Jump to content
wapniak

Hydroplane Atlas Van Lines skala 1/9,33

Recommended Posts

No nie wiem.... Szkoda, że pospieszyłeś się z malowaniem, myślałem, że to będzie wierna kopia oryginału. Niemniej chętnie zobaczę jak to pływa bo model jest ciekawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może kiedyś go bardziej "umakietowię". Na razie bardziej mnie interesuje, jak to będzie pływać.

Tego typu modele widziałem tylko na filmach.

Jak to wypadnie w naturze?

Smutno by było robić gruntowne poprawki w odpicowanej makiecie.

Poza tym, nie mam szczegółowych planów.

To co zrobiłem to w/g planu modelu, a nie oryginału.

Autor planów napomyka, że cały spód modelu luźno przypomina oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z ciekawosci zapytam: czy to skrzydelko na kadlubie, ktorego nie wykonales, mialoby jakis istotny wplyw na zachowanie lub osiagi modelu? W oryginale zapewne tak, ale w modelu pomniejszenie powierzchni nastepuje przeciez w pierwiastku kwadratowym do wymiarow liniowych.

 

Spogladajac na model okiem laika odnosze wrazenie, ze ladniej wyglada on bez wspomnianego skrzydelka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Ci na to nie odpowiem, bo nie wiem.

To moja pierwsza tego typu łódka, a i nie czytałem, żeby ktoś jeszcze w Polsce takie budował.

Zobaczymy , mam nadzieję za parę dni ją opływać, jeśli pogoda się utrzyma.

Tunel pod kadłubem przypomina spód skrzydła z lotniczym profilem samostatecznym, być może na tym polega działanie tego cudaka.

 

Edit:

troszkę znów podłubałem przy łódce, dzięki umieszczeniu silnika z przodu modelu, mam mnóstwo miejsca na akumulatory.

Do tego wypadają one w środku ciężkości modelu:

post-5038-0-15953200-1417001095_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łódeczka gotowa.

Wystarczy naładować akumulatory i można startować.

Całość gotowa do pływania waży niecałe 3,3 kg.

post-5038-0-33298600-1417034855_thumb.jpg

post-5038-0-50781700-1417034927_thumb.jpg

post-5038-0-54080300-1417035016_thumb.jpg

post-5038-0-84114100-1417035099_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po drobnych poprawkach łódka zaczęła zakręcać . Teraz jeszcze zostało opanować salta. To wszystko nadal na pół gazu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę temat - Czy sklejka była balowo-lipowa czy trzeba by było użyć mocniejszej ? I czy zmieszczę się na arkuszu 1000x500x3 ? Dodatkowo widziałem na wielu filmach gotowe wyprowadzenia napędu ale nie mogę nigdzie ich znaleźć... Są sklepy które się w tym trudnią ? Czy olać temat i robić wszystko samemu. I ostatnie pytanie co było poprawione ? Dodane coś do konstrukcji ? Jestem przed budową i chciał bym uniknąć błędów konstrukcyjnych... 

 

Chcę wykonać w skali z rysunku czyli metrowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To była balsosklejka, taki arkusz powinien wystarczyć, może nieco grubszej. Ja całe przeniesienie napędu robiłem samodzielnie. Ale gotowe można nabyć czy w HK czy OSE, jak i w wielu innych sklepach modelarskich u nas. Poprawiałem ( powiększałem) wielkość steru i miecza, ten który jest teraz, powinien być zamontowany bardziej pionowo. Pewnie by się model nie wywracał. 

1metr to dobry rozmiar dla tego typu modeli.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

KB45/63/2300kV ten silnik to ten sam co KB45-08L 2300kv - bo jeżeli tak to moc w nim drzemie potężna. Czy to nie zbyt duży nadmiar ? Rozumiem że im więcej tym lepiej ale czy warto ? Duży silnik ciągnie dodatkowe koszta większy regulator, większe lipo itp.... Jak napiszecie że warto to wchodzę w to :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duży silnik ciągnie tyle ile go  obciążysz. Żeby wyciągnać model na śrubę z wody potrzebujesz momentu obrotowego a potem, żeby pływać szybko potrzebujesz obrotów. Zapotrzebowanie na moc w łódkach jest zgoła inna niż w lataniu i ten silnik na pewno będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę odkopuje temat po latach ale dzieci na tyle podrosły że i skrawek czasu się znajdzie. Mam tylko pytanie odnośnie pokrycia. Wręgi wykonane mam ze sklejki balso-lipa 3mm czy poszycie mogę wykonać z tego samego materiału i pokryć lakierem epoksydowym ? Czy raczej odradzacie takiej konstrukcji i wykonać ze sklejki ? Zostaje przy długości 1000mm. Silnik chce zakupić 3674 2250KV i zasilić go 4S ze śrubą ~40. Skorygujcie jeżeli bredzę... :D Dzięki za jakiekolwiek info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę odkopuje temat po latach ale dzieci na tyle podrosły że i skrawek czasu się znajdzie. Mam tylko pytanie odnośnie pokrycia. Wręgi wykonane mam ze sklejki balso-lipa 3mm czy poszycie mogę wykonać z tego samego materiału i pokryć lakierem epoksydowym ? Czy raczej odradzacie takiej konstrukcji i wykonać ze sklejki ? Zostaje przy długości 1000mm. Silnik chce zakupić 3674 2250KV i zasilić go 4S ze śrubą ~40. Skorygujcie jeżeli bredzę... :D Dzięki za jakiekolwiek info.

Pokrycie zrób ze sklejki lotniczej 1-1,5 mm, możesz to potem oblaminować tkaniną szklaną. Silnik, jaki proponujesz wydaje się być wystarczająco duży, z drugiej strony to spora łódka będzie. Śruba będzie raczej za mała.Odpowiedniejsza będzie 45 mm, 

 

Robisz to z planów modelu czy oryginału?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z planów ? A o oryginał to dokładnie o ci chodzi (kopie oryginału z fotek) ? 

 

Mam sklejki dużo ale 0,8mm. W sumie to po laminowaniu tez będzie sztywne. Zamówiłem jeszcze inny silnik S3660 4300KV 1200W i 60000Rpm bo to tylko 3S. Troszkę słabszy ale miał bym do niego regulator wiec troszkę obniży koszty. Pytanie moje jeszcze czy wał sztywny czy elastyczny ? Czy przy tych mocach to nie istotne ? Wiadomo że pręt wytrzyma więcej no i mniejsze tarcie. Lecz gorzej z umiejscowieniem silnika musiał bym mieć go bardziej z przodu. Gorzej z późniejszym wyważeniem. Kolejne pytanie laika. Czy wyjście wału może być jak w planach lekko z boku czy wydajniej jest ustawić na środku a ster za śrubą ?

 

coś takiego ?

1Set-CAT-Boat-4mm-4-76mm-Shaft-Kit-Flexi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sklejka 0.8 też może być, po oblaminowaniu. Silnik kv 4300 nie pociągnie śruby 45 mm a i to może być za mało, na mniejszej model może nie wejść w ślizg. Wyjście wału rób w/g planów. Silnik dawałem z przodu, bo wał jest z pręta 3 mm (stal nierdzewna) i nie chciałem go zbytnio wyginać. U mnie śruba jest 52 mm. To ze zdjęcia będzie dobre, jeśli ster ma przynajmniej 130 mm wysokości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.