Jump to content
Sign in to follow this  
Kozi

Airboat z kadłubem z włókna szklanego

Recommended Posts

Witam :) Od pewnego czasu buduję Airboat. Teraz robię 6 kadłub do niego(inne nie spełniły moich oczekiwań) i planuję go zrobić z laminatu włókna szklanego, więc kupiłem już żywicę epoksydową Epidian 52 + Z-1 i tanią tkaninę rowlingową. 

Mój pierwszy plan był taki, aby połączyć dwie boje (które zrobiłem do poprzedniego kadłuba) i je zalaminować bez góry(górę chciałem pokryć materiałem wodoodpornym lub laminatem z dwóch warstw). Byłoby idealnie, lecz po moich obliczeń waga takiego kadłuba wynosiłaby około 1300g. Według mnie jest to za dużo (Silnik ASP 6.5ccm daje mi ciąg około 2kg). Sama konstrukcja waży 620g, a laminat z moich obliczeń wynosiłby drugie tyle. Z tego względu wymyśliłem drugi plan, który polega na tym samym, ale owinąć te dwie boje ostrożnie folią (aby laminat nie przyległ do konstrukcji)tak aby nie było żadnych fałd i w ten sposób zalaminować. Później wyciągnąć konstrukcję i usztywnić kadłub (szczególnie tam gdzie ma być silnik)

Wczoraj zrobiłem dwa laminaty. Jeden większy(aby zobaczyć jak laminat zachowuje się przy większych powierzchniach), który składa się z 4 warstw, które są położone pod kątem 0 stopni, drugi mniejszy, ale jego warstwy są położone pod kątem 0,45,0,45 stopni (chciałem zobaczyć czy rzeczywiście taki laminat jest wytrzymalszy). Oby dwa laminaty docisnąłem deski obłożone folią(po czym stwierdzam że był to błąd bo są widoczne fałdy na nich-nie udało mi się idealnie naciągnąć folii), a na nie położyłem najcięższe rzeczy jakie miałem w piwnicy. Później wyliczyłem gęstość takiego laminatu i wyszła mi 0,1174 g/cm kwadratowy i tą gęstością posłużyłem się do obliczenia wagi kadłuba. 

Pytania: 

-Jak pozbyć się pęcherzyków powietrza w laminacie ?

-Czy owinięcie folią będzie powodowało jakoś na wytrzymałość laminatu ? 

-Jak zwiększyć wytrzymałość laminatu na zginanie ? 

-Czy dobrze postępuję ? :D

Prosiłbym o porady, uwagi za które z góry bardzo dziękuję ;)

post-9077-0-42475300-1400936202_thumb.jpg

post-9077-0-97471200-1400936304_thumb.jpg

post-9077-0-45841100-1400936554_thumb.jpg

post-9077-0-28317400-1400936629_thumb.jpg

post-9077-0-83951000-1400936892_thumb.jpg

post-9077-0-42873600-1400937020_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Hans-polon
      Witam,
       
      Jaki czas temu postanowiłem zbudować model airboat`a.
       
      Wybór padł na MT-14 Szuwarek
      http://www.rcclub.pl/opis-budowy-modelu-lodki-bagiennej-mt-14-szuwarek/
       
      Model zbudowałem z wyciętych na laserze elementów sklejkowych, zgodnie z planami ze strony. Po zamontowaniu wyposażenia, wyruszyłem na testy. Model przy lekkim dodaniu gazu, nurkuje dziobem pod wodę. Wyposażenie umieszczone jest wg. zaleceń. Silnik jaki użyłem w łodzi to Emax RS2205 (śmigło pchające). Co może być przyczyną nurkowania? 
       
      1. Złe wyważenie?
      2. zły kąt montażu silnika? Kąt silnika wymusza jego mocowanie. Wg. planów, montaż jest lekko pochylony w górę.
      3. śmigło pchające ? ma to jakiekolwiek znaczenie?
       
      Z góry dzięki za pomoc. Jestem świeżynką w kwestii modeli pływających.
       




