Jump to content
samolocik

Czujnik wysokości/timer do DLG

Recommended Posts

Cześć,

 

jakich producentów i jakie konkretnie czujniki wysokości używacie w swoich modelach DLG? Jak je montujecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://adrel.com.pl/altimetrBMP.html

Miałem okazję korzystać z takiego, na plus na pewno waga i mikro wymiary ;) Tyle, że po każdym locie/rzucie trzeba by zczytywać wykres i kasować :/

Fajnie sprawuje się altimetr z Hobbykinga, był swego czasu dostępny w abcrc.pl może jest dalej..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Pytanie jest trudne i tak proste kup aparaturę  FUTABE14 lub lepszą wersje i vario i masz wszystko.Ja latam  na FUTABE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Pytanie jest trudne i tak proste kup aparaturę  FUTABE14 lub lepszą wersje i vario i masz wszystko.Ja latam  na FUTABE.

Jakby Graupner nie dawał tego samego... ;)  Ale pstryczki inne... Wydaję mi sie, że to nie jest odpowiedź na pytanie Piotra.

 

Altimeter z HK - jest wystarczający, posiada opcję zapisywania wykresu wysokości

Altimeter od Eagle Tree - posiada wyświetlacz 7 segmentowy, który wyświetla max wysokośc po lądowaniu. Aby zapisać przebieg lotu potrzebne są dodatkowe wodotryski, które niestety ważą i zajmują miejsce. 

Mocowanie najczęściej tam gdzie jest miejsce, lecz należy sprawdzić poprawność pomiaru. 1-3g nie powinny zmienić bardzo SC dla potrzeb pomiaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzywam loggera ktory zrobilem z arduino mikro + bmp180 + slot na karty pamieci mikro sd :) cena ok 45zl

zapisany log otwieram w excelu, a czas lotu... pewnie moglbym zapisac ze dwa lata latania bezprzerwy :P

zasilanie z odbiornika, wymiary troche nie fajne, ale miejsce mam wiec tez mi to nie przeszkadza.

 

pomysl byl taki, ze jak znajde chwilke to dopisze kod na wariometr... ale tej chwilki cos znalezc nie moge :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!
Zaintrygował mnie ten logger na ardunio, mógłbyś napisać o nim coś więcej?  :)

Z góry dzięki  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez jestem ciekaw projektu. Mam już przez siebie zrobiony wariometr openxvario i jego koszt wyszedł jakieś 35z na częściach z ebaya.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jerzy Markiton

Michał ? Dlaczego po każdym wyrzucie trzeba zczytywać dane ? Latasz po 2 godz. z każdego wyrzutu ?

- Jurek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no dlatego, że ten o którym pisałem jest przeznaczony do pomiaru wysokości na zawodach modeli komicznych (podałem zresztą link). Jeden lot - sędziowie zczytują czas lotu i dopiero można lecieć kolejny.  Nie ma możliwości oszustwa.

Obecnie używam altimetru z HK i spisuje się na prawdę fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jerzy Markiton

Przepraszam Michale !

Mnie nie wyświetlił się odnośnik. Byłem przekonany, że komentujesz wypowiedź kojani-ego.

- Jurek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzywam loggera ktory zrobilem z arduino mikro + bmp180 + slot na karty pamieci mikro sd :) cena ok 45zl

zapisany log otwieram w excelu, a czas lotu... pewnie moglbym zapisac ze dwa lata latania bezprzerwy :P

zasilanie z odbiornika, wymiary troche nie fajne, ale miejsce mam wiec tez mi to nie przeszkadza.

 

pomysl byl taki, ze jak znajde chwilke to dopisze kod na wariometr... ale tej chwilki cos znalezc nie moge :(

 

Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zbudowania właśnie takiego zestawu, wszystkie potrzebne elementy walają się już bardzo długo po biurku. Jednak, jak zwykle, ciężko przysiąść się i napisać trochę kodu.

Może podzieliłbyś się źródłami, bądź gotowym wsadem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zbudowania właśnie takiego zestawu, wszystkie potrzebne elementy walają się już bardzo długo po biurku. Jednak, jak zwykle, ciężko przysiąść się i napisać trochę kodu.

Może podzieliłbyś się źródłami, bądź gotowym wsadem ?

A czy to nie ten logger http://jadiema.blogspot.com/2014/09/micro-rocket-data-logger.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swietny opis. Filozofii nie ma, program ma dwa czlony: odczyt wysokosci - zgapiony z przykladu na korzystanie z bmp180 oraz zapis z przykladu zamieszczonego w arduino na 'datalogger' -zapis na SD :)

jedyne co trzeba zmienic w kodzie z powyzszego linku to czestotliwosc zapisu, no i ewentualnie dodac zegar czasu rzeczywistego i jakies filtrowanie.

