Czy jest to normalne w 2-takcie czy trzeba mocniej dokręcić wszystkie śruby?? Pytam się, bo nie chcę zerwać gwintów używam zmykłych kluczy ampulowych, czy mam dokręcić do oporu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo czy olej?

W trakcie normalnej pracy silnika 2 suwowego olej wydalany jest przez tłumik. Jeżeli połączenie silnika z tłumikiem nie jest szczelne, to może olej wydostawać się tamtędy. Jednakże, jeżeli jakimś cudem na wydech dostaje się paliwo to jest to bardzo niebezpieczne i może doprowadzić do pożaru modelu...

Osobiście uważam, że chodzi o olej i rozwiązaniem Twojego problemu będzie umiarkowane dokręcenie śrub(pamiętaj o kleju anearobowym jeżeli tłumik nie ma się sam odkręcić od drgań) i/lub wstawienie/wymiana uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie spalony olej a nie paliwo wszystkie miejsca z których cos cieknie powinieneś uszczelnic silikonem wysokotemperaturowym (takim jak do samochodów) takie nieszczelności są normalne nawet w OS-ach czy innych markowych silnikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.