Jump to content

Recommended Posts

SE 5a osiągnął 70 000 odwiedzin. Cieszę się, że relacja z budowy żyje dalej sama. Jest mi z tego powodu bardzo miło.


Z okazji nadchodzącego Nowego Roku życzę Kolegom wszystkiego co najważniejsze i najpotrzebniejsze w życiu, spełnienia marzeń - tych modelarskich również ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jeden film z zeszłego roku z imprezy w Radawcu. Lot o tyle ciekawy, że wiał dość duży wiatr start i lądowanie odbywały się w moim kierunku (a więc gorsza ocena odległości), za mną stała publiczność a po prawej stronie zabytkowe samoloty. Jedno nieudane podejście do lądowania i kołowanie modelu po b.nierównej murawie lotniska aeroklubu i parę figur w powietrzu z oryginalnym dźwiękiem.

 

Zapraszam:

 

kamera Sony HDR PJ 620

Share this post


Link to post
Share on other sites

Film powyżej był wykonany kamerą SONY HDR PJ 620 (optyka Sony 1,8) posiadającą stabilizację żyroskopową toru optycznego (tzw. pływające oko) . To widać na filmie model nie „szaleje” w kadrze i jest stabilnie prowadzony.

 

Ale coś za coś niestety. Otóż kamera ta uniemożliwia praktycznie ustawienie stałej ostrości – z reguły na ok. 40m potrzebnej do filmowania modelu w locie. To znaczy ostrość tą można oczywiście w menu kamery wybrać i ustawić, ale niestety używanie zoom podczas filmowania ostrość tę znacznie pogarsza.

 

Pozostaje więc tryb autofokusa, który z kolei potrafi gubić na chwilę ostrość. W filmie powyżej zdarzyło to się dwa razy – pierwszy przypadek został z filmu wycięty, drugi pozostał i można go obejrzeć.  Autofokus pracuje na zasadzie odczytywania kontrastu między obiektem a tłem więc dobrze sprawuje się w dni słoneczne i na bezchmurnym niebie, kiedy model odcina się wyraźnie na tle błękitu. Im mniej słońca i więcej chmur i mniejszy samolot tym autofokus pracuje gorzej (więcej razy gubi ostrość modelu).

 

Wtedy lepiej sprawuje się drugi prostszy model kamery Sony HDR PJ 410 (optyka ZEISS 1,8) w którym można nastawić stabilnie ostrość manualnie. Ostrość ta nie zmienia się przy zooomowaniu  modelu. Sony HDR PJ 410 ma też stabilizację matrycy pomagającą wykonywać stabilniejsze  ujęcia, ale jest ona zauważalnie gorsza niż w SONY HDR PJ 620 – dla porównania patrz film z oblotu Dusty http://pfmrc.eu/index.php?/topic/51608-popylacz-z-modelesuchockipl-czyli-jeden-model-w-kilku-odmianach/page-22     #424.

Można sytuację stabilizacji obrazu lekko poprawić stosując statyw naramienny.

 

Więc która kamera bardziej odpowiednia ?

SONY HDR PJ 620 jest b.dobra do filmowana obiektów na ziemi i w powietrzu w dobrych warunkach pogodowych (czyste niebo) i daje b.stabilny obraz

 

W pozostałych przypadkach lepiej sprawuje się Sony HDR PJ 410, ale za to obraz będzie mniej stabilny.

 

Jak to w życiu bywa nie ma pełnego ideału i w zasadzie najlepiej w zależności od sytuacji dobrze mieć obie kamery.

 

A może któryś z Kolegów ma własne doświadczenia ?

 

 

Większość filmów z SE 5a (jaki i ten ostatni) było kręconych przez "Gregory" za co mu serdecznie dziękuję i  z okazji Nowego Roku życzę pomyślności wszelakiej. 

