Skocz do zawartości

Zbyt szybkie uszkodzenie świecy żarowej


tomi

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie.świeca to OS max A3. Silnik to OS max 46 LA.Pierwsza świeca Wytrzymała Cały sezon i jeszcze trochę.Następna tylko 2 godziny lotu, a następna 4 loty po 15 min.Czy ktoś się spotkał z tak szybkim przepaleniem świecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nigdy nie było jednej zdecydowanej reguły. Używał cały czas tego samego paliwa, panela i świec Os MAX No. 8 w różnych silnikach. Trwałości nigdy nie mierzyłem ale zdarzyło mi się że siadła świeca tego samego dnia kiedy była założona. Świece siadają chyba całkowicie niezależnie od nalotu. Niekiedy trzyma bardzo długo a niekiedy chodź rzadko - kilka lotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Miałem podobny przypadek w dwóch różnych mocno zużytych silnikach:

1. SuperTigre G51R

2. MVVs 8cm

Świeca po wykręceniu wyglądała jakby spiralkę trafił kawałek metalu i działo się tak za każdym razem.

W obydwu przypadkach powodem było przegrzewanie się silnika na skutek luzów czy przytarć części mechanicznych.

MVVS w końcu zakończył żywot na skutek pęknięcia i wbicia sie w tłok panewki korbowodu a SuperTigre gdzieś u mnie leży bo na skutek palenia świec jest zbyt drogi w eksploatacji.

W dodatku nie jestem w stanie odkręcić głowicy bo śruby są wściekle zapieczone a ampulowe łby zużyte.

 

Jeśli chodzi o MVVS-a to stało sie to z mojej winy, ponieważ pomyliłem paliwo z czystym metanolem. Ciekawe bo wykonał na tym dwa loty, póżniej latał na normalnym paliwie i po kilku lotach zaczął palić świece.

 

SuperTigre chodził bardzo pięknie i nie miał przygód z eksploatacją, a od pewnego momentu zaczął palić świece i przegrzewać się. Może pęknięty pierścień, nieszczelny karter??

Kupiłem okazyjnie, nowiutkiego nie odpalanego MvVS-a 8cc, dotarłem po bożemu i mam spokój, bo chodzi jak zegarek, no.. jak dosyć głośny zegarek :).

 

W OS-ach z serii LA taki objaw może być wywołany nieszczelnościa panewki głównej, bo silnik ma kłopoty ze ssaniem i łapie "lewe powietrze", a we wszystkich rodzajach silników, również prawdziwych diesli, nieszczelność między głowicą a cylindrem, lub wkręconej świecy, wtryskiwacza itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.