    • By czarobest
      Chciałem zbudować coś innego niż samolot więc w oczekiwaniu na silnik do krzyżaka, który zaginął gdzieś w turcji i w wyniku gorszej pogody nie umożliwiającej latania zacząłem budować sobie airboat'a . Mając resztki depronu od poprzednich modeli chciałem je też do czegoś wykorzystać i tak powstaję mały ślizgacz. Śnieg właśnie spadł więc będzie gdzie jeździć, ale nie mówię, że pływać też nie będę. 
      Na początku jako taki wzór narysowałem sobie w SketchUp'ie po to by zobaczyć w miarę proporcję itp. Potem wziąłem po prostu nożyk i zacząłem wycinanie i klejenie. Docelowo chcę depron zalaminować tkaniną, będzie to moje pierwsze laminowanie, po za niedawnym laminowaniu nart do Wicherka który już czeka na zimowe loty , więc nie wiem czy wyjdzie to dobrze. Celuję w śmigło 6-5 cali, w przypadku 5 cali trójłopatowe - zobaczę jak to będzie z prądem, a nie wiem czego spodziewać się po najtańszym silniku - bo z założenia miał to być model jak najtańszym kosztem. Dlatego też akumulator będzie od Ultimate (3s 2200mAh), ewentualnie w późniejszym czasie dwa połączone. 
       
      Czyli silnik to: Racerstar BR2212 2200KV
      Regulator : XXD HW30A
      I serwo: SG90
       
      Kadłub ma około 30 cm długości i 16cm szerokości.
       
      Nie oczekuje od tego cudów (choć liczę, że będzie w miarę szybki) i chcę to po prostu wypróbować, wykonam też niewielkie pomiary i się zobaczy .
       
      Nacykałem trochę zdjęć podczas składania i na razie wygląda to tak:  
       
       
       
       
      Na razie tyle, jak przyjdzie wyposażenie zrobię łoże silnika, okrągłą "klatkę" dla śmigła i stery. I oczywiście wezmę się za laminowanie i wykańczanie.
       
      A i dodam, że nic tu nie było jakoś projektowane (po za prostym modelem w SketchUp'ipe), robię to po prostu na żywioł, więc jeśli ktoś miałby jakieś rady czy zastrzeżenia chętnie się dowiem (zresztą dla tego też tu piszę)  . 
       
       
    • By Kozi
      Witam   Od pewnego czasu buduję Airboat. Teraz robię 6 kadłub do niego(inne nie spełniły moich oczekiwań) i planuję go zrobić z laminatu włókna szklanego, więc kupiłem już żywicę epoksydową Epidian 52 + Z-1 i tanią tkaninę rowlingową. 

      Mój pierwszy plan był taki, aby połączyć dwie boje (które zrobiłem do poprzedniego kadłuba) i je zalaminować bez góry(górę chciałem pokryć materiałem wodoodpornym lub laminatem z dwóch warstw). Byłoby idealnie, lecz po moich obliczeń waga takiego kadłuba wynosiłaby około 1300g. Według mnie jest to za dużo (Silnik ASP 6.5ccm daje mi ciąg około 2kg). Sama konstrukcja waży 620g, a laminat z moich obliczeń wynosiłby drugie tyle. Z tego względu wymyśliłem drugi plan, który polega na tym samym, ale owinąć te dwie boje ostrożnie folią (aby laminat nie przyległ do konstrukcji)tak aby nie było żadnych fałd i w ten sposób zalaminować. Później wyciągnąć konstrukcję i usztywnić kadłub (szczególnie tam gdzie ma być silnik)

      Wczoraj zrobiłem dwa laminaty. Jeden większy(aby zobaczyć jak laminat zachowuje się przy większych powierzchniach), który składa się z 4 warstw, które są położone pod kątem 0 stopni, drugi mniejszy, ale jego warstwy są położone pod kątem 0,45,0,45 stopni (chciałem zobaczyć czy rzeczywiście taki laminat jest wytrzymalszy). Oby dwa laminaty docisnąłem deski obłożone folią(po czym stwierdzam że był to błąd bo są widoczne fałdy na nich-nie udało mi się idealnie naciągnąć folii), a na nie położyłem najcięższe rzeczy jakie miałem w piwnicy. Później wyliczyłem gęstość takiego laminatu i wyszła mi 0,1174 g/cm kwadratowy i tą gęstością posłużyłem się do obliczenia wagi kadłuba. 

      Pytania: 

      -Jak pozbyć się pęcherzyków powietrza w laminacie ?

      -Czy owinięcie folią będzie powodowało jakoś na wytrzymałość laminatu ? 

      -Jak zwiększyć wytrzymałość laminatu na zginanie ? 

      -Czy dobrze postępuję ? 

      Prosiłbym o porady, uwagi za które z góry bardzo dziękuję 







×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.