 

 

Zdjęcia obu kamer:

 

HDR PJ 620

post-5634-0-14341600-1452338648.jpg

HDR PJ 410

post-5634-0-47781500-1452338647.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Piotr i Wzajemnie wszystkiego Najlepszego Dla Ciebie i jak najwięcej lotów na lotnisku w nowym sezonie a ja jak zawsze chętnie zrobię filmiki , a co do kamerki to jak dla mnie ta HDR PJ 410 jest wygodniejsza i mniej stresująca bo nie boję się że stracimy fajne ujęcie np.przez rozmazany obraz Pozdrawiam i do zobaczenia !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy masz rysunek wsporników centropłata?

Wsporniki dopasowawałem mając przygotowany szablon na którym oparłem centropłat i wywierciłem otwory mocujące w spornikach. Długość orientacyjną wspólników dobrałem z rzutu bocznego kadłuba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsporniki dopasowawałem mając przygotowany szablon na którym oparłem centropłat i wywierciłem otwory mocujące w spornikach. Długość orientacyjną wspólników dobrałem z rzutu bocznego kadłuba.

czyli trzeba doświadczanie dobrać. Ok. Mam też problem ze skrzydłami,jak b=obrobić łuki przy kacie natarcia,coś mi się nie zgadza ale jeszcze nie wiem co:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli trzeba doświadczanie dobrać. Ok. Mam też problem ze skrzydłami,jak b=obrobić łuki przy kacie natarcia,coś mi się nie zgadza ale jeszcze nie wiem co:(

 

 

A co budujesz swojego SE 5a ?

 

Nie bardzo rozumiem o jakich łukach wspominasz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co budujesz swojego SE 5a ?

 

Nie bardzo rozumiem o jakich łukach wspominasz ?

wrzucę w nocy kilka fotek, mam kadłub częściowo złożony, robię pierwsze skrzydło i mam problemy ,Krawędż natarcia na skraju skrzydło przechodzi po łuku /Moe wiem jak zrobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzucę w nocy kilka fotek, mam kadłub częściowo złożony, robię pierwsze skrzydło i mam problemy ,Krawędż natarcia na skraju skrzydło przechodzi po łuku /Moe wiem jak zrobić

 

Popatrz na moje zdjęcia tam jest pokazany ten fragment  p. #449

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popatrz na moje zdjęcia tam jest pokazany ten fragment.

widziałem ale nie widać jak krawędź ataku skrzydła przechodzi na bok skrzydła.Na rysunku zaznaczona jest balsa kilkukrotnie klejona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

widziałem ale nie widać jak krawędź ataku skrzydła przechodzi na bok skrzydła.Na rysunku zaznaczona jest balsa kilkukrotnie klejona.

 

 

I jak Tadeuszu, poradziłeś sobie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Było nie minęło"

 

Myślałem że mój SE 5A będzie miał cały sezon odpoczynku, ale zostaliśmy zaproszeni jako Sekcja Modelarska Aeroklubu Lubelskiego do udziału w jesiennej odsłonie imprezy "Było nie minęło". Tym z Kolegów którzy znają ten program z telewizji nie muszę wyjaśniać. Była to wystawa-spotkanie hobbystów rekonstruktorów militarnej przeszłości. Rodzynkami wystawy były oczywiście egzemplarze polskich konstrukcji przedwojennych często odbudowywane w oparciu o szczątki znalezione w ziemi. Historie swoich wyrobów zaprezentowało  też towarzystwo historyczne PZL Świdnik.

 

np.  http://www.tvp.pl/historia/magazyny-historyczne/bylo-nie-minelo

 

Parę obrazków ze spotkania. Z pozostałych zdjęć za jakiś czas zrobię krótki film. Dla Irka M który widzę że przegląda temat  będzie w nim też dużo mundurów :-)

 

post-5634-0-97805100-1477153037_thumb.jpg

 

post-5634-0-78722800-1477153058_thumb.jpg

 

post-5634-0-48003300-1477153079_thumb.jpg

 

kołowanie modelem po hali

 

post-5634-0-71693600-1477153119_thumb.jpg

 

modele naszej sekcji:

