Jump to content
SlawekADW

Su 29 elektro-1250mm

Recommended Posts

Termoformowanie to jest temat -rzeka. Wydałem na to tyle pieniędzy i zmarnowałem tyle czasu że szkoda mówić. Wyleczyłem się z tego dość skutecznie i nie zamierzam do tego wracać. Pewna jest tylko jedna rzecz: głębokie tłoczenie w domu jest praktycznie awykonalne. Do tego potrzeba co najmniej maszyny ze wstępnym rozdmuchem a to znaczne koszty.

Wracając do tematu to mogę Ci jeszcze tyle podpowiedzieć ze dobrze jest pod kopyto podłożyć siatkę stalową o oczku 2x2mm (sita albo siatka do uli) Znakomicie to ułatwia dociąganie materiału do stołu.Otworki oczywiście odwierć, tak samo jak w zagłębieniach okrągłego detalu. Spokojnie możesz wywiercić takie 2-3mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, cieszę się, ja w niedzielę ponownie będę formował maskę na poprawionym kopycie, mam nadzieję, że wyloty powietrza lepiej się uformują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki uprzejmości Sławka ADW Su dostało osłonę kabiny, narazie przycięta, ale nie przylejona, tuleje silnika dorobione, zostało dołożyć kołpak i model czeka na wiosnę i oblot.

 

post-13587-0-76703100-1543124996_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również szczerze polecam. Po tym jak Sławek dorysował węglowe wstawki w stabilizatorze poziomym, model jest nie do zajechania w powietrzu.

 

Pytanko: czy maska silnika będzie do dokupienia osobno? Wciąż nie znajduję czasu na doszkolenie się w rysunku 3D i latam z taką prostą donicą, którą sobie narysowałem i wydrukowałem :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się Wojtek że  model spełnił oczekiwana. Wklej Vortexy w skrzydła,  powinien lepiej latać. Co do maski to zadzwoń do Radka z Olpen, Radek teraz się tym zajmuje.  Tak na marginesie wyciął mi Acro3D-skleję bo szkoda żeby radio się kurzyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak swój oblatałem, lata świetnie , została tylko kosmetyka do zrobienia czyli ozdoby i wymiana podwozia na wyższe, żeby zastosować śmigło 14 cali ( tylko z ciekawości). Zastanawiam się, ile można zaoszczędzić wagi stosując rurki te co podał Radek zamiast prętów węglowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to byłoby około 10 g z tyłu to zlikwidowałbym ołów, który mam na przodzie. A to odchudzi mi model o  50 g, a to już sporo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solar film solite, ale silnik, który mam waży tylko 105 g i tu podejrzewam problem, ale chciałem żeby model ważył poniżej 1 kg więc walczyłem z wagą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastępując pręty rurkami zyskasz parę gram ale pamiętaj że te parę gram rozciągnięte jest wzdłuż kadłuba więc całego ołowiu nie zdejmiesz. Wolałbym założyć cięższy kołpak bo jest to najdalej do przodu wysunięty element modelu. Ewentualnie jakieś lżejsze ale nie koniecznie słabsze serwa na ogonie co oznacza że droższe. W zasadzie modelu nie z czego odchudzać bez znacznego spadku wytrzymałości.  Mógłbym pręty zastąpić płaskownikami ale ich przekrój poprzeczny byłby podobny do prętów.  Rurek nie chciałem stosować bo folia mogłaby je pościągać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowiłem, że wykonam jeszcze jeden kadłub Su, żeby zaspokoić swoją ciekawość, a że model świetnie lata to będzie mi długo służył, więc w zapasie zawsze przyda się drugi. Zastąpię pręty rurkami węglowymi. Mam jeszcze 2 arkusze solar film lite także wykorzystam je i nie będą się kurzyły. Dopracuje, również kopyto maski, żeby wytłoczki można było łatwiej i szybciej skleić ze sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.