Jump to content
Sign in to follow this  
K-a-M-i-L

OS MAX 15 FP dobór paliwa

Recommended Posts

Witam,

To mój pierwszy temat (proszę nie banujcie).

Jest sprawa, mam os max 15 fp a muszę dobrać odpowiednie paliwo, na tej stronie:http://www.dieselrc.com/download/osfpseries.pdf

Są opisane dwa składy mięszanek 

A: metanol 75% olej 25% nitro 0% 

B: metanol 70% olej 20% nitro 10%

paliwo B to najlepsze osiągi używać tylko na dotartych jak mój, ale nie znalazłem żadnego paliwa z nitro z 20% oleju tylko 18%.

I tu moje pytanie czy coś się stanie mojemu oskowi jak mu dam 18% oleju i 5% nitro (nie chce mu dawać 10% jak ma oleju trochę za mało).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam, że go odpaliłem na meccamo 10% z 18% oleju. Paliwo to zakupiłem dość dawno bo myślałem, że mi będzie potrzebne oczywiście mi trochę czasu "zeszło" i teraz mam wątpliwości jak sobie wszedłem na stronkę do silniczka.

A tu filmik powinien być:

http://youtu.be/Xip68Mw6gTU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że 2% (na 100 ml w baku to 2 ml) oleju to jednak nie tak dużo. Wydaje mi się też, że ogólna czystość paliw wzrosła w porównaniu z tamtymi czasami. Ciekawi mnie jaka była dokładna data produkcji i jakiej jakości wtedy były paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używaj opcji EDYTUJ.

Ja w zeszły weekend docieralem asp.25 na 5% nitro Model Technic. Z tego wgledu ze takie paliwo akurat miałem pod reka. I to było też stare paliwo więc nie mam pewności co by trochę dobra z niego nie ucieklo. A silnik docieralem standardowo na głębokim przelaniu tak że lało sie z niego z każdej strony. Jak chceszsie bawić to kup paliwo bez nitro. Jednak ja bym dotąd na tym co mam. Małe obroty+przelanie i nic mu sie nie stanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On jest dotarty tylko nie chcę go trzeć za małą ilością oleju w paliwie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież skoro paliwo jest dopuszczone do sprzedaży masa modelarzy go używa, to jaki problem zybys ty go nie uzywal? 16% oleju to normalną ilość. A 5% nitro poprawi kulturę pracy. No

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)  to stary OS myślę, że lubi olej. Albo kiedyś go tyle potrzebował bo myślę, że kiedyś były gorsze (tak myślę i mam nadzieje, że teraz nie odstawiają fuszerki przy paliwach) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopie Twój silniczek jest mniej wart niż pięciolitrowa bańka paliwa, więc o co całe to halo, mnie szkoda byłoby tylu słów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To do gotowego paliwa dokup sobie troche oleju i domieszaj jak ci mało...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cała tę dyskusję o paliwie można zawrzeć w jednym słowie : fekaloplastyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi nie jest szkoda tylu słów bo piszę nie mówię w dodatku piszę dosyć wolno i z błędami które ciągle poprawiam (jakby trening ortografii). A silnik jest dla mnie dużo wart...

 

edit:

Też myślę, że ten temat jest do niczego.

Myślałem o dokupieniu oleju ale ciekawiło mnie czy coś się stanie mojemu silniczkowi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil !  masz watpliwpsci-pytaj.  Mam 2 osy 15 fp,pierwszą z nich kupiłem w 1988 roku i docierałem na paliwie z firmy jantar i było tam 14 (czternaście) procent oleju syntetycznego,silnik żyje do dzisiaj w świetnej kondycji technicznej i nic ze swej urody nie stracił.

Bez obaw lej paliwo z 18 % olejem i 5 % niterka. Ważne abyś silnika nie przegrzewał (mamy upały) i dbaj o jego czystość- a odwdzięczy Ci się długim żywotem. Miłej zabawy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam dobrego zdania na temat paliwa z warszawskiego jantara zatarlem 2 motorki i paru kolegow z lotniska rowniez.To tak abstrachujac od tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko Grzegorz,to paliwo z ubiegłego stuleciai, faktycznie- było sporo zatartych silników-było to jedno z pierwszych paliw z olejem syntetycznym w kraju ,a firma juz chyba nie funkcjobuje na rynku modelarskim. Znam kolegów,którzy zarzynali silniki na paliwie z 18-a % oleju.. Chciałem Kamilowi przekazać,że może śmiało palić swój motorek na 18-u procentach ,z zachowaniem podstawowych regół eksploatacyjnych.

                           Pozdrawiam M.S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam się nie znam, ale silnik palony na nitrometanie powinien być po pracy przepalony na zwykłej zupie bez nitra, bo skoroduje tłok ( nie tylko) i będzie można go wyrzucić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam się nie znam, ale silnik palony na nitrometanie powinien być po pracy przepalony na zwykłej zupie bez nitra, bo skoroduje tłok ( nie tylko) i będzie można go wyrzucić.

 

Nigdy tego nie robiłem, nie stosowałem też After Run a moje silniki zawsze były w doskonałej kondycji. Problem z korozją tkwi gdzie indziej.

 

 

Mi nie jest szkoda tylu słów bo piszę nie mówię w dodatku piszę dosyć wolno i z błędami które ciągle poprawiam (jakby trening ortografii). A silnik jest dla mnie dużo wart...

 

edit:

Też myślę, że ten temat jest do niczego.

Myślałem o dokupieniu oleju ale ciekawiło mnie czy coś się stanie mojemu silniczkowi.

 

18% oleju jest OK do FP, nawet jeśli będzie tam 15% nitro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj docierałem ASP 15A na meccamo 10% nitrometanolu 18% oleju a zalecane jest do docierania 20% no i nic się nie stało. Pojemność taka sama jak w os max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinieneś docierać z nitro. Lepsze było by czyste 80/20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinieneś docierać z nitro. Lepsze było by czyste 80/20

Z jakiego powodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dużo oktan przy nie dotartym silniku, wyższa temperatura spalania.. Tak mi tlumaczono i stosuje do docierania paliwo bez nitro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.