Jump to content
Boronator

V911 zbyt mała moc/usterka techniczna

Recommended Posts

Witam 

 

Zgodnie z radami zakupiłem V911, wczoraj doszedł kurierem, wszystko ładnie, pięknie. Już w pierwszym locie trochę go wyczułem i potrafiłem nim latać po pokoju choć do perfekcji daleko. Później przyszedł tata, też dobrze mu szło, niczym ode mnie nie odstawał, jednak nie wiedział, że drążek gazu nie powraca automatycznie do pozycji zero po puszczeniu gazu lub porostu nie zwrócił na to uwagi. Heli upadł na dywan, (taki z długimi włosami) zacząłem krzyczeć żeby wyłączył gaz ale chwile to trwało. Po podniesieniu zaczął się kręcić w kółko więc od razu zdjąłem tylni wirnik, oczyściłem i wsadziłem z powrotem, dodaje gazu i... ufff kryzys zażegnany, lata jak ta lala. Niestety sytuacja z drążkiem gazu się powtórzyła, choć tym razem nie upadł na dywan i tata szybciej niż poprzednio wyłączył gaz to jednak chwilę go przyblokował. No ale gra gitara, lata dalej lecz po chwili zaczął obniżać pułap (jakieś 15 sek.) - słaba bateria myślę, więc wsadziłem drugą choć już troszkę wylataną, jednak zadziałało helikopter oderwał się od ziemi do puki za jakieś 20-30 sek sytuacja się nie powtórzyła. Doszedłem do wniosku, że obie są puste i podłączyłem pod ładowarkę do laptopa, jak diody zgasły to wyciągnąłem, podłączyłem, wirnik zaczął się obracać lecz na tyle powoli że heli nie był w stanie oderwać się od podłoża. widzę, że coś jest nie tak ale było już dosyć późno stwierdziłem, że rano się tym zajmę. Rano sytuacja się powtórzyła, na żadnej baterii nie wzbił się w powietrze. Jako, że baterie w pilocie były już słabe to podłączyłem je do ładowania, myśląc, że może sygnał z radia jest zbyt słaby lecz dalej to samo. Na zębatce nie widać uszkodzeń, nie widzę także żadnych nici nawiniętych na wirnik choć na tylnym z początku też nie widziałem a jednak były i uniemożliwiały lot.

 

Poniżej zamieszczam dwa filmiki (sory za jakość ale brakowało mi trzeciej ręki ;P) i uprzejmie proszę o pomoc:

 

https://www.youtube.com/watch?v=qCmurg0hhOs&feature=youtu.be

 

https://www.youtube.com/watch?v=2Di3LjQ96yw&feature=youtu.be

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zębatka silnika ślizga się na wale lub zębatka wału głównego popuściła i ślizga się na wale głównym. Często włosy wkręcają się także pod zębatkę silnika - u mnie tak było i objaw podobny. Raczej się nie powinien sfajczyć od tego moim zdaniem chyba, że poszedł element na płytce - zobacz czy coś się nie grzeje, odpal go bez wirnika i zobacz ile pokręci, pomierz napięcia na pakiecie po tym jak pada silnik itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ładowarka dobra ??  Hmm raczej nie możliwe żeby padły oba silniki na raz , dając gaz na full tylni wirnik powinien wkręcić się max na obroty i trzymać ogon a nie trzyma pomimo że wirnik główny kreci się z małą prędkością . Jak dla mnie to w baterii nie ma soku nie naładowana albo elektronika coś szwankuje i oba silniki nie reagują na maksymalny gaz .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź napięcie na każdej bateri przed i po podłączeniu, oraz podczas pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ładowarka dobra ??  Hmm raczej nie możliwe żeby padły oba silniki na raz , dając gaz na full tylni wirnik powinien wkręcić się max na obroty i trzymać ogon a nie trzyma pomimo że wirnik główny kreci się z małą prędkością . Jak dla mnie to w baterii nie ma soku nie naładowana albo elektronika coś szwankuje i oba silniki nie reagują na maksymalny gaz .  