 

post-5634-0-10465700-1477153371_thumb.jpg

 

jeden z wielu rodzynków wystawy jeszcze nie latał, ale już pływa 

 

post-5634-0-42339300-1477153382_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak budowałem ten model i przyszło do mocowania jego skrzydeł, nasłuchałem się paru słów krytyki że bagnety w skrzydłach nie są historyczne i tylko napięte  linki mogą być koszerne. Znalazłem przypadkiem taki film z pięknym modelem z zamocowaniami skrzydeł wykonanym własnie historycznie. W minucie 1,37 przytrafiło się jednak nieszczęście.  Popuściły linki mocujące skrzydło do kadłuba

 

 

 

Dlatego wolę może mniej historycznie, ale bezpieczniej dla mojego latania. Mogę latać w każdych warunkach i bez strachu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model wisiał sobie na ścianie rok, aż końcu ożywiły go odwiedziny rodziny z poza kraju. Zrobiłem 3 loty ku uciesze Gości ale i też radości własnej. Model jak wierny druh kolejny raz nie zawiódł  :) .

post-5634-0-65295800-1506541817_thumb.jpg

 

post-5634-0-84295300-1506541828_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By młodszypilotamatormodelarz
      Witam,
      Twin Hammers jest modelem auta dedykowanym do jazdy OFF ROAD czyli poza drogą a poradzi sobie wszędzie, niech to nawet będą podłoża górzyste: szutrowe, kamieniste, skalne czy zwykłe płaskie np.  asfaltowe, trawiaste, błotniste. Każdy teren jest dla niego dobrym wyzwaniem a poprzez wodoodporną elektronikę, warunki atmosferyczne, np. deszcz czy śnieg, nie straszne. Do ekstremalnych wyzwań, wolnych przejazdach lub szybkich pomaga mu jeszcze dwubiegowa skrzynia biegów, przełączana bezpośrednio przez aparaturę. Podczas szybkiej jazdy na drugim biegu w terenie pagórkowatym Twinek świetnie podskakuje a nawet umie jeździć na trzech kołach a czwarte zadziera do góry, przy tym tak skacze jakby chciał przelecieć przez wyboje, natomiast przy wolnej jeździe z włączonym pierwszym biegu, jego jazda staje się dostojna, kroczy jak lew a jego łapy (koła) dobrze wybierają nierówności terenu. Wspinając się pod górkę zachowuje się jak kot, który wpija się swoimi pazurkami (bieżnik kostka) w podłoże aby zachować właściwe tarcie nie powodujące utraty przyczepności. Przy tym wydaje dźwięk jakby delikatny jęk, pokazując jak mu jest ciężko. Świetnie. Podjeżdżamy do płaskiego asfaltu, wbijamy drugi bieg i co? Twinek staje się żwawszy, budzi się i nabiera ochotę szybszą jazdę. Autko przemieszcza się stosunkowo szybko a koła poprzez dobrze zestrojone zawieszenie, trzymają się drogi. Świetna zabawa i mnóstwo śmiechu.
      Zobaczcie   

       
    • By młodszypilotamatormodelarz
      Witam,
      Wodnosamoloty, wyścig między pylonami, oj się działo .... komentuje organizator Arnold Maculewicz
      Miałem przyjemność uczestniczyć w wyścigu tyle, że w kategorii lżejszej "A"
      W "B" (powyżej 2,5kg) nie brałem udziału więc nakręciłem materiał filmowy i pragnę się nim podzielić z Wami 

      Miłych wrażeń a może ktoś chce dołączyć do zawodów w 2016 roku?
      Pozdrowionka
      Artur
    • By młodszypilotamatormodelarz
      Witam,
      A jednak okazało się, że to piękny model 
      Rally 1:10 TRAXXAS 4WD Pierwsze rozpakowanie i wrażenia

      Dobrego oglądania i komentowania   
      Pozdrowionka
      Artur
    • By Pioterek
      Film usunięty co by nie raził za mocno, zgodnie z sugestią  Kolegów z Lublina i Gostynia.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.