Jump to content
Hotpoint

Silnik heli w samolocie.

Recommended Posts

Witam.

Stałem się szczęśliwym posiadaczem 3 OS Maxów 32,37 i 91 w wersji heli, jednak narazie nie planuję latać śmigłowcami, stąd moje pytanie: jak się sprawuje taki silnik w samolocie.

Patrząc po obrotach max. 22 000 (0.32 i 0.37) wg. instrukcji, dochodzę do wniosku, że pewnie mają krótszy skok tłoka ( mniejszy moment obrotowy ), ale jak to się ma do używania tego typu silnika ze śmigłem.

Czy należy stosować mniejsze śmigła niż odpowiednika w wersji aero, ewentualnie takie same z mniejszym skokiem?

Druga sprawa: czy powiększona głowica nie będzie wychładzać zbytnio takiego silnika w chłodne dni ?

 

Proszę o opinie ;)

 

pozdr. A.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jakiś silnik Conrada .12 . Smiglo wziąłem z odpowiednika lotniczego. Motorek sprawuje sie całkiem w porzadku. Latal w 900g dwuplacie homemade. Nie wiem jakie mial obroty ale na ucho trzymał sie w standardowych parametrach odpowiedników lotniczych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem info, SX32 heli ma te same parmetry co zwykła wersja lotnicza SX32, wiec różnią się tylko głowicą, czyli będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam os 32 wersję acro, ale jeszcze nówka nie odpalana (czekam na przesyłkę z gratami do spaliny)  więc wrażeniami się nie podzielę. kupiłem do niego śmigiełko 10x6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł piasty są pewnie do dokupienia  - w instrukcji podany jest nr seryjny części, więc nie ma co dorabiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma prośbę do posiadaczy ASP od 0.25 do 0.52 (w tych rozmiarach jest taki sam gwint na wale jak w OS 32 i 37), czy ktoś mógłby sprawdzić:

- czy piasta jest mocowana na stożku czy też bezpośrednio na wale

- jeśli bezpośrednio, średnicę wału oraz wymiar w miejscu mocowania piasty

- rozstaw śrub do mocowania tłumika - poszukuję 35 mm

 

W OS`ie średnica - 9,05 mm, wymiar wału w miejscu mocowania piasty - 6,45 mm.

 

Będę wdzięczny za te informacje.

 

pozdr. A.

post-9147-0-45945400-1406295630.jpg

post-9147-0-29330900-1406295639.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można i tak, ale jakoś do OS`a tak nie wypada ;)

 

Nikt nie pomoże z wymiarami wału i rozstawem śrub ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ASP 46 Aero.

Średnica wału 6,16mm z gwintem 1/4 cala. Piasta mocowana na stożek. Rozstaw śrub tłumika 37mm.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój ASP .52:

- piasta bezpośrednio na wale:

- 9,50 mm / 7,46 mm. Oraz rdzeń śruby 6,35 mm, a gwint 1/4 cala (jest mały skok średnicy... A to oznacza, że rdzeń śruby robili na maszynach metrycznych, a sam gwint na calowych),

- rozstaw otworów tłumika niestety 37 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Agapit
      Ze stron nastik.pl zniknęła informacja o wymiarach przedmiotowych silników.
      Poniżej pliki z wymiarami dla ASP i O.S. Max.
      Pozdrawiam.
      ASP FS91AR - ASP - Nastik.pdf
      OsMaxDimensions.pdf
    • By czarobest
      Kolejne nieco odświeżone motorki. Tym razem dwa OS'y które kupiłem za grosze któregoś razu na ebayu, może nie są to jakieś rarytasy, ale mimo wszystko fajnie przywrócić blask nawet takim motorkom. Mi i tak się podobają . O dziwo w środku wyglądały dużo lepiej niż na zewnątrz. Z większym nie było problemów i w zasadzie nie musiałem nic zmieniać, wyciąłem tylko nową uszczelkę do wydechu oraz zmieniłem oring pod gaźnikiem. W przypadku mniejszego był już mały problem, bo śrubka od regulacji na gaźniku była ułamana i nie byłem w stanie jej wykręcić. Jednak za poradą Romana [@RomanJ4] wybrałem się do jubilera który sobie z nią poradził i choć nieco naciął samą obudowę to jest dobrze . Zamówiona śrubką właśnie przyszła dzisiaj do mnie z Japonii (razem z kilkoma rzeczami do YS'a) i mogłem ostatecznie zakończyć "reanimację". Zamówiłem do tego podkładkę (a w zasadzie chyba bardziej panewkę) między piastę śmigła a karter, bo jej nie było, choć nie wiem czy powinna być, bo nigdzie nie ma spisu części do tego silnika. No właśnie, brakowało też nakrętki na śmigło, niby żaden problem ale spekulowałem tylko mierząc suwmiarką i biorąc dane od innego silnika o tej samej pojemności jaki posiada ona gwint - a posiada bardzo dziwny bo UNF 7/32-32. Udało mi się na szczęście znaleźć w Czechach oryginalną . Do tego dodałem uszczelkę do wydechu której też nie było i pomalowałem ten metalowy uchwyt trzymający wydech. No i śrubki od głowicy były mocno zajechane, miałem spory problem żeby je odkręcić, przy tych bardziej dostępnych pomogło nacięcie dremelem, te bardziej ukryte jakoś poszły przy użyciu większej siły , zamieniłem je po prostu na inne w tym samym rozmiarze, bo tutaj na szczęście są to zwykłe metryczne gwinty , jedyny minus, że nie są czarne jak oryginalne, musiałem je też trochę przeszlifować, bo miały większe łby przez co na początku nie mieściły się minimalnie między żeberka. Po za tym zmieniłem oring jak w większym. 
       