Jak najbardziej możliwe i wcale oba nie muszą być uszkodzone,silnik główny przyblokowany lub uszkodzony i obraca sie wolniej a ogonowy sprawny i obraca modelem....lub odwrotnie.Ogonowy padł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego mam rozwiązanie twojego problemu ;D

 

Problem identyczny, cytat z innego forum :

 

 

Przysłowiowa kropelka super glue na łączenie zębatki i wału silnika pozwoliła wystartować bestii.

Poluzowała Ci się zębatka na silniku ;)


I to nie tylko Tobie, podobno po każdym krecie tak się robi w oryginale, i ludzie wymieniają silniki, a to zębatka lata po wale silnika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety wyjeżdżam i na dogłębną analizę nie mam zbytnio czasu, na dodatek rodzice się uparli, że jest na gwarancji i nic nie mogę kleić...

Dziękuję wszystkim za rady, na pewno okażą się pomocne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niby tak, zależy gdzie kupowałeś - gwarancja nie obejmuję uszkodzeń z winy użytkownika, jeżeli zobaczą, że sfajczyłeś silnik albo coś na płytce to raczej Ci go nie wymienią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfajczony niby nie, ale nadpalone mogą być szczotki, przegrzane manesy itp. Te małe silniczki mają krótki żywot jeśli ktoś nie daje odpocząć modelowi pomiędzy lotami. Np syma 107 wytrzymuje 4 miesiące porządnej eksploatacji i wraca na serwis. Najcześciej upalone silniki, jeden kreci się wolniej i elektronika nie jest w stanie wyregulować obrotów. Nawet potencjometr od regulacji manualnej nic nie pomaga. Pozdrawiam.

P.S: Zużycie silników nie podlega reklamacji.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 opcje

albo ładowarka się skichała i nie ładuje pakietów - sprawdzenie napięcia na stykach

albo jak piszą koledzy wyżej poluzowana zębatka na silniku lub wale - najłatwiej sprawdzić, trzymając łopaty w miejscu delikatnie obrócić białą zębatką co napędza wał

jeśli jest delikatnie luźna to zębatka do podklejenia, biała duża blokowana jest śrubką.

 

osobiście stawiam na nienaładowane pakiety

bo mój po kilku kretach po wymianie łopat i flybara lata dalej :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopak jest na wyjeździe i jak wróci to chyba ma oddać śmigłowca bo jest jeszcze na gwarancji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mak
      Od jakiegoś czasu pisałem artykuł pokazujący kompletną konfigurację modelu w OpenTX. Dzisiaj udało mi się skończyć (choć pewnie drobne korekty będą jeszcze wymagane):
       

       
      https://forum.77hobby.pl/topic/214-opentx-konfiguracja-helikoptera-nitro-i-nie-tylko/
       
      Operuję na przykładzie heli, ale artykuł we większości jest uniwersalny – niezależnie od tego, czym się lata.
       
      Mam nadzieję, że się przyda.
    • By KaRtOnFLY
      Witam
      Ostatnio kupiłem sobie taki oto heli
      ,
      mam problem ponieważ wcześniej latałem tylko samolotami nigdy tego typu helikopterami, jest on spalinowy ale posiada dwa zbiorniki, jak widać na zdjęciu
      .
      Mniemam ze jeden większy jest na paliwo a drugi mniejszy wygląda jak by wyrodku był jakiś olej, i teraz pytanie czy mogę normalnie zalać go paliwem modelarskim czy jak to powinienem ogarnąć? Proszę o pomoc i jakieś dobre rady na start
    • By Krzysiek "Viper"
      Ponieważ siedzę w temacie heli już dosyć długo, prowadzę forum śmigłowcowe, czynnie latam śmigłowcami i samolotami, postanowiłem zamieścić tutaj linka do poradnika PDF dla adeptów latania śmigłowcami RC. Widzę, że ciągle pojawiają się podstawowe pytania i często są mylone pojęcia. Ten poradnik powinien trochę rozjaśnić tematykę RC heli. Jest co prawda po angielsku ale myślę, że współcześnie nie ma z tym problemu. 
       