 

Graty na aliekspress (arduino nano, slot na micro sd i bmp180) z wysylka do domu wychodza okolo 3euro + karta SD jakies 1,5euro :)

 

zasilanie 5v prosto z odbiornika kablem obcietym od starego serwa

 

powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja swoj logger zlozylem z tego co znalazlem w szufladzie, jesli chodzi o zapis dodatkowych informacji rodzi sie pytanie "po co??".

 

Logger znudzi Ci sie po kilku dniach latania. Dowiesz sie jak wysoko rzucasz, jak ustawic model i przy jakiej wysokosci szybowiec jest tak maly ze go prawie nie widać.

Ja nie jestem zawodnikiem, wyrzucam troche ponad 30m, a przy wysokosci wzglednej ok 160m nawet w okularach ledwo widze model :)

Powodzenia

 

ps.

 

Od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zbudowania właśnie takiego zestawu, wszystkie potrzebne elementy walają się już bardzo długo po biurku. Jednak, jak zwykle, ciężko przysiąść się i napisać trochę kodu.

Może podzieliłbyś się źródłami, bądź gotowym wsadem ?

wsadu niestety nie mam:( ale tak jak pisalem wczesniej, swietnie jest opisany tu logger http://jadiema.blogspot.com/2014/09/micro-rocket-data-logger.html

 

Z tamtego kodu proponuje wykasować pomiar temperatury (bo nie ma on sensu w czarnym kadlubie) oraz zmniejszyc czestotliwosc zapisy (wiekszy delay pomiedzy zapisami).

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety do treningów najlepszy jest wariometr z telemetrią (optymalny) lub ostatecznie loger z wyświetlaczem LCD podający maksymalna wysokość. Do ustawienia modelu potrzebujemy albo wysokość jaką uzyskujemy przy wyrzucie (sprawdzamy jeszcze w locie lub zaraz po wylądowaniu), albo wartości opadania modelu gdy model trymujemy w locie. Reszta danych jest bezużyteczna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wariometr niestety jest niedozwolony w zawodach. Uwazam, ze loty z wario to troche jak jazda samochodem z GPSem - oglupia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego na czas zawodow mozna go wyłączyć. A po zawodach analizowanie logów ... to musztarda po obiedzie. Chyba ze ma sie sztab trenerski z kamerami, pomiarami itp ;)

Ustawianie modelu z vario jest bardzo pomocne. Potem w locie juz jest mało istotne

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no dlatego, że ten o którym pisałem jest przeznaczony do pomiaru wysokości na zawodach modeli komicznych (podałem zresztą link). Jeden lot - sędziowie zczytują czas lotu i dopiero można lecieć kolejny.  Nie ma możliwości oszustwa.

Obecnie używam altimetru z HK i spisuje się na prawdę fajnie.

 

Ale musi być wesoło na takich zawodach.   Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bartkosz
      Witam 
      Mam do sprzedania model Albatrosa DLG w najmocniejszej specyfikacji. Waga do lotu około 270-280g. 
      Szybowcem latałem po naprawie. 
      Uszkodzenia: 
      - wyrwane lotki do połowy skrzydła i złamana, naprawa (punktowo nawiercone poszycie i prowadzona żywica następnie próżniowo ściśnięte) 
      - skrzydło "zgięte" dolne poszycie skrzydła nie naruszone, naprawa (punktowo nawiercone poszycie i prowadzona żywica następnie próżniowo ściśnięte) 
      - statecznik poziomy też posiada delikatną naprawę poszycia. 

      Ramki na serwa KST X08H, ramkę można wykleić lub wymienić na 4x KST X06. 
      Darmowa wysyłka na terytorium Polski.
      Cena 800zł (możliwa negocjacja)

      Kontakt: 
      Tel. 735 938 852 
      Mail: carbon.bird@icloud.com  


       

    • By Bartkosz
      Witam 
      Mam do sprzedania model Albatrosa DLG w najlżejszej specyfikacji. Waga do lotu 210g. 
      Szybowcem zmierzyłem najmniejsze opadanie 0.27m/s 
      Skrzydło wzmocnione dodatkowym dźwigarem w rdzeniu. 

      Uszkodzenia: 
      - narożnik lotki delikatnie złamany od trawy/patyka po lądowaniu. 

      Ramki na serwa KST X08H, ramkę można wykleić lub wymienić na 4x KST X06. 
      Możliwość zakupu z serwami. 

      Darmowa wysyłka na terytorium Polski.
      Cena 1400zł bez serwomechanizmów (możliwa negocjacja) 

      Kontakt: 
      Tel. 735 938 852 
      Mail: carbon.bird@icloud.com  
       

    • By Bartkosz
      Witam 
      Prezentuję najnowszy model DLG produkcji CarbonBird
       
      Skrzydło Albatrosa o powierzchni 20,2 dm2 i wzniosie 5,5° zostało zaprojektowane w oparciu o założenia profilu Synergy II z niewielkimi optymalizacjami. 
      Kadłub charakteryzuje się niskimi oporami i wysoką sztywnością. W standardzie mieści 4 serwa ułożone w osi kadłuba, 7-8g odbiornik, baterię ok. 14g oraz balast. Optymalizacja rozkładu masy w kadłubie względem osi obrotów powoduje wyjątkową zwrotność modelu.  
      Masa szybowca do lotu (wersje prototypowe) mieszczą się w zakresie: 225-260g.