      Ciekawostką dla mnie jest budowa tłoka tego silnika (15R/C), ma on dwa otwory po jednej stronie które są też na cylindrze, a do tego ma (nie wiem jak to się fachowo nazywa) przegrodę na denku. 
      Oczywiście za jakiś czas je odpalę. A teraz zapraszam do fotek . 
      Najpierw 15 R/C:

       
       
      Teraz 35FP:

       
       
      Oraz porównawcze: 

       
       
      I jeszcze kilka:

       
      Ewentualnie albumy z tymi zdjęciami tutaj:
      15 R/C - https://photos.app.goo.gl/Tha18yM3BYMvA1VZ9
      35 FP - https://photos.app.goo.gl/b8XFEMrAneMBQKJX6
      Reszta - https://photos.app.goo.gl/G8DZN5dJx8gt5ZfKA
    • By mak
      Od jakiegoś czasu pisałem artykuł pokazujący kompletną konfigurację modelu w OpenTX. Dzisiaj udało mi się skończyć (choć pewnie drobne korekty będą jeszcze wymagane):
       

       
      https://forum.77hobby.pl/topic/214-opentx-konfiguracja-helikoptera-nitro-i-nie-tylko/
       
      Operuję na przykładzie heli, ale artykuł we większości jest uniwersalny – niezależnie od tego, czym się lata.
       
      Mam nadzieję, że się przyda.
    • By Sztosik
      Witam,
      Chcę zakupić motoszybowiec Vento w wersji KIT, jestem początkującym modelarzem, będzie to mój pierwszy model tego typu. Mam prośbę abyście skontrolowali czy dobrze dobrałem do siebie części i czy o niczym nie zapomniałem.
       
      Moja lista części:
       
      - Szyb. elektr. Vento KIT - 
      https://modelemax.pl/pl/szybowce-elektr/14598-szyb--elektr--vento-kit-1855-mm.html
       
      - RAY G2 SILNIK C2836-1120 + RAY 30A  (zestaw silnik + regulator)- 
      https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18368-ray-g2-silnik-c2836-1120---ray-30a-3ea-0136c-combo.html
       
      -RAY G2 ŁOŻE SILNIKA C28XX 3,2 MM (3EA01 80) - 
      https://modelemax.pl/pl/loza-ray/18391-ray-g2-loze-silnika-c28xx-32-mm-3ea01-80.html
       
      -AERO ŁOPATKI SKŁADANE 9*5 WĘGLOWE - 
      https://modelemax.pl/pl/lopatki-aero-cam/412-aero-lopatki-skladane--9x5-weglowe-723-4-19.html
       
      - REDOX LI-POL 11,1V/2200MAH 30C / XT-60 - 
      https://modelemax.pl/pl/li-pol-redox/15536-redox-li-pol-111v-2200mah-30c---xt-60.html
       
      Jaką ładowarkę polecacie? Czy do montażu będę potrzebował jakiegoś kleju? Z wyborem aparatury i serwomechanizmów nie mam problemów. Zastanawiam się też czy nie dodać FPV macie jakieś propozycje / sprawdzone rozwiązania?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.