      Link http://www.knowledgelabs.com/RadioControl/Helicopter/Primer/
       
      Są dwa pliki. Pierwszy obrazki w małej rozdzilczości, drugi w dużej.
       
      Zawsze też można zadać pytanie na priv lub wejść na http://epheli.pl/index.php i tam zapytać. Z racji tego, że robi się często chaos i wypowiedzi czasami są z tych " dzwoni w jakimś kościele ale nie wiadomo gdzie... " Ja rozumiem, że jest sporo ludzi, którzy kiedyś coś tam liznęli tematyki heli a potem z jakiegoś powodu porzucili temat i zostali przy samolotach czy szybowcach. Jednak smutna prawda jest taka, że nasza malutka rodzina śmigłowcowa to jedynie odłam modelarstwa, zarezerwowany dla prawdziwych maniaków Ludzi latających heli i na prawdę znających temat jest relatywnie mało. 
       
      Miłej lektury
    • By S.Papa
      Dotychczas funkcjonujący temat latania w Trójmieście został zarchiwizowany, ale modelarzy latających w naszych miastach nie ubywa, wręcz odwrotnie. Latamy przy każdej pogodzie, śnieg i mróz ani wiatry nam nie straszne. Wiosna nadchodzi wielkimi krokami, prawdopodobnie wraz z nią pojawią się nowi pasjonaci najlepszego hobby na świecie. Niezmiennie zapraszamy latających płatowcami i helikami na Chwarzno. Jak kiedyś napisał Sułek, informacja jest zawsze aktualna i pełna.









    • By Boronator
      Witam
       
       
      Może najpierw mały wstęp.
       
      Swój pierwszy i jak na razie jedyny helikopter kupiłem jeszcze w podstawówce. Była to taka mała 18cm-owa "pierdółka" za 100zł z allegro która dość szybko uległa awarii. Po roku czasu chciałem kupić coś większego, miał to być helikopter Honey Bee King 3. Transakcja finalnie do skutku nie doszła z powodu lenistwa, choć to może i lepiej, gdyż przy wyborze kierowałem się tym, że "był duży - to musi być dobry". W tym roku odkopałem mojego starego inwalidę i postanowiłem kupić lepszy sprzęt.
       
      I tutaj moje pytanie do was. Czy przy budżecie 600-700 zł max lepiej kupić helikopter czy quadrocopter? Quadrocoptery z tego co zaobserwowałem są droższe więc nie wiem czy w takim przedziale cenowym kupię coś fajnego (jak tacie pokarzę "biedronkę" to mnie wyśmieje ).
      Nie wiem czy można zadać takie pytanie ale "Który typ zapewni więcej frajdy z lotu?" Jak wygląda kwestia sterowania, którym łatwiej a którym trudniej się lata? Jeśli chodzi o wymiary helikoptera to coś większego, myślałem o jakiś 50cm dł, przy quadro zdaję się na was. Jeśli chodzi o moje umiejętności to jestem raczej początkujący, ale nie chciał bym zmieniać helikoptera jak nabiorę wprawy, gdyż ten by "wymiękał" czy coś w tym stylu. Jednak poczytałem też trochę o zastanawiam się czy nie kupić V911. Jeśli bym się na niego zdecydował to jaką wersjękupić? Normalną, nową V911 czy może V911-1 lub
      V99-v2 pro? Jakie są zasadniczo między nimi różnice? Co będzie najlepszym wyborem?
       
      Czekam na wasze propozycje i opinie na ten temat
       
       
      Jeśli można jeszcze pytanie bez nowego tematu.
       
      Możecie polecić jakąś małą "zabawkę" kwota do 200zł, heli lub quadro, łatwy do sterowania dla dziecka 5/6 do latania "z rodzicem"? Może V929?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.