      _https://forms.gle/Boj4qSAyBYowo8tC8  - KONFIGURATOR 
       

       
      Albatros to wyczynowy szybowiec DLG wykonany z najnowocześniejszych materiałów. Jego charakterystyka i wytrzymałość sprawia, że jest wyjątkowo łatwy w pilotażu, ale również umożliwia wysokie, silne rzuty, nawet w wymagających warunkach. 
      Naszym celem było zaprojektowanie szybowca DLG, który:
      ·       mimo wyśrubowanych właściwości aerodynamicznych nie będzie nadmiernie obciążał pilota podczas lotu (i umożliwi lepsze skupienie na taktyce przelotu oraz adaptacji do aktualnych warunków pogodowych)
      ·        będzie wyznaczał nowy standard w obszarze optymalizacji stateczności dla szybowców DLG, tak aby prawidłowo ustawiony model wspierał pilota nie tylko lekko prowadząc się w krążeniach lub przy lądowaniu ale również wspomagając wybór noszeń
      ·       w obszarze osiągów tylko w niewielkiej części poświęca penetrację powietrza na korzyść maksymalnego wykorzystania nawet delikatnych noszeń
      ·       jest solidny i niezawodny na lotnisku, prosty w złożeniu i umożliwia szybką zmianę ustawień na ziemi 
       
      CarbonBird 







    • By Łukasz99
      Hej!
      Zapraszam wszystkich rzucających jak i zainteresowanych na IV edycję Ogólnopolskich Zawodów F3K zaliczanych do Pucharu Polski 2019!
      Termin: 7-8 września br.
       
       
      Więcej informacji w Biuletynie - Link
       

       
      Do zobaczenia w Sanoku!
       
       
    • By Bartkosz
      Witam
      Przedstawiam model  DLG EASY w wersji EKO mojego autorstwa.
      Szybowce F3K buduję od dwóch lat i z każdą kolejną sztuką wprowadzane są ulepszenia. 
       
       - Skrzydło bazuje na profilu ZoneV2 i składa się z 3 trapezów. 
       - Rdzeń statecznika poziomego również wycinany z styroduru i posiada profil HT22 
       - Statecznik pionowy buduję z Herexu 2mm i ręcznie profiluję. Waży niewiele więcej a gwarantuje dużo większą wytrzymałość. 
       - Kadłub powstaje w dosyć leciwej już formie z ręcznie wykonanego kopyta. Rurki zwijam na wędkowym kopycie mieszając kilka typów tkanin. 
       
      Rozpiętość 1500
      Długość 1080 
      Waga gotowego modelu do lotu 240-250g 
       
      Poniżej przedstawiam poszczególne etapy budowy skrzydła i mały opis:
       
      Szykowanie rdzeni z styroduru. Rdzenie zamawiam według mnie u najlepszego w kraju wycinacza termoploterem - Hornet20, wykonał już dla mnie setki takich lub podobnych elementów.
       

        Mylary jest to folia która wykonuje całą robotę podczas wyssania powietrza przez pompę próżniową z worka i dobór jej grubości jest kluczowy. 
      Ja do DLG stosuję 0.25 . Należy ją dobrać w stosunku większa gramatura tkanin - grubszy
      mylar, należy również pamiętać że grubsza gramatura foli ciężko radzi sobie przy 
      zaokrąglonej końcówce. 
          Formatki tkanin Podstawą wersji EKO  jest tkanina szklana 48g/m^2, następnie keson 
      z tkaniny węglowej jednokierunkowej 80g/m^2 i miejscowe wzmocnienia z tkaniny węglowej TeXtreme 80g/m^2 
            Woskowanie i malowanie Proces ten zaczynamy długim i bardzo pracochłonnym woskowaniem, następnie naklejam szablon wzoru. Szablony są wycinane ploterem na foli szablonowej.       Laminowanie  Laminowanie zaczynamy od położenia tkaniny szklanej póżniej nanosimy keson, wzmocnienia i zawias z tkaniny kevlarowej. Po przesączeniu wszystko odsączamy, przekładamy rdzeń dwoma mylarami. 
       

       
      Worek próżniowy 
      Rdzenie przekładam ręcznikiem papierowym i zamykam wszystko w worku. 
      Po 12 godzinach włączam matę grzewczą.
          Szlifowanie       Po długotrwałym wykończeniu i wyposażeniu szybowca w serwomechanizmy model prezentuje się następująco                Model EASY obecnie posiada 3 wersje które różnią się jedynie skrzydłem:    - EKO - ekonomiczna (115-120g) - CARBON - węglowe skrzydło o wadze (100-105g) - CARBON COMPACT - węglowe dzielone skrzydło (105-110g)    
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.