Jump to content
Łukasz.S

Lotnisko modelarskie Bugaj Stryszowski (Barwałd)

Recommended Posts

Witam, chciałbym przedstawić nasze lotnisko znajdujące sie na pograniczu Stryszowa z Barwałdem w strone zapory w Świnnej. Dojazd bardzo prosty jadąc od strony Stryszowa obok PKP w strone Barwałdu na szczycie góry jedziemy w lewo na zachód (w strone zapory) drogą gruntową okolo 400m.

Miejsca bardzo dużo więc nie ma problemu z lądowaniem żadnym modelem. Latamy od kierunku południowego po zachodni aż do północnego-zachodu. Możliwe latanie na żaglu i w termice po prostu raj dla szybowców. Spotykamy się zazwyczaj w niedzielne popołudnia jak tylko pogoda na to pozwala. Dzielimy lotnisko z kolegami paralotniarzami, ale nie ma żadnego problemu z miejscem na niebie ;)

 

Kilka zdjęć z dzisiejszej niedzieli było trochę zimno ale znowu w lecie narzeka się że za gorąco :) ...

zdjęcia z telefonu to jakością nie grzeszą...

post-15562-0-34673100-1416779280_thumb.jpgpost-15562-0-38619600-1416779355_thumb.jpg

post-15562-0-24402100-1416779748_thumb.jpg post-15562-0-26041600-1416779948_thumb.jpg

 

I kilka dawniejszych

 

post-15562-0-94564500-1416780017_thumb.jpgpost-15562-0-21665400-1416780071_thumb.jpgpost-15562-0-42622300-1416780126_thumb.jpgpost-15562-0-47655100-1416780148_thumb.jpgpost-15562-0-17332500-1416780280_thumb.jpgpost-15562-0-55515500-1416780308_thumb.jpgpost-15562-0-87544600-1416780379_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super macie to lotnisko  , w okresie letnim często jestem w Stryszawie tak więc myślę że w przyszłym roku się spotkamy .

pozdrawiam roman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotnisko faktycznie bardzo fajne.

Macie może jakieś współrzedne GPS ??

Patrzyłem na mapę, ale ciężko mi jednoznacznie określić dokładnie w którym to miejscu.

Do Kęt dość daleko, do wieprza też jest trochę, bo około 10km i muszę jeszcze latać między autami na drodze, więc

prawdopodobne, że będę u was częstym gościem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam gdzieś fotki jak ja z Jankiem i jeszcze kilkoro innych osób lata na tym lotnisku sprzed 15 lat... :D

Ogólnie fajnie jest tam na wszelakie modele jednak to raj dla szybowców.Niestety dla większości modeli z podwoziem teren jest średnio przyjazny ;)  chyba że regularnie kosicie ?. Dziki też tam lubią nabroić ...

 

Dominik ,mega maszyna ,gratulacje :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszamy do nas wszystkich chętnych ;)

 

Kondar tu masz namiary GPS 49.834339, 19.612724

 

Całego pola nie kosimy tylko tyle co nam potrzeba. Pas startowy jest równy dbamy o to a co do dzików no to faktycznie nas odwiedzają nic już na to nie poradzimy ale ostatnimi czasy przeniosły sie na drugą strone drogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ależ miejscówka, z racji mojego skrzywienia fotograficznego o tematyce pejzaż górski koniecznie muszę zawitać w Wasze strony.
Wschód, zachód ,mgiełki dla mnie bajka, no i oczywiście w miedzy czasie polatać by wypadało.Kurna wyprawa na cały dzień.
Że nie wspomnę o nartach w zimie, jak to pogodzić wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjadę do Was na wiosnę z moim "Bird of Time". Ale poproszę o jakąś dobrą miejscówkę do spania :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jakie fajne miejsce i tylko godzinkę drogi ode mnie :) przyjadę odwiedzić jeżeli nie w tym roku to z pierwszym wiosennym słońcem. Z jakich kierunków wiatru da się latać na zboczu? Może wreszcie sobie kupię rekreacyjnego F3Fa lub coś z FlyFly hobby  :o 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjadę do Was na wiosnę z moim "Bird of Time". Ale poproszę o jakąś dobrą miejscówkę do spania :-)

Tomek ,jak będziesz w Barwałdzie to wypadało by też zajrzeć do Kęt,(ok 30 km) :)  i polatać tu i tu.

Ze spaniem pewnie by nie było problemu,od domku na działce do taniego hotelu.Najlepiej jakbyś sobie zaplanował "giro" przed piknikiem na Żarze (od środy,czwartku,załatwił nocleg w hotelu szkoły szybowcowej) to byś się nazwiedzał ,nalatał do bólu :D

 

O jakie fajne miejsce i tylko godzinkę drogi ode mnie :) przyjadę odwiedzić jeżeli nie w tym roku to z pierwszym wiosennym słońcem. Z jakich kierunków wiatru da się latać na zboczu? Może wreszcie sobie kupię rekreacyjnego F3Fa lub coś z FlyFly hobby  :o

Piotrek ,chętnie wpadniemy na jakąś ustawkę ,ja mam na bieżąco kontakt z stałymi bywalcami Barwałdzkiego lotniska  :)  to jak będą się wybierać na większe loty to dam znać albo może sami tu napiszą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziemy sie wybierać na jakieś ,,grubsze,, latanie to na pewno dam znać na forum bo teraz już zimno  :(  i pewnie nasze wypady będą raczej sporadyczne...

 

Ale jak najbardziej dla każdego znajdzie się  miejsce na niebie ;)

 

Piotrek tak jak już wcześniej pisałem latamy od kierunku południowego po zachodni (najlepszy) aż do północnego-zachodu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetnie, w takim razie będę czekał na kontak na pw lub samolocik.mail@gmail.com I pewnie raczej już na wiosnę. Chyba, że będzie jeszcze temperatura przy której ręce nie marzną :) na razie mam tylko DLG po ostatniej czystce w moim hangarze ale do wiosny pewnie coś się poskłada lub wystruga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek ,jak będziesz w Barwałdzie to wypadało by też zajrzeć do Kęt,(ok 30 km) :)  i polatać tu i tu.

Ze spaniem pewnie by nie było problemu,od domku na działce do taniego hotelu.Najlepiej jakbyś sobie zaplanował "giro" przed piknikiem na Żarze (od środy,czwartku,załatwił nocleg w hotelu szkoły szybowcowej) to byś się nazwiedzał ,nalatał do bólu :D

 

 

No to do wiosny  :) Jak się ociepli, to się odezwę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajana fotka niby zabawki a tyle dają radości... Super się tam latało ;)

 

Jeszcze znalazłem fotke Janka Juniora

 

post-15562-0-46562600-1417812991_thumb.jpg

 

I wreszcie Dominik twój ulubiony filmik, pomysłowy jesteś :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-15561-0-27783200-1418391197_thumb.jpgpost-15561-0-80120200-1418391236_thumb.jpgpost-15561-0-80944100-1418391284_thumb.jpgpost-15561-0-11523300-1418391313_thumb.jpgpost-15561-0-74834600-1418391120_thumb.jpgPrawidłowa nazwa tego lotniska to Bugaj Stryszowski , zapraszamy wszystkich chętnych na podniebne akrobacje , już na wiosnę ruszamy pełną parom  a będzie się działo. Pomysłów mam co nie miara i super ekipę. :)   Pozdrawiam wszystkich Modelarzy pomyślnych wiatrów.post-15561-0-73149300-1418390392_thumb.jpgpost-15561-0-95337600-1418390425_thumb.jpgpost-15561-0-25112300-1418390463_thumb.jpgpost-15561-0-10829100-1418390492_thumb.jpgpost-15561-0-76722500-1418390501_thumb.jpgpost-15561-0-38455500-1418390510_thumb.jpgpost-15561-0-39284300-1418390520_thumb.jpgpost-15561-0-56396200-1418390904_thumb.jpgpost-15561-0-81436400-1418390942_thumb.jpgpost-15561-0-79472400-1418390975_thumb.jpgpost-15561-0-68942800-1418391000_thumb.jpg

post-15561-0-47955800-1418391338_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By rosik
      Witam serdecznie szanownych forumowiczów - modelarzy .

      Jestem tu nowym - raczkującym na forum. Przyglądając się tym wszystkim cudeńkom tworzonym przez kolegów modelarzy ośmieliłem się również przedstawić mój nowy projekt nazwany przeze mnie ,,SZYBOLOT'', który ma łączyć cechy samolotu i motoszybowca z przewagą na to drugie. Ma mi głównie posłużyć do nauki latania z zastosowaniem klap i lotek. Zbudowałem sporo modeli latających, jednak głównie w klasie modeli ,,Parkflyer'' - chociaż trafiały się i większe (ponad 3m). Od razu piszę o ew. uwagi odnośnie właściwego umieszczenia tego postu - ,,dopiero raczkuję na forum,,. Model powstaje na bazie planów modelu ,,MONARCH 05'' dostępnych w internecie. Ale z oryginalnych planów pozostał tak naprawdę tylko kształt. Rozpiętość została zwiększona do 200cm. Również cała konstrukcja włącznie z użytymi materiałami została zmieniona. Z uwagi na to, że mam zapasy sklejki gospodarczej (meblowej) gr. ok.2,6mm, to model chcę wykonać z wykorzystaniem tych materiałów. Profil płata SD7037, klapy oraz lotki, kierunek, wysokość, obroty silnika - napęd elektryczny. Model zacząłem kreślić zimą i w tym też czasie powstały pierwsze elementy. Jako, że kiedyś popełniłem własny ploter frezujący, to elementy staram się wycinać na tej maszynie. Projekt powstaje w Corelu - oczywiście legalnym. Elementy wewnętrznej części kadłuba widoczne na zdjęciach spasowane na razie na ,,sucho'' bez kleju. Wręgi wykonane ze sklejki mod. 2mm i 3mm. Na początek kilka zdjęć wewnętrznych elementów kadłuba. Wszelkie uwagi mile widziane.

      Pozdrawiam - Grzegorz .



















    • By GAM
      PROWADZISZ MODELARNIĘ ZAJĘCIA Z MŁODZIEŻĄ
                                                    ZOBACZ CO PROPONUJE
       
                         GAM Model Hobby
      Modele samolotów szybowców wycięte z bardzo lekkiej a zarazem twardej pianki XPS. Latające zabawki dla najmłodszych do zabawy w domu,hali lub na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej pogodzie.Bardzo łatwa budowa dzięki której mogą być wykorzystane na zajęciach praktycznych prowadzonych przez instruktorów modelarstwa w szkołach i świetlicach.
       
                                                        
       
      WIĘCEJ INFORMACJI:http://gammodel.pl/
       
                                               

    • By artwszol
      Cześć!
       
      Zawsze chciałem zrobić jakąś relację z budowy, ale nigdy nie miałem okazji. Może obawiałem się też reakcji bardziej doświadczonych modelarzy, ale w końcu się zdecydowałem i oto jest.
      Jakiś czas temu od kolegi dostałem kadłub razem z usterzeniem do szybowca 'rekreacyjnego', ale coś na kształt klasy F3F/F3B. Leżał chwilę, w końcu zabrałem się za projektowanie i budowę skrzydeł.
       
      W pierwszym etapie wziąłem się za geometrię skrzydła. Kolega mówił, że skrzydełka miały rozpiętość 2,3m. Postanowiłem zrobić je jednak odrobinę większe. Zdecydowałem się na 2,5m. Cięciwę przykadłubową mam narzuconą przez kadłub, więc nie poszaleję. Chciałem zrobić skrzydła półeliptyczne lub kształtem do nich zbliżone. W ruch poszedł AutoCAD. Zaprojektowałem więc coś na kształt obrysu eliptycznego.

      Nie zwracajcie uwagę na różne końcówki skrzydła, bo chciałem zostawić sobie brak zaokrąglenia, żeby mieć z czego ściągać wymiary.
       
      W kolejnym etapie dobrałem profil skrzydła. Po wstępnej selekcji rozważyłem następujące opcje: AG24, HS1.7/9, MH32, SD7003 i SD7037. Wrzuciłem to do XFLR5. Masę modelu oszacowałem na około 1.7 kg. Znając geometrię zdefiniowałem analizę profilu typu 2 (polecam ). Wpisuje się tam dane modelu i program oblicza parametr Re.sqrt(Cl). Najwierniej oddaje zmiany charakterystyk modelu w locie i pod wpływem zmiany liczby Reynoldsa

      Zdecydowałem się na wybór profilu AG24. Dlaczego? Otóż ze względu na niską krytyczną liczbę Reynoldsa i dużą doskonałość. Liczba Reynoldsa na końcówce dla krytycznego kąta natarcia wynosi 40000, gdzie cięciwa końcówki to 6cm. Krytyczna liczba Re dla profilu to około 45000 i jest najniższa wśród pozostałych profili.
       
      Wrzuciłem wszystko, razem z geometrią, kadłubem i usterzeniem, do XFLR5. Zrobiłem szybką obwiednie obciążeń i na podstawie obliczeń programu wyeksportowałem sobie rozkład momentu gnącego wzdłuż rozpiętości. Na tej podstawie obliczyłem wymiary dźwigara i dobrałem wielkości pasów dźwigara:

      Zaznaczyłem na czerwono miejsce, gdzie moment gnący jest zbyt duży jak na ten dźwigar. Nie martwię się tym, gdyż nie brałem pod uwagę wpływ pokrycia, dźwigara tylnego oraz przede wszystkim bagnetu do łączenia skrzydełek, który akurat będzie w miejscu, gdzie dźwigar 'nie domaga'.
       
      Konstrukcja skrzydła będzie składała się z rdzenia styropianowego, pasów dźwigara, dźwigara tylnego, krawędzi natarcia oraz z balsowego pokrycia. Na to wszystko pójdzie folia.
       
      Zabrałem się do roboty. Umówiłem się z kolegą, który ma ploter i poświęciliśmy chwilę czasu, żeby to wszystko wyciąć.

      Z największymi segmentami nie było problemu. Pojawił się on z końcówkami. Drut niszczył tą najcieńszą część. Po kilku próbach i manewrach z temperaturą drutu, udało się wyciąć. Całość robi wrażenie:

       
      Wyciąłem jeszcze sobie podkładkę pod skrzydła, żeby ich nie zwichrować podczas budowy. Po miesiącu przerwu kupiłem w końcu drewno i zrobiłem dźwigar. Najgorsze było to, że jest on stopniowany, ale łączenie nie było trudnością. Na tą chwilę zrobiłem jeden z czterech pasów dźwigara. Resztę będę robił pewnie po weekendzie.

       
      Jak zrobię kolejne etapy to będę tu pisał. Chętnie przyjmę rady dotyczące budowy, stosowanych materiałów, klejów itp. Mimo tego, że robiłem już skrzydła identyczną metodą, to tamte miały dużo grubszy profil i były trapezowe, więc dość proste w budowie.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.